خبرگزاری کار ایران

در مرکز گسترش تولید می‌شود؛

«نامه‌رسان»، سندی زنده از تاریخ دوران جنگ

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۹۰۸۴

جمشید رئوفی مشغول پیش تولید مستندی با عنوان «نامه‌رسان» است. این فیلم که در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی تهیه می‌شود، به موضوع نامه‌های رزمندگان در طول ۸ سال دفاع مقدس می‌پردازد.

به گزارش ایلنا، جمشید رئوفی درباره‌ی تولید مستند «نامه‌رسان» توضیح داد: نامه‌های جنگ موضوعی است مرتبط با تاریخ دفاع مقدس که کمتر به آن پرداخته شده و من احساس کردم می‌توان با این موضوع مستند جذابی ساخت. 

وی افزود: در این مستند به نامه‌های رزمندگان در طول جنگ تحمیلی هشت‌ساله می‌پردازیم. نامه‌های خانواده و نزدیکان رزمندگان که از شهر و روستا و فضای خارج از جبهه برای سربازان جبهه‌ها ارسال می‌شده و نامه‌هایی که رزمندگان از جبهه برای وابستگانشان ارسال می‌کردند. در این میان بحث توزیع، ارسال و نامه‌رسان‌های جنگ هم بعنوان ضلع سوم ماجرا مورد توجه قرار می‌گیرد. 

رئوفی درخصوص دلیل علاقه‌اش به ساخت مستند «نامه‌رسان» گفت: یکی از مواردی که باعث شد به این طرح علاقه‌مند شوم، مطالعه کتابی بود با عنوان «برسد به دست خانم ف» که شامل خاطرات آقای «سیداحمد نبوی» از جبهه و جنگ بود. این کتاب با استناد به نامه‌هایی که در طول جنگ میان ایشان و همسرشان رد و بدل می‌شده، نوشته شده و جذابیت خاص این کتاب نگاه مستندی است که به وقایع جنگ دارد. 

این مستندساز ادامه داد: در این کتاب علاوه بر توصیف فضای جنگ، ارتباطات عاطفی احمد نبوی با همسرش در طول جنگ به تصویر کشیده می‌شود و همین ویژگی‌ها باعث شد من هم به طرح مستندی فکر کنم که شامل روابط عاطفی و عاشقانه رزمندگان در طول ۸ سال دفاع مقدس باشد. نامه‌ها سندی زنده از بخشی از تاریخ دوران جنگ هستند؛ سندی که با استناد به آن می‌توان بخشی مهم از تاریخ کشورمان را مشاهده کرد. 

وی در پایان در مورد روند تولید این مستند توضیح داد: اگر شرایط خوب پیش برود، اسفندماه امسال فیلمبرداری در تهران، شمال و چند شهر و روستای دیگر شروع خواهد شد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز