خبرگزاری کار ایران

ارائه تسهیلات ویژه کرونا به هنرمندان صنایع‌دستی در دستور کار است

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۶۰۰۲

نشست فعالان حوزه صنایع‌ دستی و صنعتگران آسیب‌ دیده از کرونا در استان البرز برگزار شد.

به ‌گزارش ایلنا، پویا محمودیان (معاون صنایع‌‌دستی و هنر‌های سنتی کشور) در نشست فعالان حوزه صنایع‌دستی و صنعتگران آسیب‌دیده از کرونا در استان البرز، گفت: این جلسه براساس تأکید وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگر‌ی و صنایع‌دستی و لزوم توجه به هنرمندان و صنعتگران متقاضی دریافت تسهیلات بانکی تشکیل شده است.

او بیان کرد: بودجه‌ای در سطح ملی برای رفع مشکلات هنرمندان و صنعتگران حوزه صنایع‌دستی آسیب‌دیده از کرونا ابلاغ شده و برحسب اولویت، شرایط و ضوابط ۳۱ استان کشور مشمول دریافت این تسهیلات مشخص شده‌اند.

او در ادامه، افزود: فرآیند انتخاب افراد واجد شرایط دریافت تسهیلات در ستاد مرکزی وزارتخانه انجام شده که بعد از طی مراحل قانونی به صندوق کارآفرینی امید در استان‌ها معرفی می‌شوند.

معاون صنایع ‌دستی و هنرهای سنتی کشور ادامه داد: با توجه به نزدیک شدن به روزهای پایانی سال باید هر چه زودتر افراد واجد شرایط دریافت این تسهیلات مشخص شوند چرا که هنرمندان و صنعتگران صنایع‌دستی آسیب‌دیده از کرونا با توجه به شرایط اقتصادی پیش‌آمده نیازمند حمایت ویژه مسئولان هستند.

او با اشاره به ثبت‌نام بیش از ۵۰۰هزار نفر از سراسر کشور در سامانه موردنظر، گفت: در نهایت بر اساس ضوابط و شرایط، از هر استان نفراتی انتخاب و برای دریافت تسهیلات فوق به بانک کارآفرینی امید معرفی می‌شوند، متقاضیان باید در مدت زمان مشخص شده مدارک خود را کامل کنند در غیر این صورت فرد دیگری جایگزین آن‌ها خواهد شد.

محمودیان با تأکید بر این‌که همواره همدلی و همکاری با خانواده صنایع‌دستی را مورد توجه قرار داده ایم، افزود: وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به‌صورت ویژه شرایط دریافت‌کنندگان تسهیلات کرونایی را به‌منظور ارائه هر چه بهتر خدمات در این حوزه، رصد می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز