خبرگزاری کار ایران

آغاز حفاظت شیمیایی از ساختمان قدیمی بانک ایران و انگلیس در زابل

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۳۴۵۸

رئیس میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی زابل گفت عملیات حفاظت شیمیایی از ساختمان قدیمی بانک ایران و انگلیس آغاز شده است.

به گزارش ایلنا، رضا کیخواه‌آریا (رئیس میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زابل) گفت: عملیات حفاظت شیمیایی از ساختمان قدیمی بانک ایران و انگلیس آغاز شد.

 رضا کیخواه‌آریا افزود: به منظور متوقف ‌کردن فرآیند تخریب بیولوژیک ساختمان قدیمی بانک ایران و انگلیس شهرستان زابل، حفاظت شیمیایی این اثر آغاز شد.

او گفت: یکی از روش‌های علمی و مرسوم در مبارزه با آسیب بیولوژیک یا همان موریانه ایجاد سد شیمیایی است که با ایجاد حفره‌هایی با قطر و عمق مناسب ایجاد و سم داخل آن‌ها تزریق می‌شود و با همپوشانی سم در زیر زمین سد شیمیایی مانع از حرکت موریانه به داخل ساختمان و ایجاد آسیب خواهد شد.

رئیس میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زابل افزود: در حال حاضر حفاظت شیمیایی از این اثر تاریخی آغاز شده تا فرآیند تخریب آن متوقف شود.

او با بیان اینکه این اقدام در تکمیل عملیات مرمت اثر بوده، گفت: بانک تاریخی ایران و انگلیس شهرستان زابل با هدف راه‌اندازی با کاربری بازارچه دائمی صنایع‌دستی مورد مرمت قرار گرفته که تاکنون ۹۰درصد پیشرفت فیزیکی داشته و به زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز