خبرگزاری کار ایران

«طرح جامع خانواده» رونمایی شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۹۳۲۵

«طرح جامع خانواده» با رویکرد تشکیل، تداوم، تحکیم و تعالی خانواده در سالن اجتماعات مرکز پژوهشی مبنا رونمایی شد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی مرکز پژوهشی مبنا، محمدتقی دشتی در آیین رونمایی از «طرح جامع خانواده» طی سخنانی به موضوع اختلال در کارآمدی ساختارها اشاره کرد و اظهار داشت: پس از طرح موضوع کارآمدی و مطالبه رسمی آن از نهادهای حاکمیتی از سوی رهبر معظم انقلاب موضوع کارآمد سازی از سال 96 در ابعاد گوناگون آن به‌عنوان یک دغدغه در مرکز پژوهشی مبنا دنبال شده است.

محقق و پژوهشگر برجسته حوزه و دانشگاه در ادامه تأکید داشت: بر اساس رهنمودهای رهبر معظم انقلاب برای دست‌یابی به تمدن نوین اسلامی باید مجاهدانه با موضوع ناکارآمدی اداری مواجه شد تا آنکه این حَربه را از دشمن بگیریم.

دشتی با بیان اینکه برخی نهادها درواقع دچار اختلال در کارآمدی هستند، گفت: مرکز پژوهشی مبنا راهکارهای شناختی عبور از بحران ناکارآمدی را احصا و آماده ارائه راهکارهای شناختی نهادی و سازمانی است.

محقق و پژوهشگر برجسته حوزه و دانشگاه بابیان این‌که در رویکرد مطالعات شناختی عموم مسائل در ارتباط با یکدیگر بررسی می‌شوند، اظهار داشت: مرکز پژوهشی مبنا، تحقیقات پژوهشی مسئله محور و راهبردگرای خود را با حضور پژوهشگران و بهره‌گیری از ظرفیت شبکه نخبگانی وسیع حوزوی و دانشگاهی دنبال می‌کند.

رئیس مرکز پژوهشی مبنا به دایره وسیع برگزاری جلسات و حلقه‌های پژوهشی، برپایی هیئت‌های اندیشه‌ورز و پیگیری مصاحبه‌های نخبگانی و اخذ نظرسنجی نخبگانی برای پیش برد پژوهش اشاره کرد و ابراز داشت: مرکز پژوهشی مبنا تاکنون ۵۰ مسئله دینی و فرهنگی را به‌صورت کامل و با روش ابداعی و نوین مکث پیگیری و نیز راهبردها و راهکارهای عملیاتی را برای حل مسائل پیرامونی آن ارائه کرده است.

وی افزود: نهاد دین، نهاد خانواده، نهاد تعلیم و تربیت، نهاد رسانه و نهاد نهادها یعنی دولت، نظام اداری کشور باید کارآمد سازی شود؛ بر این مدار در حوزه چیستی و چگونه روش‌ها مرکز پژوهشی مبنا، روش کارآمدی سازی نظام اداری کشور را از رهگذر مراکز علمی و پژوهشی را آماده و در قالب یکی از راهبردهای اجرایی و نه شعاری در اختیار نهادها و مدیران قرار داده‌ایم.

دشتی به ارتباط و تعامل مستمر مرکز پژوهشی مبنا با 20 نهاد حاکمیتی نظام اسلامی اشاره کرد و گفت: در خصوص این مجموعه‌ها گزارش‌های پژوهشی و راهبردی اجرایی ارائه کرده‌ایم که بعضاً در قم و تهران در حال اجرا است.

وی ادامه داد: اجماع سازی نخبگانی، گفتمان سازی عمومی و اجرای طرح جامع تحول بنیادین نظام جامع اداری به‌منظور تحقق انقلاب اداری – سازمانی در ایران از مهم‌ترین محوری‌های تحقق حذف ناکارآمدی از نظام اداری است.

این استاد دانشگاه با بیان این‌که مرکز مبنا در حل مسائل، پژوهش‌های خود را تا مرحله شرح وظایف نهادی دنبال کرده است، اظهار داشت: مرکز پژوهشی مبنا تاکنون نظام واره آسیب‌های دینی و فرهنگی، نظام واره مردم‌سالاری دینی و نظام واره حوزه و روحانیت را ترسیم کرده است.

در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام‌والمسلمین حمید ملکی طی سخنانی با اشاره به این‌که دشمن در جلوه‌های مختلف در پی آسیب زدن به بنیادی‌ترین واحد جامعه یعنی خانواده است، گفت: نهاد خانواده همواره مورد هجمه و عناد دشمنان بوده است.

قائم‌مقام مدیر حوزه‌های علمیه کشور موفقیت‌ها و دستاوردهای امروز محققان، پژوهشگران و نخبگان حوزوی و دانشگاهی را از برکات انقلاب اسلامی توصیف کرد و ابراز داشت: همه دستاوردهای علمی و اجرایی ما مرهون رشادت‌ها و ایستادگی‌های جوانان، نوجوانان و دغدغه مندان آن روزهای انقلاب اسلامی است که با زعامت بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی شکل گرفت و از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی هدایت و مدیریت شد.

قائم‌مقام مدیر حوزه‌های علمیه در امور استان‌ها ضمن قدردانی از پژوهشگران و نخبگان مرکز پژوهشی مبنا، گفت: فرزند آوری و تربیت شایسته فرزندان اصلی‌ترین کارکرد نهاد خانواده است و می‌توان باکارهایی مبنایی، زمینه عبور از آسیب‌های اجتماعی را فراهم ساخت.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ملکی خانواده را موضوع حیاتی و سرنوشت‌ساز در آینده انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: امروز دشمن بعد از 4 دهه دشمنی، خدعه و نیرنگ بنیان جامعه یعنی خانواده را هدف گرفته است.

همچنین در ادامه این مراسم، معصومه ظهیری معاون فرهنگی تربیتی حوزه علمیه خواهران کشور در سخنانی اظهار داشت: امروز زنگ خطر برای خانواده‌ها به صدا درآمده درحالی‌که برخی از مسئولان هیچ‌گونه توجهی به این موضوع نشان نداده و نمی‌دهند.

ظهیری در ادامه به اهمیت «طرح جامع خانواده» اشاره کرد و ابراز داشت: طرح جامع خانواده از اقدامات ارزشمند مرکز پژوهشی مبنا است، بر همین اساس باید هر چه سریع‌تر به مرحله عمل برسد.

خاطرنشان می‌شود این مراسم با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی ستاد ملی مبارزه با کرونا با حضور رئیس مرکز پژوهشی مبنا، قائم‌مقام حوزه‌های علمیه کشور، جمعی از مدیران و معاونین حوزه علمیه خواهران، مدیران جامعه الزهرا (س)، مرکز خدمات حوزه‌های علمیه و بنیاد ملی نخبگان در سالن جلسات این مرکز پژوهشی برگزار شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز