خبرگزاری کار ایران

پروژه شهر گردشگر در البرز اجرایی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۹۳۴۲

به گفته مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز با پیشنهاد اولیه استان به‌عنوان داوطلب اجرای پروژه شهر گردشگر موافقت شد.

به گزارش ایلنا،  فریدون محمدی (مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز) گفت: در جلسه‌ای با حضور مدیرکل دفتر مطالعات و آموزش گردشگری کشور با پیشنهاد اولیه استان به‌عنوان داوطلب اجرای پروژه شهر گردشگر موافقت شد.

 محمدی افزود: پروژه شهر گردشگر یکی از طرح‌های مهم صنعت گردشگری در دنیا است که از سال گذشته در ایران آغاز شده و پروژه‌ای علمی، تحقیقاتی و اجرایی محسوب می‌شود.

او گفت: در قالب این پروژه استانداردهای فنی لازم برای جذب گردشگر داخلی و خارجی در شهر داوطلب و پایلوت مدنظر قرار گرفته و همچنین شاخصه‌هایی از قبیل ظرفیت‌های تاریخی و طبیعی، جاذبه‌های گردشگری، استانداردهای مراکز اقامتی و پذیرایی، تعداد آژانس‌ها و دفاتر خدمات مسافرتی و… از طرف تیم اعزامی کارشناسان از وزارت‌خانه بررسی و ارزیابی می‌شود و بر این اساس گواهینامه‌ای از یک تا پنج ستاره اعطا خواهد شد. 

مدیر کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز در ادامه، اظهار کرد: پروژه شهر گردشگر براساس استانداردهای تقاضا محور شهر داوطلب را تعیین و وضعیت آن را از نظر زیرساخت‌ها، امکانات، ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها ارزیابی می‌کند که بخشی از این طرح در قالب پرسش‌نامه سنجش اطلاعات فعالان حوزه گردشگری و قسمتی نیز سنجش میزان رضایت‌مندی گردشگران است.

او اضافه کرد: بر این اساس شهر کرج در صدر فهرست شهرهای انتخابی استان قرار گرفته و به‌رغم کمبود در بعضی بخش‌ها در زمینه‌هایی امتیازات قابل توجهی داشته و همین امر موجب شده تا به‌عنوان شهر پایلوت در این پروژه انتخاب شود، این مهم یکی از مزایای اجرای پروژه شهر گردشگر محسوب شده و با بازبینی وضعیت شهر موجب شناخت نقاط ضعف و قوت آن می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز