خبرگزاری کار ایران

عرصه تپه تاریخی ملک‌آباد در ساوجبلاغ آزادسازی شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۱۸۶۰

فرمانده یگان حفاظت اداره ‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز از تخریب ساخت‌وسازهای غیرمجاز در محوطه تپه تاریخی ملک‌آباد شمالی در شهرستان ساوجبلاغ خبر داد.

به گزارش ایلنا، سرهنگ علی‌فتح فتحیان (فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز) از تخریب ساخت‌وسازهای غیرمجاز در محوطه تپه تاریخی ملک‌آباد شمالی در شهرستان ساوجبلاغ خبر داد. 

‌فتح فتحیان با اعلام این خبر عنوان کرد: بر اساس پیگیری‌های انجام شده و اخذ دستور قضایی از دادستان و همکاری شهرداری چهارباغ، بنای ایجاد شده توسط زمین‌خواران در محوطه تپه تاریخی ملک‌آباد معروف به تپه موتور بنز واقع در روستای ملک‌آباد شهرستان ساوجبلاغ تخریب و قلع و قمع شد.

او در ادامه افزود: پس از تشکیل پرونده قضایی مبنی بر دخل و تصرف، دیوارکشی و الحاق عرصه تپه باستانی توسط یکی از ساکنین به ملک شخصی خود که مصداق عناوین مجرمانه بوده توسط یک دستگاه لودر ساخت‌وساز غیرمجاز ایجاد شده تخریب شد.

 علی‌فتح فتحیان گفت: با توجه به وظیفه ذاتی یگان حفاظت اداره‌کل و مراجع ذی‌ربط، همواره حفظ و حراست همه جانبه از آثار و ابنیه تاریخی، فرهنگی و طبیعی و لزوم برخورد با متخلفین و متعرضین در رأس امور محوله قرار دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز