خبرگزاری کار ایران

افسانه‌های راز و خیالِ ادگار آلن‌پو ترجمه شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۸۵۲۹

مجموعه داستان‌های کوتاه ادگار آلن‌پو با عنوان «سوسک طلایی و چند داستان دیگر» با ترجمه شجاع‌الدین شفا منتشر شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مجموعه داستان‌های کوتاه «ادگار آلن‌پو» با عنوان «سوسک طلایی و چند داستان دیگر» با ترجمه «شجاع‌الدین شفا» از سوی نشر نخستین روانه بازار کتاب شد.

این مجموعه ترجمه‌ای از مجموعه «افسانه‌های راز و خیال» است که عناوین داستان‌های آن شامل: «سوسک طلایی»، «نوشته‌ای که در یک بطری پیدا شد»، «گرداب ماستروم»، «آدمکشی‌های کوچه مورک»، «نامه دزدیده شده»، «چاه و پاندول» و «لیجیا» است.

ادگار آلن‌پو استادِ نوشتن داستان کوتاه بود؛ از او به‌عنوان بنیان‌گذار داستان کوتاه امروزی یاد می‌کنند. داستان‌های او معمولا نوعی از قصه‌های کهن است که در زمینه‌های وحشت، انتقام و حوادث مهیب و هولناک بازآفرینی شده و گسترش یافته. «پو» تاثیر چشم‌گیری بر ادبیات پس از خود گذاشته و به مثابه بنیان‌گذار یک فرم ادبی و همین‌طور گونه‌های پلیسی، علمی‌تخیلی و وحشت شمرده می‌شود.

چهره‌های هولناک و همیشه حاضرِ مرگ و احساس گناه گریزناپذیر قهرمانان پو، پیش درآمدی است برای آنچه بعدها داستایوفسکی در «جنایت و مکافات» تکامل می‌بخشد. ادگار آلن پو، بینشی ژرف به درون (گمراهی ذهنی) پدید می‌آورد که نشان می‌دهد مرز میان عقل و جنون چه اندازه باریک است. کشمکشی همیشگی میان دو نفس درونی، که روانشناسی نوین آن را «شخصیت دو پاره» می‌خواند.

 این کتاب در ۳۰۸ صفحه و با قیمت ۵۵ هزار تومان منتشر شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز