خبرگزاری کار ایران

رونمایی از سامانه‌های «آموزش» و «انتشارات» کتابخانه ملی

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۶۱۹۹

سامانه‌های «آموزش‌های الکترونیک» و «انتشارات» سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران همزمان با گرامیداشت ایام دهه فجر با حضور اشرف بروجردی رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران و معاونان این سازمان رونمایی شد.

به گزارش ایلنا، سامانه «آموزش‌های الکترونیک» امکان آشنایی مخاطبان با دوره‌های آموزشی سازمان اسناد و کتابخانه ملی، ثبت نام در دوره‌ها و دریافت گواهی پایان‌دوره را به صورت آنلاین می‌دهد.

سامانه «آموزش‌های الکترونیک» به آدرس (lms.nlai.ir) در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. علاقه‌مندان می‌توانند به صورت غیرحضوری تمام مراحل ثبت‌نام، حضور در دوره و دریافت گواهی‌نامه را بدون مراجعه به سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران انجام دهند.

همچنین افراد پس از مراجعه به سامانه «آموزش‌های الکترونیک» می‌توانند دوره آموزشی مورد نظر را که شامل سرفصل‌ها، فیلم کوتاه معرفی دوره، مدت زمان کارگاه، تعداد جلسات، تعداد افراد ثبت نام شده، مدرس کارگاه و شهریه دوره می‌شود، انتخاب کنند. راه‌اندازی این سامانه امکان ارائه تمامی مراحل به صورت آنلاین را فراهم می‌کند و کاربران می‌توانند اطلاعات لازم برای دوره‌های مورد نیاز را در داخل و خارج از سازمان از طریق این سامانه‌ آموزشی به صورت نامحدود دریافت کنند.

در ادامه این مراسم، سامانه «انتشارات» سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران نیز رونمایی شد. در این سامانه دسترسی به آثار منتشر شده و معرفی آنها، جستجو، و امکان خرید به آسانی در دسترس قرار گرفته است. درخواست‌های چاپ آثار پدیدآوران از مرحله ایجاد حساب کاربری تا ارسال اثر به چاپخانه همه به صورت الکترونیکی، دقیق و سریع انجام خواهد شد و همه مراحل از بررسی و ارزیابی اولیه اثر توسط کمیته تخصصی محتوا، طرح در شورای انتشارات، بررسی در کمیته ویرایش، ارسال اثر برای صفحه‌آرایی و طراحی جلد، اخذ مجوزهای لازم (شابک، فیپا، مجوز وزارت ارشاد اسلامی) برای چاپ و انتشار اثر، تا ارسال فایل اثر به چاپخانه به صورت مراحل مشخص توسط پدیدآور قابل رویت و پیگیری است.

شیوه‌نامه تدوین و تنظیم آثار در این سامانه، نویسندگان را در امر یکدست‌سازی تدوین اثر و سهولت کار ویراستاری و سرعت بخشیدن به چاپ اثر کمک خواهد کرد.

مراحل سفارش و پیگیری خرید و دسترسی به فروشگاه برخط انتشارات و سامانه منابع دیجیتال، اطلاع از تخفیف‌های ویژه  و دسترسی به برخی  کتاب‌ها  در حوزه آرشیو، سندپژوهی، علم اطلاعات و دانش‌شناسی و نسخه‌پژوهی از دیگر امکانات سامانه انتشارات برای مخاطبان و کاربران است.

نویسندگان و پژوهشگران می‌توانند آثار خود را در حوزه‌های موضوعی مشخص شده از طریق آدرس: publish.nlai.ir به اداره انتشارات ارسال کنند تا در فرآیند داوری و چاپ قرارگیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز