خبرگزاری کار ایران

آهنگ جهانگردی سعدی منتشر شد+صوت

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۹۷۱۴

«آهنگ جهانگردی سعدی» با صدای سالار عقیلی، غزلی از مهدی مظاهری و آهنگسازی پیمان خازنی منتشر شد.

به گزارش ایلنا، «آهنگ جهانگردی سعدی» یکی از قطعات آلبوم «اینکه دلتنگ توام» است که از ساختار موسیقی مدال پیروی می‌کند و ریشه در سنت‌های موسیقی دستگاهی دارد و در عین حال سعی آهنگساز تلاش کرده تا در این آهنگ از قواعد موسیقی کلاسیک هم بهره‌های امروزی ببرد. 

اکبر اکسیر در یادداشتی درباره‌ی این اثر نوشته است: 

«مهدی مظاهری، غزل‌پرداز جوانبخت ما با غزل‌های معتدل شمالی به ترمیم روح زخمی ما آمده است، غزل‌هایی سهل و ممتنع، که از فرط سادگی، زیبایی دوچندان یافته‌اند. غزل‌های این آلبوم، با کلمات آغازین هر مصراع نام‌گذاری شده‌اند، اغلب در پنج بیت، با قافیه‌ها و اوزان متفاوت. 

قطعات پیمان خازنی در این آلبوم، ادامه منطقی قطعات پیشین هستند و زیبایی در این قطعه، پابه‌پای صدای سالار عقیلی ادامه دارد. آنچه در این آلبوم قابل ذکر است کیفیت ظرافت و ظرفیت غزلیات مهدی مظاهری است که امید است در آلبوم‌های بعدی این لطافت حفظ شود تا بر شکوهمندی غزل بیفزاید. 

«آهنگ جهانگردی سعدی»، با لحنی نو راوی حال دل دردآشنای شاعر است. سالار عقیلی و پیمان خازنی به رگه‌های تازه‌ای از غزل معاصر پی برده‌اند؛ و چه جانانه مهدی مظاهری را روسفید کرده‌اند: 

آهنگ جهانگردی سعدی به سرم نیست

چون خواجه‌ی شیرازم و فکر سفرم نیست

کوهم، همه اندوهم از این درد که در شهر

جز سایه بی‌حوصله یار دگرم نیست

یک خسته نباشید به نوازندگان جوان و شاداب این مجموعه می‌گویم تا ثابت شود این زحمت نوازندگان و هم‌خوانان و همکاران پشت پرده است که ما را به ضیافت لذت متن برده است.»

در ادامه «آهنگ جهانگردی سعدی» با صدای سالار عقیلی را بشنوید و دانلود کنید؛

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز