خبرگزاری کار ایران

پنجمین نشست کمیته فنی مشترک همکاری‌های گردشگری ایران و ترکیه برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۹۰۵۸

پنجمین نشست کمیته فنی مشترک همکاری‌های گردشگری ایران و ترکیه با حضور معاونان گردشگری دو کشور برگزار شد.

به گزارش ایلنا، ولی تیموری (معاون گردشگری کشور) در وبینار نشست پنجمین کمیته فنی مشترک همکاری‌های گردشگری ایران و ترکیه ضمن اشاره به روابط حسنه و نزدیکی تاریخی و فرهنگی دو کشور بر اهمیت گردشگری به عنوان ابزاری برای شناخت بیشتر مردم دو کشور از ظرفیت‌های موجود و تعمیق روابط و همکاری‌ها تاکید کردند. 

وی همچنین با اشاره به اهمیت برقراری مجدد تبادلات گردشگری دو کشور در ایام پساکرونا بر ضرورت تدوین و امضای پروتکل دوجانبه بویژه میان بخش خصوصی طرفین به منظور تسریع در حل و فصل مشکلات و چالش‌هایی که به واسطه شرایط ناپایدار سفر در سایه کرونا و کنسلی‌های احتمالی برای کسب و کارهای گردشگری دو کشور تاکید کرد. 

معاون گردشگری کشور در ادامه نشست ضمن تاکید بر نقش انکار ناپذیر تورهای آشناسازی در معرفی قابلیتهای گردشگری دو کشور، اعلام آمادگی کرد که با فروکش کردن کرونا و انجام واکسیناسیون بزودی میزبان این نوع تورها برای اهالی رسانه و فعالان بخش خصوصی گردشگری کشور ترکیه با هدف آشنایی هر چه بیشتر ایشان با ویژگی‌ها و ظرفیت‌های گردشگری ایمن در ایران باشیم که این موضوع مورد استقبال طرف ترک قرار گرفت. 

ولی تیموری سپس بر ضرورت تداوم حضور دو کشور در نمایشگاه‌های بین المللی یکدیگر تاکید ورزید و از طرف مقابل برای حضور در نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع دستی تهران که در اسفند ماه سال جاری برگزار خواهد شد دعوت بعمل آورد. 

یکی از موارد مهمی که طی این نشست در جهت ایجاد توازن در مبادله گردشگر از سوی طرف ترک مطرح شد امکان سفر گردشگران دو کشور بدون گذرنامه بود که مقرر شد این موضوع از طریق مراجع ذیربط به صورت ویژه پیگیری شود. 

افزون بر این، تیموری همکاری و مشارکت طرفین در سرمایه‌گذاری و راه اندازی گردشگری جاده ابریشم را حائز اهمیت ویژه‌ای دانست و انجام پروژه‌های مشترک با این موضوع ذیل برنامه‌های کومسک را یکی از ساز و کارهای مهم در این خصوص خواند. 

همچنین در طول نشست، طرف مقابل بنا به درخواست و پیشنهاد هیئت ایرانی آمادگی خود را جهت برگزاری کارگاه‌های آموزشی پیرامون بازاریابی و تبلیغات در فضای مجازی و دیجیتال برای دست اندرکاران صنعت گردشگری ایران اعلام داشت. 

لازم به ذکر است در این جلسه سایر موضوعات نیز از طرف بخش خصوصی گردشگری دو کشور بویژه در حوزه تورگردانی و هتلداری مطرح گردید که در نهایت مقرر شد در برنامه اجرایی آتی همکاری‌های گردشگری دو کشور مد نظر قرار گیرند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز