خبرگزاری کار ایران

بزرگترین نسل‌کشی تاریخ بشر در دوران صلح در ایران+عکس

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۶۹۱۳

تاریخ‌نگاران، هولودومور را بزرگترین نسل‌کشی تاریخ بشر در دوران صلح می‌دانند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «هولودومور» به نویسندگی «علی صفری» و کارگردانی «رها حاجی‌زینل» اثری با محوریت قحطی خودساخته استالین در کشور اکراین است که این روزها در عمارت نوفل‌لوشاتو روی صحنه است. «احسان زارع» عکاس گزارش تصویری از این نمایش است که در ادامه می‌بینید.

نمایشنامه‌ای که آخرین اثر از سه‌گانه جنگ جهانی است که بحران قحطی و مرگ میلیون‌ها اکراینی طی سال ۱۹۳۰ تا ۱۹۳۳ را روایت می‌کند.

تاریخ‌نگاران، هولودومور را بزرگترین نسل‌کشی تاریخ بشر در دوران صلح می‌دانند.

صفری پیش از این دو نمایش «آشویتس زنان» و «برلین ۱۰:۱۰» را با موضوعیت جنگ جهانی به نگارش درآورده است، هولودمور آخرین اثر در این مجموعه است.

این نمایش با پرداختن به موضوع نسل‌کشی اکراین توسط استالین مورد اقبال رسانه‌های اکراینی قرار گرفته است، به نحوی که تیتر روزنامه‌ها و خبرگزاری‌های اکراین در بخش فرهنگی به اجرای این اثر در ایران اختصاص یافته بود، در همین راستا «سرگیی بوردیلیاک» سفیر فوق‌العاده و تام‌الاختیار اوکراین در ایران پنجشنبه شب به تماشای نمایش هولودومور خواهد نشست.

سارینا آزادمیلانی، فرشاد ایوبی، محمد پسندیده، تیما تقی‌زاده، فرزانه سیری، آهو شفیعی، میلاد صالح‌وند، مهدی عباسی، نیکا قاسمی، عاطفه موسوی و علیرضا ولی‌پور بازیگرانی هستند که در این نمایش به ایفای نقش خواهند پرداخت.

«هولودومور» تازه‌ترین محصول گروه تئاتر سه‌گانه همچون ۲ نمایش قبلی، نگاهی به مشکلات و معضلات پیرامون جنگ جهانی دارد.

عوامل نمایش هولودومور عبارتند از: طراح صحنه: شهاب شریفی، طراح لباس: فرزانه سیری، طراح گریم: رها حاجی‌زینل، طراح گرافیک: امین قنبری، طراح نور: مسلم رضایی، طراح تیزر: حنیف پرنده، دستیار اول کارگردان و برنامه ریز: مهتا سبحانیه، دستیار دوم کارگردان: محمد حائری، مشاور هماهنگی: مسیح حیدری‌زاده، دستیار هماهنگی: رضا شفائی، عکاس: رضا جاویدی، احسان زارع، مدیر صحنه: علی سیبی، دستیاران مدیر صحنه: محمدرضا فرشاد، علی‌اصغر ملکی، ساخت دکور: احسان رجب‌زاده، مجری گریم: نسترن متینیان، دستیاران گریم: سما رحمتی، شکیلا تویلی، زینب بابایی، دستیاران طراحی صحنه: شیما صابر، شیرین مدنی، دستیار صحنه: یاسین یوسفی، سعید رستمی، بردیا قادریان.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز