خبرگزاری کار ایران

روایتی مستند از زندگی شهید علی تورانلو

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۵۱۴۷

کتاب «حدیث بابا» که روایت مستند زندگی شهید علی تورانلو است، منتشر شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نشر بیست و هفت بعثت وابسته به موسسه حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، کتاب «حدیث بابا» را که روایتی مستند از زندگی شهید علی تورانلو نوشته فاطمه وفایی‌زاده است، منتشر کرد.

فاطمه وفایی‌زاده در مقدمه این کتاب درباره نگارش شیوه زندگی و نگاه این شهید نوشته است:

«على تورانلو، برای کسی که دهه شصت هجری شمسی را درک کرده باشد، شخصیت آشنایی‌ست. انضباط، خودسازی و ولایت‌مداری، از ویژگی‌های این شخصیت آشناست. برای همین، نوشتن از علی راحت است؛ اما جا انداختن این شخصیت در زمان‌های که از آن دور شده، سخت. برای ترسیم تصویری از زندگی علی، سعی کردم ناظر بی‌طرفی باشم که کارها و رفتارش را گزارش می‌کند، اما برای فهمیدن علی باید زمانه‌اش را دریافت؛ زمان‌های خاص با باورهای قوی. مطرح کردن باورهای زمان جنگ، تصویرهای شخصیتی علی را در قاب ذهن زنده می‌کند. شاید الان بعضی‌ها فکر کنند شوق و اشتیاق آدم‌هایی که دردهه شصت به جبهه می‌رفتند و تمام آرزوی‌شان شهادت بوده، کلیشه‌ای است تکراری علی، بعضی از مأموریت‌هایش (فتح‌المبین، بیت‌المقدس، سوریه، مسلم بن عقیل و والفجر مقدماتی) را یادداشت کرده و تقریبا روز به روزش را شرح داده است. توضیح اغلب عملیات‌ها با استفاده از تلخیص این یادداشت‌ها نوشته شده است و دلیل تغییر لحن متن هم همین است.

برای نزدیک کردن خواننده به باورهای زمانه علی، سعی کردم او را در دیدن این دست‌نوشته‌های بی‌نظیر سهیم کنم. بنابراین حال و هوای ایدئولوژی دهه شصت کاملا در متن نمایان است.»

کتاب «حدیث بابا» در ۱۸۴ صفحه و با قیمت ۲۵ هزار تومان منتشر شده و در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز