خبرگزاری کار ایران

دنبال شایسته‌سالاری در روابط عمومی هستیم/ جهانی‌سازی روابط عمومی ایرانی

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۸۱۴۳

نخستین نشست خبری همایش استاندارهای جهانی روابط عمومی برگزار شد.

به گزارش ایلنا، نشست خبری نخستین همایش استانداردهای جهانی روابط عمومی، امروز شنبه ۲۵ بهمن ماه، با حضور حمید شکری خانقاه دبیرکل همایش و حمیدرضا کمالی مجری برنامه مهارت سنجی حرفه‌ای اسکو در ایران و جمعی از خبرنگاران و اهالی رسانه، در سالن خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران برگزار شد.

شکری خانقاه در ابتدا درباره چرایی برگزاری این همایش گفت: این همایش به این بهانه برگزار می‌شود تا معیار‌های کیفی سازی حرفه ای  که کشورهای دیگر در حوزه روابط عمومی کار کردند را در کشور معرفی و ارائه کنیم و در اختیار فعالان روابط عمومی قرار دهیم تا بتوانیم در افق جهانی روی پای خود بایستیم و جهانی سازی  روابط عمومی ایران را تحقق بخشیم.

او در ادامه افزود: این رویداد باعث می‌شود نظر مسئولان کشور را به مسئله روابط عمومی جلب شود. روابط عمومی یک سرمایه گذاری  آینده ساز است اما در حال حاضر روابط عمومی‌‌های ما در بسیاری از سازمانها  شتاب معکوس را پیش گرفته‌اند، لذا ما این همایش را با این معیار برگزار کردیم که بتوانیم حرفه‌ای‌گرایی و تخصص محوری را تقویت کنیم تا نگاه مدیران به این حوزه جلب شود.

دبیر کل همایش و مدیر دپارتمان روابط عمومی برنامه  مهارت سنجی حرفه‌ای اروپایی اسکو درباره نحوه برگزاری و پخش این همایش توضیح داد: این همایش قرار است برای اولین بار با پخش زنده  تلویزیون  اینترنی و فضای مجازی منتشر شود و همه از سراسر ایران می‌توانند بدون هیچ محدودیتی  از مزایای آن بهره‌مند شوند. و  در پایان همایش نیز به شرکت کنندگان طی فرایند آموزشی  گواهی‌نامه آموزشی اهدا خواهد شد.

حمید کمالی در ادامه نشست گفت: همیشه حوزه‌های آموزش و اشتغال درحال تغییر بوده است و گردش نیرو در مشاغل وجود داشته اما این سونامی کرونا همه حوزه‌ها را تحت تاثیر قرار داد. یکی از اهداف این پروژه اشتغال در روابط عمومی و تغییرات شغلی در دوران پسا کروناست.

او راجع‌به نیروی انسانی در روابط عمومی و برنامه‌های شرکت اسکو در این حوزه بیان کرد: به طور کلی در ایران روابط عمومی ساماندهی مناسبی ندارد و یکی از تبعات آن فارغ التحصیلان بیکار در این رشته هستند. در این راه برنامه مهارت‌یابی «اسکو» می‌تواند کمک‌کننده باشد. نکته دیگر این است که هزاران نیروی جویای کار رزومه خود را در سایت‌های مختلف و عرصه‌های بین المللی ارائه می‌دهند اما فایده‌ای برایشان ندارد. ما بنا داریم که تجربه‌های کشورهای اتحادیه اروپا را در داخل کشور ارائه کنیم. برنامه ما در «اسکو» کاملا شاغل محور است و از مدرک گرایی و مدرک فروشی پرهیز می‌کند. ما از رقابت ناسالم پرهیز می‌کنیم و به دنبال شایسته سالاری هستیم.

کمالی به سوال چرایی شروع فعالیت «اسکو» از روابط عمومی چنین پاسخ داد: این اتفاق برگرفته از نگاه ما به فعالان روابط عمومی است که آن‌ها را به عنوان یک کنشگر فعال و راهبر می‌بیند. اگر سازمان‌ها متوجه شوند که اعتبار سازمان دچار یک روند نزولی شده است آن وقت شروع به تغییر می‌کنند که این کار مدیران روابط عمومی است.  به همین دلیل نگاه «اسکو» به روابط عمومی راهبردی و پیشرو است.

حمید شکری در خصوص هیات داوران و زمان برگزاری همایش گفت: هیات داوران متشکل از پنج تن از اساتید باسابقه و معتبر در  این حوزه است که همگی بیش از ۲۰ سال در روابط عمومی فعالیت دارند که عبارتند آقایان دکتر داود  زارعیان، جواد قاسمی، دکتر حمید ضیایی پرور، پرسان فومنی  و خود من. همچنین زمان برنامه همایش از  ساعت ۱۴ الی ۱۸ است که سه سخنران و دو تن از مسئولین کشوری هم در آن حضور خواهند داشت. یکی دیگر از برنامه‌ها برگزاری پنل تخصصی و اعطای نشان به دارندگان اولین های اسکو در ایران است.

کمالی درباره ارزش این گواهی‌نامه اظهار کرد: این گواهی نامه در سطح اروپا شناخته شده است و تنها یک مزیت محسوب می‌شود. برای ما شایستگی و مهارت بیشتر اهمیت دارد تا مدرک گرایی. ما برای ارتقا حوزه روابط عمومی، اشتغال زایی و نیروی انسانی کارآمد‌تر داخلی انجام می‌دهیم.

شکری خانقاه در پایان این نشست افزود: ما به دنبال  پیاده سازی و الگو سازی معیار شایستگی جدیدی در حوزه روابط عمومی در ایران هستیم. کنفرانس‌ها و همایش‌ها و سمپوزیومهای متعددی در کشور برگزار می شود که همه آنها در جای خود مفید و حرکت ارزشمندی هستند. ما دست یاریمان را به سمت تمام  کسانی که در حوزه روابط عمومی گامی برمی‌دارند دراز می‌کنیم. هدف اصلی ما این است که سواد شایستگی دوستان ارتقا پیدا کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز