خبرگزاری کار ایران

نوا و موسیقی با پیکره ایران در تنیده شده است/ معرفی برگزیدگان جشنواره موسیقی فجر/ گفتگوی خبرگزاری ایلنا برگزیده بخش نگاه انسان‌دوستانه شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۲۷۱۷

اختتامیه سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر با معرفی برگزیدگان و سخنرانی‌های کوتاه و ویدئویی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، آیین اختتامیه سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر امروز دوشنبه چهارم اسفندماه با حضور تنی چند از مسئولان، برگزارکنندگان، شرکت‌کنندگان و تعدادی از اصحاب رسانه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در تالار وحدت برگزار شد.  

در ابتدای مراسم پس از تلاوت آیاتی چند از کلام‌الله مجید و پخش نماهنگ جشنواره، پیام ویدئویی سیدمحمد مجتبی حسینی (معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)، محمد اله‌یاری (مدیرکل دفتر موسیقی) و حسن ریاحی دبیر سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر) پخش شد.

متن پیام تصویری سیدمحمد مجتبی حسینی معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شرح زیر است:

یک سال سخت را پشت سر گذاشتیم سالی که مهمان ناخوانده کرونا با آفات متعدد و ابتلائات بسیارش زمینه فعالیت های هنری را بسیار محدود کرد سالی که فعالیت‌های هنری به دلیل مراعات ناگزیری که باید برای حفظ سلامتی می‌داشت، محدود برگزار شد یا برگزار نشد و بخاطر همین موضوع شاید رویدادهای موسیقی آسیب بسیار جدی‌تری را تجربه کردند.

گرچه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به بضاعتش کوشید تا رویدادها و اجراها و کنسرت‌هایی را برای پاسداشت هنر موسیقی به خصوص موسیقی اصیل ایرانی تمهید کند و آنها را از فرصت فضای مجازی به سمع و نظر مخاطبان برساند. امیدوارم بر اثر این صبر نوبت ظفری در پیش رو باشد و سال آینده با محدود شدن و رفع این بیماری دوباره فضای هنر و فعالیت هنرمندان رونق و شکوه پیشین خود را باز بیابد و اعتلای بیشتری و  بهتری شاهد باشیم.

از تمامی همکاران عزیز و ارجمندم، دوستانی که ستاد برگزاری سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر را اداره کردند و از تمام دست اندکاران و همراهان صمیمانه تشکر می‌کنم.

اقبال خوبی از سوی هنرمندان برای حضور و شرکت در جشنواره شاهد بودیم

متن پیام تصویری محمد اله یاری مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شرح زیر است:

از آغازین روزهای شیوع کرونا هنرمندان شریف این مرز و بوم رسالت اجتماعی خود را به جا آوردند و با تولید و خلق آثار مختلف به یاری کادر درمان و همینطور مردم عزیزمان شتافتند و در یک سالی که فعالیت های فرهنگی و هنری در کنار بسیاری از فعالیت های شغلی دیگر امکان اجرای جمعی نداشت دست به ارایه اثر و خلق اثر زدند.

برای سی و ششمین دوره جشنواره موسیقی فجر هم باید از هنرمندان عزیزی که قبول زحمت کردند و در جشنواره حاضر شدند، شورای محترم سیاستگذاری، هیات های مختلف انتخاب و داوری و عزیزانی که کمک کردند، تشکر کنم. علی رغم سختی هایی که کرونا دارد  امسال سعی شد در شکل جدید سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر را برگزار کنیم. همانطور که این توفیق حاصل شد جشنواره ملی موسیقی جوان و جشنواره ملی موسیقی نواحی کشور هم برگزار شود.

در این دوره بخش رقابتی به جشنواره بازگشت و شاهد رقابت آلبوم های فراوانی بودیم،  اقبال خوبی از سوی هنرمندان برای حضور و شرکت در بخش اجراهای صحنه ای جشنواره شاهد بودیم و جایزه ترانه، جایزه موسیقی و رسانه و بخش پژوهش جشنواره نیز برگزار شد.

امید دارم آنچه که ماحصل تلاش دبیر محترم، اعضای محترم شورای سیاستگذاری، شورای ارزیابی و هیات انتخاب آثار و گروه‌ها و داوری جشنواره و همکارانم در ستاد  برگزاری جشنواره بود مورد نظر مردم عزیز قرار بگیرد. امیدوارم با کم شدن سایه این ویروس م از سر کشورمان عموم فعالیت های اجتماعی مردم به حالت عادی برگردد و شاهد رونق بیش از پیش فعالیت های فرهنگی  هنری و و اقتصاد هنر باشیم.

پیام ویدیویی حسن ریاحی (دبیر جشنواره) به شرح ذیل است:

سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر هم برگزار شد و اینجا لازم می دانم از مسوولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین ستاد جشنواره که در این مدت در بخش های مختلف زحمت کشیدند تشکر کنم. امسال مساله مهمی که اتفاق افتاد اعلام مجدد جایزه باربد بود که خیلی استقبال شد، هنرمندان جوان  مخصوصا در بخش آهنگسازی و نوازندگی استقبال کردند و امیدوارم این جایزه ادامه پیدا کند و اگر امکان داشته باشد بخش رقابتی از سال آینده بین المللیبرگزار شود یعنی هنرمندان خارج از کشور که روی موسیقی ایران کار می کنند، آثار خود را ارسال کنند. امیدوارم سال آینده با حل شدن مساله کرونا  بتوانیم جشنواره را وسیع تر برگزار کنیم

سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر هم برگزار شد و اینجا لازم می دانم از مسوولان وزارت فرهنگ و  ارشاد اسلامی و همچنین ستاد جشنواره که در این مدت در بخش های مختلف زحمت کشیدند تشکر کنم.

مسلم نادعلی در ادامه مراسم پیش از اهدای جوایز به قرائت متنی پرداخت که به اهمیت ترانه در موسیقی اختصاص داشت.

در ادامه مراسم محمدعلی بهمنی، مسعود فیض، احمد صدری و عبدالجبار کاکایی برای اهدای جوایز بخش ترانه روی صحنه رفتند.

اهورا ایمان، علیرضا بدیع و زمان نورانی برندگان بخش ترانه بودند و جوایز خود را دریافت کردند.

در ادامه پیام ویدئویی وزیر بهداشت به سمع و بصر مخاطبان رسید.

سپس ایلناز رهبر بیانیه جایزه بخش موسیقی و رسانه را قرائت کرد.

در ادامه برنامه بیانیه‌ی دومین دوره‌ی جایزه‌ی موسیقی و رسانه قرائت شد که به قرار ذیل است؛

«خشک سیمی، خشک چوبی، خشک پوست

از کجا می‌آید این آوای دوست

در سپهر هنر سرزمین کهنسال ایران، گسترش و فرهنگ‌سازی هنرهای ملی از جمله موسیقی برای یافتن آسیب‌ها، به دست آوردن چشم اندازها، ثبت میراث آواها و نواها و آگاهی‌بخشی به عموم مردم نیازمند حضور رسانه‌ها است و رسانه‌ها، با کمک به ارتقای بینش زیبایی‌شناسانه‌ی مردم، خوب شنیدن و زیبا شنیدن را که مبتنی بر ارزش‌های ایرانی و اسلامی است، شکل می‌دهند.

پس از انتشار فراخوان دومین جشنواره موسیقی و رسانه و تا زمان پایان رسمی ثبت نام در سامانه، به نسبت دور نخست، استقبال خوبی از سوی اهالی رسانه صورت گرفت. 153 اثر در مدت زمان تعیین شده، در سامانه ثبت نام جشنواره، پذیرش شد. با پالایش موضوعی و رسانه‌ای، آثار دریافتی چنین دسته‌بندی شده است:

الف. تفکیک به لحاظ ساختار ، یادداشت 11 اثر، خبر 1 اثر، مقاله 8 اثر، گزارش  39 اثر، گفتگو 44 اثر، دیداری-شنیداری 50 اثر  

ب. تفکیک به لحاظ رسانه؛  رادیویی 49 اثر،  تلویزیونی 1 اثر، خبرگزاری 43 اثر،  روزنامه‌ها و مجلات 43  

و وبسایت‌ها و دیگر رسانه‌ها 25 اثر .

با پایان گرفتن کار داوری دومین دوره‌ی جایزه‌ی موسیقی و رسانه در جشنواره‌ی 36ام، می‌توان دورنمایی نمونه‌وار از کلیت کار رسانه‌ای درباره‌ی موسیقی (اعم از نوشتاری، دیداری و شنیداری) ترسیم کرد. در پی ترسیم دورنما و باریک‌نگری در آن ویژگی‌هایی آشکار می‌شود که فارغ از تفاوت‌های جزئی در کیفیت، گرایش‌های هنری و نوشتاری و غیره تقریباً در همه‌ی نوشته‌ها و محتواهای شنیداری به چشم می‌خورد. پس ما، داوران دومین دوره‌ی جایزه‌ی موسیقی و رسانه، برای جذاب شدن متن‌ها و دیده شدن و شنیده شدن، نکاتی را برای ارتقاء بهتر و بیشتر هنر موسیقی در بستر رسانه‌ها پیشنهاد می‌کنیم.

نخست، ستون اصلی هر محتوای رسانه‌ای درباره‌ی موسیقی، دانش موسیقایی و هنرهای مرتبط با آن است. پس پیشنهاد می‌کنیم پدیدآورندگان رسانه‌ای این حوزه، دانش موسیقایی را اول شرطِ کار خود قرار داده، و از هر فرصتی برای دانش‌افزایی بهره گیرند.   

دوم، از آنجا که به‌زعم‌ما هیئت داوران، جمع قابل توجهی از شرکت‌کنندگان، پیش‌بینی نادرستی از قالب کار رسانه‌ای خود داشتند، هیات داوران ناگزیر به تغییر شاخه‌ی برخی آثار آنان شد؛ لذا، سفارش می‌کنیم تولیدکنندگان محتوا، با مطالعه و شناخت دقیق  از قالب‌های رسانه‌ای سعی کنند مطابق با روش‌های تعریف‌ شده و ایجاد نوآوری، اقدام به آفرینش اثر کنند.  

سوم، عنوان (تیتر)، درگاه ورود خواننده و شنونده به هر نوشته و برنامه است. همچون ورودی هر مکانی، اگر نامتناسب با خود مکان یا رفت‌وآمدکنندگان طراحی شود، جز سختی ورود، نتیجه‌ای در بر نخواهد داشت؛ از همین رو  و با توجه به ضعف نسبی تقریباً تمامی عنوان‌های آثار نوشتاری در بخش خبرگزاری‌ها و روزنامه‌ها، توجه فعالان این حوزه را به اهمیّت انتخاب عنوان متناسب، گیرا و گویا جلب می‌کنیم.

چهارم، هر اندازه از دانش موسیقایی که در خیال آوریم، برای رسیدن به مخاطبان نیازمند نشستن بر بال واژه‌هاست. بر این اساس به گمان ما ممارست، دقت و تمرین در تکنیک‌های گوناگون نوشتاری و تلاش دائمی برای رسیدن به نثری پاکیزه، شیوا و البته متناسب با هر کاربرد و جایگاه، برای عموم فعالان حوزه‌ی رسانه‌ای موسیقی، به خصوص شرکت‌کنندگان این دوره بسیار ضروری می‌نماید.

پنجم، موسیقی روح رادیو و از برنامه‌های رادیویی جدایی‌ناپذیر است. انتقال پیام در رادیو بدون موسیقی دشوار و گاه غیر ممکن است، موسیقی در رادیو معنا می‌سازد و شور می‌آفریند، اما آنگاه که موسیقی خود موضوع برنامه می‌شود ودرباره‌ی فن موسیقی در رادیو سخن می‌رود، باید رمز و رازها و فنون با زبانی ساده و کلماتی قابل فهم برای همگان بیان شود که در داوری برنامه‌های رادیویی این نکته  از نظر داوران دور نماند.

ششم،‌ به‌رغم تعدد برنامه‌‌های رادیویی، متاسفانه در حوزه آثار تلویزیونی و نیز اخبار تلویزیونی آثاری به دبیرخانه ارسال نشده است؛ نظر به اهمیت موسیقی در جامعه، فرهنگ و اقتصاد، نیاز است که مدیران و برنامه سازان تلویزیون اهتمام جدی در این حوزه انجام دهند.

دبیر و هیات داوران دومین دوره‌ی جایزه‌ی موسیقی و رسانه (به ترتیب الفبا), نرگس ذاکرجعفری، ایلناز رهبر، امیرعبدالله سپنجی، آروین صداقت‌کیش، میرعلیرضا میرعلینقی، سیدسعید میرمحمدصادق ، ویدا همراز

با سپاس»

در ادامه برنامه جوایز بخش‌های مختلف سی‌ و ششمین جشنواره موسیقی فجر به برگزیدگان اهدا شد.

دیپلم افتخار بهترین آهنگسازی موسیقی کلاسیک (آقای مهران درخشان برای آلبوم انگاره‌ها)

تندیس باربد بهترین آهنگسازی موسیقی کلاسیک (آقای کاوه میرحسینی برای آلبوم اشراق)

دیپلم افتخار بهترین اجرای موسیقی نواحی (آقای محمد سلم آبادی برای آلبوم آوای صحرا)

تندیس باربد بهترین اجرای موسیقی نواحی (آقای حمزه مقدم برای آلبوم حمزه سیا)

دیپلم افتخار بهترین خوانندگی موسیقی نواحی (آقای نورمحمد درپور برای آلبوم دردانه)

تندیس باربد بهترین خوانندگی موسیقی نواحی (آقای ابوالحسن خوشرو برای آلبوم طالبا و موسیقی حماسی مازندران)

دیپلم افتخار بهترین اجرای موسیقی دستگاهی بی کلام (خانم بهاره فیاضی برای آلبوم افرا)

تندیس باربد بهترین اجرای موسیقی دستگاهی بی کلام (آقای هوشمند عبادی برای آلبوم نایی)

دیپلم افتخار بهترین آهنگسازی موسیقی دستگاهی باکلام (آقای سیامک جهانگیری برای آلبوم من همان نای ام)

تندیس باربد بهترین آهنگسازی موسیقی دستگاهی با کلام (آقای بهمن فریادرس برای آلبوم پرواز و آواز)

دیپلم افتخار بهترین خوانندگی موسیقی دستگاهی (آقای مهدی امامی برای آلبوم من همان نای‌ام)

تندیس باربد بهترین خوانندگی موسیقی دستگاهی ( آقای مجتبی عسگری برای آلبوم عشیران)

دیپلم افتخار بهترین ناشر موسیقی (آقای علی صمدپور. نشر خانه هنر خرد)

تندیس باربد بهترین ناشر موسیقی (آقای محمد موسوی نشر ماهور)

دیپلم افتخار بهترین آهنگسازی بخش معاصر و ارکسترال ایرانی بی کلام (آقای پویا باباعلی برای آلبوم دور دستها)

تندیس باربد بهترین آهنگسازی بخش معاصر و ارکسترال ایرانی بی کلام (آقای رضا والی برای آلبوم سرنا)

دیپلم افتخار بهترین آهنگسازی بخش معاصر و ارکسترال ایرانی با کلام (سیاوش ولی پور برای آلبوم سرود مرد سرگردان)

تندیس باربد بهترین آهنگسازی بخش معاصر و ارکسترال ایرانی با کلام (آقای امیر پورخلجی برای آلبوم عاشق کیست)

دیپلم افتخار بهترین خوانندگی بخش معاصر و ارکسترال ایرانی (آقای پوریا اخواص برای آلبوم سرود مرد سرگردان)

تندیس باربد بهترین خوانندگی بخش معاصر و ارکسترال ایرانی (آقای وحید تاج برای آلبوم از برگها)

دیپلم افتخار بهترین آهنگساری و اجرای موسیقی پاپ و تلفیقی بی کلام (آقای هومن شیرعلی برای آلبوم تنیده در صدا)

تندیس باربد بهترین آهنگسازی و اجرای موسیقی پاپ و تلفیقی بی کلام (آقای مصطفی قناعت برای آلبوم کبوتر خانه)

تقدیر هیأت داوران از گروه بمرانی برای اجرای آلبوم سیزده چهل

دیپلم افتخار بهترین آهنگسازی موسیقی پاپ و تلفیقی بلاکلام  (آقای پویا کلاهی برای آلبوم طاووس پر بسته)

تندیس باربد بهترین آهنگسازی موسیقی پاپ و تلفیقی باکلام (گروه داماهی برای آلبوم در من برو شکار)

دیپلم افتخار بهترین خوانندگی بخش پاپ و تلفیقی (آقای رضا کولغانی برای آلبوم در من برو شکار)

تندیس باربد بهترین خوانندگی بخش پاپ و تلفیقی (آقای پویا کلاهی برای آلبوم طاووس پر بسته)

برگزیدگان بخش موسیقی و ترانه عبارتند از:  

قالب گفتگو روزنامه

سرکار خانم نگار حسین خانی از روزنامه همشهری؛ با محور موسیقی و مشاغل؛ با عنوان: «که از باد و باران نیابد گزند»نتیجه برگزیده

سرکار خانم ندا سیجانی از: روزنامه ایران؛ با محور: موسیقی و زندگی؛ با عنوان: «مرا معلم عشق تو شاعری آموخت» نتیجه: شایسته تقدیر

قالب گفتگو خبرگزاری

جناب آقای علیرضا سعیدی از: خبرگزاری مهر؛ با محور: موسیقی و مشاغل، با عنوان: «شغل (هنرمند) در وزارت کار ثبت می شود/ حاشیه های یک انتخابات صنفی» نتیجه: برگزیده

جناب آقای امیرحسین دولتشاهی از: خبرگزاری ایرنا؛ با محور: دانش موسیقی؛ با عنوان: «استاد مصطفی محبی زاده و یک سینه خاطره از موسیقی ایرانی » نتیجه: شایسته تقدیر

قالب گزارش خبرگزاری

جناب آقای امیرحسین دولتشاهی از: خبرگزاری ایرنا؛ با محور: دانش و فن موسیقی؛ با عنوان: «درباره فضل الله توکل»نتیجه: برگزیده

قالب گزارش روزنامه

جناب آقای صابر محمدی از روزنامه همشهری؛ با محور: موسیقی و اقوام؛ با عنوان: «تذکره دلتنگی» نتیجه : برگزید

جناب آقای مهدی فیضی صفت از: روزنامه همدلی؛ با محور: موسیقی و مالکیت معنوی؛ با عنوان: «پرونده نافرجام » نتیجه: شایسته تقدیر

بخش مقاله تخصصی

جناب آقای سپهر سراجی از مجله هنرهای زیبا در محور: دانش و فن موسیقی؛ با عنوان «بازشناسی ویژگی های مرکز موسیقی ایرانی به عنوان عناصر هویت ساز در این سنت» نتیجه: برگزیده

جناب آقای محمد خلیلیان از مجله: مجله هنر موسیقی؛ در محور دانش و فن موسیقی؛ با عنوان: جامعه شناسی موسیقی» نتیجه: شایسته تقدیر

قالب یادداشت روزنامه

جناب آقای محمود توسلیان از: روزنامه اعتماد؛ در محور: موسیقی و فرهنگ؛ با عنوان: «شجریان، گوی بیان» نتیجه: شایسته تقدیر

بخش نگاه ویژه/ چهل نوا  

سرکار خانم نیره خادمی از: روزنامه شهروند؛ در قالب گفت و گو؛ با عنوان «اندوه دل نگفتم الا یک از هزاران» نتیجه: شایسته تقدیر

جناب آقای محمدرضا مقدم از: روزنامه ولایت قزوین در قالب گفت و گو، با عنوان: «اجرای سرود در محضر امام (ره) را نقطه عطفی در زندگی می دانم» نتیجه: شایسته تقدیر  

ب) برنامه های رادیویی

برنامه های ترکیبی

جناب آقای بهرام نوری از رادیو گیلان با محور: موسیقی و فرهنگ؛ با عنوان: «گیله بوخا، درباره موسیقی طالش»نتیجه: برگزیده

برنامه های مستند ترکیبی

سرکار خانم هانیه پیرامی از: رادیو خراسان جنوبی؛ با محور: موسیقی و فرهنگ؛ با عنوان: «سرکوه بلند»  نتیجه: برگزیده

جناب آقای مسعود خسروی از: رادیو خراسان جنوبی؛ با محور: موسیقی اقوام؛ با عنوان: «چکه» نتیجه: شایسته تقدیر

گزارش خبری

سرکار خانم مریم تکافی از خبرگزاری صدا و سیما مشهد؛ با محور: موسیقی و میراث کهن؛  با عنوان: «سرزمین نواها» نتیجه: شایسته تقدیر

مستند گزارشی

سرکار خانم مرضیه رحیمی از: رادیو مشهد/ خراسان رضوی؛ با محور: موسیقی و زندگی؛ با عنوان: «دست ها می بینند»نتیجه: شایسته تقدیر

بخش نگاه ویژه هیات داوران (نگاه انسانی/انسان‌دوستانه)

سرکار خانم زهرا صادق زاده از: رادیو خراسان رضوی؛ با محور: موسیقی و میراث کهن؛ با عنوان: «صدایی از دل تاریخ» درباره استاد ابراهیم شریف زاده

وحید خانه ساز از: خبرگزاری ایلنا در قالب گفت و گو؛ با محور: موسیقی و مشاغل؛ با عنوان: «بانوی بلوچی که بدون دندان هنوز قادر به خواندن است»

هیات داوران در بخش تیتر هیچ برگزیده‌ای معرفی نکرد

پس از اهدای جایزه باربد سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر نوبت به برگزاری آیین نکوداشت مرحوم احمد علی راغب آهنگساز پیشگام موسیقی انقلاب، محمدرضا اسحاقی نوازنده برجسته موسیقی نواحی مازندران، ملیحه سعیدی نوازنده پیشکسوت ساز قانون و حسن ناهید نوازنده پیشکسوت ساز نی به‌عنوان چهار هنرمند پیشکسوت موسیقی کشورمان رسید.

در ابتدای این بخش نماهنگی از پیشینه فعالیت‌های این هنرمندان صاحب نام عرصه موسیقی به نمایش درآمد و پس از آن نیز در حضور سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید محمد مجتبی حسینی معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد اله یاری مدیرکل دفتر موسیقی وزارت ارشاد، مهدی افضلی مدیرعامل بنیاد فرهنگی هنری رودکی و نیکنام حسین پور مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت از هنرمندان قدردانی به عمل آمد.  

سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پس از برگزاری این بخش ضمن قدردانی از دست‌اندرکاران برگزاری این‌دوره از جشنواره موسیقی فجر گفت: موسیقی بخش از هویت ایرانی است و ایران همزاد نوا و صداست اگر ما ردپایی از محیط پیرامونی در جهان داریم که داریم، بخشی از این رد پا از موسیقی است که ما را به جهان و منطقه وصل کرده و می‌کند. همچنین اگر شعر و ادبیات فخر و افتخار ایران است موسیقی حافظه شعر است و شعر هم پای موسیقی جاری در زمان و زمانه ایران بوده است. و نیز اگر ما به ایران می‌بالیم که ایران یک رنگین کمان از اقلیم‌های گوناگون و زیبایی است پس بخشی از این زیبایی به موسیقی اقلیم‌ها تعلق دارد.

وی افزود: اینها نما و نمایه این ایران عزیز و زیبا هستند. به این گونه نوا و موسیقی با پیکره ایران در هم تنیده شده است هم در اکنون و هم در گذشته. بنابراین نمی‌توان از ایران این نوا و صدا را جدا و ایران را بدون آن تصویر کرد. حتی در دوران کرونا. اینکه در شرایط سخت کرونایی با وجود دشواری‌ها امروز کنار هم قرار گرفته‌ایم و جشنواره موسیقی را برگزار می‌کنیم به آن معناست که در سخت‌ترین احوال موسیقی از انسان و ایران جدا نیست.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با قدردانی از هنرمندان شرکت‌کننده بیان کرد: فضای مجازی بستر جدیدی را در فرادید فرهنگ و هنر ایران زمین قرار داد. اینکه سختی‌ها را فرصت ساخت و مجال‌های جدید را پیدا کرد. اینکه حدود ۲ هزار دقیقه حدود ۵۰ هزار مخاطب داشته نشان دهنده این است که می‌توان به این بستر جدید بیشتر فکر کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز