خبرگزاری کار ایران

مدرسه صنایع‌دستی روستای ابراهیم‌آباد شهرری افتتاح شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۵۵۵۱

مدرسه صنایع‌دستی روستای ابراهیم‌آباد شهر ری با حضور مدیر کل دفتر توسعه و ترویج صنایع‌دستی، معاون صنایع‌دستی تهران و جمعی از مسئولین این شهرستان افتتاح شد.

به‌ گزارش ایلنا، مدرسه صنایع‌ دستی روستای ابراهیم‌آباد شهرری عصر روز شنبه ۱۸ بهمن‌ماه با حضور مدیر کل دفتر توسعه و ترویج صنایع‌دستی، معاون صنایع‌دستی تهران و جمعی از مسئولین این شهرستان افتتاح شد. 

ویدا توحدی در افتتاح این مدرسه گفت: در این مدرسه صنایع‌دستی رشته‌هایی آموزش داده می‌شود که بومی منطقه و طرح و نقش‌های آن نیز خاص اهالی روستا باشد.

او مدارس صنایع ‌دستی در استان تهران را سنگ بنای توسعه و ترویج صنایع‌دستی عنوان کرد. 

معاون صنایع ‌دستی تهران در این مراسم افزود: آموزش در مدارس صنایع‌دستی اشتغال محور است و تجاری‌سازی تولیدات صنایع‌دستی یکی از اهداف آموزش‌ها در مدارس صنایع‌دستی است.

او ادامه داد: مدارس صنایع‌دستی شرایط توانمندسازی بانوان و ایجاد یک اشتغال پایدار را برای بانوان روستایی فراهم می‌کند.

معاون صنایع‌دستی تهران اظهار کرد: توسعه مدارس صنایع‌دستی ضمن تقویت اقتصاد روستایی موجب کاهش چرخه مهاجرت روستا به شهر می‌شود.

او  گفت: در مدرسه صنایع‌دستی روستای ابراهیم‌آباد رشته‌های گلیم‌بافی، زیورآلات سنتی، رودوزی‌های الحاقی و… آموزش داده می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز