خبرگزاری کار ایران

علی هاشمی‌شهرکی:

تصویرسازی ایران در سی سال گذشته در آسیا و دنیا سرآمد بوده است

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۰۰۹۳

عضو شورای داوری سیزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر معتقد است رشته تصویرسازی در کمیت و کیفیت رشد داشته است و آثار این دوره جشنواره خصوصا در ژانر داستانی درخشان‌تر بوده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی هاشمی شهرکی (عضو هیئت داوران سیزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر) درباره کیفیت آثار رشته تصویرسازی و نمایشگاه این رویداد گفت: کیفیت و همچنین تنوع آثار و ژانرهای داستانی در این دوره از جشنواره بسیار بهتر از سال‌های گذشته بود. 

او افزود: ما برای انتخاب آثار نمایشگاهی در وهله اول کیفیت ظاهری کار و اینکه چه جلوه‌ای می‌تواند داشته باشد را در نظر گرفتیم. معیار دوم چگونگی ارائه تکنیک در کار و سومین معیار ظرافت اجرای تکنیک‌ها بود. 

هاشمی‌شهرکی اضافه کرد: وهله چهارم، آثار را از لحاظ کیفی، بصری و تاثیرگذاری آن روی مخاطب بررسی می‌کرد. 

عضو هیئت داوران سیزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر در ادامه گفت: به عقیده من اثر باید روایت داشته باشد به همین خاطر این را هم در نظر گرفتیم که آیا اثر داستان تعریف می‌کند، بار مفاهیم را با خود همراه دارد یا خیر. 

هاشمی شهرکی توضیح داد: باتوجه به اینکه موضوع آزاد بود، داستان‌ها نیز متغیر بودند. کارها بیشتر داستانی بودند تا تزئینی. همچنین، موضوع آثار از داستان‌های کودکانه تا زندگی قهرمانان و پهلوان‌ها را شامل می‌شود. 

این تصویرگر، درباره ظرفیت‌های کشور در این هنر اظهار کرد: تصویرسازی ایران از سالهای گذشته تاکنون هیچ‌وقت ضعیف نبوده است. در سی سال گذشته تصویرسازی ایران جز هنرهای سرآمد در منطقه آسیا و دنیا بوده است. الان خوشبختانه با جوانان علاقمند بیشتری مواجه هستیم و کمیت هنر تصویرگری نیز افزایش یافته است. از طرفی، وجود دانشگاه‌ها موجب افزایش علاقمندان این رشته شده است. 

علی هاشمی شهرکی درباره عملکرد جشنواره تجسمی فجر طی این سال‌ها بیان کرد: به نظرم دیگر نیاز است که برگزارکنندگان این جشنواره یک اساسنامه کوتاه، میان و یا بلند مدت برای جشنواره داشته باشند. تغییر کردن دولت‌ها و به تبع آن مدیریت جشنواره باعث شده که هرکدام ذهنیتی روی آن اعمال کنند و در نتیجه چشم‌انداز شاید به نظر منسجم نیاید، اما این جشنواره اثرگذاری خود را در جامعه تجسمی داشته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز