خبرگزاری کار ایران

معاون ‌اول رئیس‌جمهور:

گلستان می‌تواند یکی از مقاصد گردشگری کشور باشد

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۵۲۳۵

معاون اول رئیس‌جمهور گفت: ظرفیت‌های گردشگری استان شرایط مساعدی را فراهم کرده تا طبیعت زیبای آن به‌عنوان یکی از مقاصد گردشگری کشور مطرح باشد.

به گزارش ایلنا،‌ اسحاق جهانگیری (معاون اول رئیس‌جمهور) در حاشیه سفر یک روزه به استان گلستان، گفت: ظرفیت‌های گردشگری استان شرایط مساعدی را فراهم کرده تا طبیعت زیبای آن به‌عنوان یکی از مقاصد گردشگری کشور مطرح باشد. 

جهانگیری افزود: استان گلستان استعداد تجاری و مرزی مهمی دارد که تصمیم برای ایجاد منطقه آزاد اینچه‌برون در همین راستا بوده است که امیدواریم هرچه سریع‌تر در مجمع تشخیص مصلحت نظام تصمیم‌گیری و در مجلس تصویب شود.

او با بیان این‌که منطقه آزاد اینچه‌برون می‌تواند یک قطب توسعه‌ای برای کشور باشد، اضافه کرد: ایجاد خط ریلی مشترک بین ایران از طریق گلستان با کشورهای ترکمنستان و قزاقستان یکی از اقدامات در راستای توسعه این منطقه و استفاده از ظرفیت‌های آن بوده است که در تلاشیم برخی مشکلات جزئی موجود با کشور ترکمنستان نیز برطرف و منطقه از قابلیت‌های آن بهره‌مند شود.

جهانگیری اظهار کرد: خط ریلی که در همین منطقه ایجاد شده و میان استان گلستان، ترکمنستان و قزاقستان فعال است، ظرفیت مهمی است که حتی می‌تواند ارتباط چین با غرب را برقرار کند. 

او ادامه داد: گلستان از هر نظر، ظرفیت‌های زیادی برای توسعه و پیشرفت دارد که در این سفر تلاش خواهیم کرد موانع اجرایی مهم‌ترین پروژه‌های استان را بررسی و مرتفع کنیم.

جهانگیری اعلام کرد: نیروی انسانی تحصیل‌کرده و کارآمد، اقلیم بسیار مناسب، امکانات گردشگری و مناظر طبیعی بسیار زیبا، کشاورزی و زمین‌های حاصلخیز، ظرفیت‌های بندری و ریلی و مرز ازجمله ظرفیت‌های مهم توسعه‌ای این استان است.

او با حضور در روستای عطاآباد شهرستان آق‌قلا ضمن افتتاح طرح هادی این روستا، از نمایشگاه توانمندی‌های صنایع‌ دستی و هنرهای سنتی هنرمندان استان و همچنین غرفه دیوار بزرگ گرگان در حاشیه این مراسم بازدید کرد. 

افتتاح تعدادی از پروژه‌های روستایی، حضور در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و دیدار با نمایندگان احزاب، نخبگان و اقوام، از برنامه‌های سفر معاون اول رئیس‌جمهوری با همراهی وزیران تعاون، کار و رفاه اجتماعی و راه و شهرسازی به گلستان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز