خبرگزاری کار ایران

انتشارات علمی و فرهنگی ۹ هزار جلد کتاب در نمایشگاه مجازی فروخت

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۰۰۸۴

محمدجعفر کبریایی گفت: با وجود مشکلات سایت نمایشگاه در روزهای اول، سهم انتشارات علمی و فرهنگی از خرید مردم بیش از ۹۰۰۰ جلد کتاب بود که از نظر ما این موضوع درخشان است.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی انتشارات علمی و فرهنگی، محمدجعفر کبریایی (مدیر واحد فروش این انتشارات) درباره تجربه حضور در نمایشگاه مجازی کتاب بیان کرد: استقبال از اولین نمایشگاه مجازی تهران بیش از انتظار همۀ ناشران و برگزارکنندگان بود و به همین دلیل چند روز اول نمایشگاه با توجه به استقبال خوب مردم سایت دچار مشکلات فراوان شد و از دسترس خارج شد. در ادامه هم با مشکلات فراوان روبه‌رو بود؛ با این همه مردم عزیزمان بیش از ۶۴۰ میلیارد ریال از این سایت خرید کردند که سهم انتشارات ما از این خرید بیش از ۹۰۰۰ جلد کتاب بود که از نظر ما این موضوع درخشان بود. ضمن اینکه دو عنوان از کتاب‌های ما جزو پرفروش‌ترین کتاب‌های نمایشگاه مجازی بود که این موضوع نیز نشان از فعالیت خوب نشر ما در بین علاقه‌مندان به کتاب و کتاب‌خوانی دارد. ما مجبور بودیم سازوکار ارسال این بسته‌ها را در دو هفته ایجاد کنیم و این موضوع تلاش مضاعف می‌طلبید.

وی درخصوص فعالیت‌های این نشر در یک سال گذشته نیز گفت: در سال اخیر با تلاش همکارانمان در واحد فروش توانستیم به نتایج چشم‌گیری برسیم. اهم فعالیت‌ها این‌هاست. ایجاد بانک اطلاعاتی دقیق از مشخصات کتاب‌ها (کدینگ یکتا مطابق استانداردهای جهانی، دسته‌بندی موضوعی و…) که با سرعت خوبی انجام شده است. توسعه و به‌روزرسانی دارایی‌های دیجیتال شرکت با هدف توسعه فروش اینترنتی و تعامل با مخاطبان و راه‌اندازی فروش آنلاین. کاهش زمان تحویل سفارش از میانگین ۷ روز به ۲۴ ساعت به واسطۀ اصلاح فرآیند سفارش کتاب. مکانیزه شدن سیستم که باعث افزایش سرعت و دقت در فرآیند فروش شده است. رایزنی با مراکز توزیع و پخش‌های برتر حوزۀ نشر، فروشگاه‌های محلی و… و انعقاد قرارداد با آن‌ها که همه این نتیجه‌اش این است که کتاب‌های انتشارات علمی و فرهنگی بیشتر در دسترس مخاطبان قرار گرفته است ما دنبال این بودیم که اگر کسی در یکی از نقاط دور کشور عزیزمان ایران تصمیم به خرید کتاب‌های انتشارات را داشت در اسرع وقت بتواند این خرید را انجام بدهد لذا با توسعه شبکه مویرگی فروش توانستیم کتاب‌هایمان را به دورترین نقاط کشور برسانیم و با توسعه فروش برخط نیز توانستیم کاری کنیم که مشتریانمان اگر خواهان خرید کتاب‌های انتشارات علمی و فرهنگی باشند، در هر ساعت از شبانه‌روز بتوانند اقدام به خرید کنند و این خرید در اسرع وقت به دستشان برسد.

کبریایی افزود: برای رسیدن به این هدف چندین فرآیند را در دستور کار قرار دادیم. اول امضای تفاهم‌نامه در قالب بالغ بر ۲۰۰ قرارداد با مراکز خرید بود که پیش‌بینی می‌شود با توجه به ارزیابی‌ها روند رو به رشدی را در آن داشته باشیم. شاید سؤال شود که ۲۰۰ مرکز زیاد نیست. باید بگویم مشتریان کتاب انتشارات دو نوع‌اند. یکی کتابفروشی‌های سطح شهر و دیگری مراکز پخش که وظیفۀ پخش و رساندن کتاب به کتاب فروشی‌ها را دارند که در این دوره تمرکز بر توسعۀ هر دو مشتری بوده است. بر همین اساس توانسته‌ایم با پخش‌هایی که عمدۀ سهم بازار را در حوزۀ توزیع کتاب در اختیار دارند به تفاهم برسیم. در حوزۀ کتاب‌فروشی‌ها نیز سعی کردیم در هر استان نمایندگی‌ای داشته باشیم. اکنون در بیشتر استانها نمایندگی داریم و می‌توانیم بگوییم کتاب‌هایمان در سراسر ایران پخش می‌شود. دوم بازبینی مکانیزم ویزیتوری و ثبت سفارش فروشگاه‌های تهران و شهرستان بود. سومین کاری که کردیم ایجاد روش‌های نوین بازاریابی و فروش است. چهارمین فعالیت هم راه‌اندازی سامانۀ یکپارچۀ اطلاعات کتاب در جهت یکپارچگی اجزای مختلف فروش است. پنجمین کار نیز ایجاد بستر فروش نسخه دیجیتال کتاب‌های انتشارات است که به تازگی صورت پذیرفته است و به مرور توسعه خواهد یافت و آخرین کار ایجاد بستر معرفی کتاب‌های انتشارات در فضای مجازی و دیگر بسترهای موجود در کشور است.

مدیر واحد فروش انتشارات علمی و فرهنگی در پایان خاطر نشان کرد: انتشارات علمی و فرهنگی در موضوع کتاب کودک با نشان «پرنده آبی» فعال است و بسیاری از تولیدات کودک این انتشارات بهترین جوایز مرتبط در کشور را از آن خود کرده است و خانواده‌ها با اطمینان می‌توانند کتاب‌های کودک انتشارات علمی و فرهنگی را برای کودکان خود تهیه کنند. در این زمینه نیز سعی ما بر این است تا با استفاده از ابزارهای نوین همچون (واقعیت افزوده، انیمیشن و…) در معرفی این آثار به مردم عزیزمان فعالیتمان را گسترش دهیم. این فعالیت‌ها در رشد فروش کتاب‌های انتشارات تاثیر مطلوبی داشته است. گفتنی است که با وجود رکود شدیدی که در بازار کتاب حاکم است فروش انتشارات ما نسبت به سال گذشته بیش از ۳۰ درصد رشد داشته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز