خبرگزاری کار ایران

فاز نخست مجموعه گردشگری در خرم‌آباد افتتاح شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۱۲۵۸

فاز نخست مجموعه بزرگ گردشگری در شرکت کشت و صنعت خرم‌آباد با حضور مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان افتتاح شد.

به‌ گزارش‌ ایلنا، فاز نخست مجموعه بزرگ گردشگری در شرکت کشت و صنعت خرم‌آباد با حضور مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان افتتاح شد. 

سیدامین قاسمی (مدیرکل استان لرستان) در اینباره گفت: در این مراسم برای اولین‌بار از تمامی دفاتر خدمات گردشگری و مسافرتی استان دعوت و با میزبانی شرکت مجتمع کشت صنعت فجرصفا، فاز اول این پروژه افتتاح شد.

او با اشاره به این‌که شرکت کشت و صنعت و گردشگری در سال ۱۳۹۲ به یک سرمایه گذار خارجی واگذار شده بود و اینک با نام شرکت کشت و صنعت و گردشگری فجر صفا فعالیت خود را در مساحت حدود ۲هزار هکتار آغاز می‌کند، گفت:طرح‌های این شرکت در زمینه‌های کشاورزی، باغداری، دامپروری و گردشگری است. 

قاسمی در توضیح بخش‌های گردشگری این مجموعه بیان کرد: طرح‌های گردشگری عمدتا در قالب دو فاز است. فاز اول، پارک جنگلی فجر صفا با مساحت هزار و ۱۳ هکتار در شمال شرکت و فاز دوم شامل دهکده سبز با مساحت ۱۴۰ هکتار در جنوب شرکت که متشکل از دهکده سلامت، طرح خیریه، تفرجگاه‌ها، کمپ‌های تفریحی، مجموعه آبی، دریاچه‌های مصنوعی، هتل، بخش پرورش پستانداران حیات وحش، پیست سوارکاری، بخش آموزش و… است.

او خاطرنشان کرد: مهمترین بخش کشت و صنعت، گردشگری کشاورزی است، حدود ۵۰ گلخانه هیدروپونیک به معنای کشاورزی بدون خاک نیز در این مجموعه وجود دارد.

مدیر کل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی لرستان افزود: گردشگری باغبانی در این مجتمع نیز بسیار حائز اهمیت است و شامل باغ انار، انجیر و انگور فراوانی است. 

او با اشاره به‌وجود جاذبه‌های متنوع گردشگری در لرستان تأکید کرد: در جوار این همه ظرفیت طبیعی و تاریخی، توسعه گردشگری کشاورزی فرصتی مغتنم برای معرفی، اشتغال‌زایی و جذب گردشگر خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز