خبرگزاری کار ایران

ششمین روز برگزاری جشنواره فجر چطور گذشت؟

تماشای «مامان» و «منصور» زیر باران/ صحبت‌های افخمی باز هم حاشیه‌ساز شد/ شیشلیک در صدر محبوبترین فیلم‌های جشنواره

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۴۷۹۶

ششمین روز برگزاری جشنواره فیلم فجر با نمایش دو فیلم در سینمای رسانه‌ها به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در ششمین روز از برگزاری جشنواره فیلم فجر دو فیلم «مامان» به کارگردانی آرش انیسی و «منصور» ساخته سیاوش سرمدی در سالن رسانه‌ها به نمایش درآمد. هر دو فیلم جزو فیلم اولی‌های این دوره بودند. هوای بارانی تهران در روز جمعه کمی حال و هوای جشنواره را از یکنواختی خارج کرد.

تقدیم به مادرهای فداکار

«مامان» آرش انیسی در ستایش تمامی مادران فداکاری است که در کشاکش زندگی با گذشت از خودشان سعی می‌کنند زندگی بهتری برای فرزندانشان بسازند. فیلم اول آرش انیسی را مجید برزگر تهیه کرد و حال و هوای آن شبیه به آثاری بود که مجید برزگر در مقام کارگردان ساخته است. بازی رویا افشار در این فیلم توجه منتقدان را به خود جلب کرد. 

در نشست خبری فیلم مجید برزگر گفت که علاقه‌اش به کارگردانی است اما فیلم‌هایی تهیه می‌کند که کمتر کسی حاضر به تهیه آن‌ها است. او همچنین گفت که این فیلم هم می‌تواند مخاطبان زیادی داشته باشد اگر تمام مردم ایران به سینما بیایند و امکان استفاده از سینما را داشته باشند. 

تلاش‌های یک سردار شجاع

فیلم «منصور» نخستین ساخته سیاوش سرمدی است که توسط موسسه اوج ساخته شده است. سرمدی پیش از این به مستندسازی مشغول بود. «منصور» نخستین فیلمی است که به صورت مشترک توسط سپاه و ارتش ساخته می‌شود و به تلاش‌های شهید ستاری در ساخت هواپیمای جنگی داخلی می‌پردازد. 

فیلم از لحاظ ساختاری کیفیت مناسبی دارد و تلاش می‌کند تمامی سختی‌ها و کارشکنی‌هایی که در مسیر ساخت هواپیما پیش روی فرمانده نیروی هوایی ارتش است را نشان دهد. 

سرمدی این فیلم را بر اساس مستندهایی ساخته است که پیش از این درباره زندگی شهید ستاری ساخته بود. از نکات جالب توجه نشست خبری اینکه بنا به گفته مهدی مطهر جانشین تهیه‌کننده؛ خانواده شهید ستاری هنوز فیلم را ندیدند. 

صحبت‌های جنجالی افخمی و واکنش‌های وزیر

بهروز افخمی که این شب‌ها به واسط ضبط قسمت‌هایی در برنامه نقد سینما به استودیوی سیار این برنامه در برج میلاد حضور پیدا می‌کند با صحبت‌هایش درباره دروغین بودن مسئله کرونا باز هم جنجال به پا کرد. او که پیش از این نیز بارها و با وجود ابتلای خودش به ویروس کرونا، خطرناک بودن این ویروس را زیر سئوال برده بود بار دیگر در دو گفتگوی تصویری و رادیویی گفت که اعتقادی به زدن ماسک ندارد و از طرفی گفت که می‌خواهد از وزارت بهداشت به خاطر اجبار زدن ماسک شکایت کند. همین صحبت‌ها باعث شد که وهاب‌زاده مشاور وزیر بهداشت به بهروز افخمی بگوید که یک روز به بخش مراقبت‌های ویژه بیماران کرونایی برود تا ببیند این موضوع دروغ نیست. وزیر ارشاد نیز با انتشار توییتی به انتقاد از صحبت‌های افخمی پرداخت و گفت حساب او از باقی هنرمندانی که دغدغه سلامت جامعه را دارند جدا است. 

شیشلیک محبوب مخاطبان

«شیشلیک» به کارگردانی محمدحسین مهدویان پرفروش‌ترین فیلم تا ساعت ۱۷ روز ششم است که بیشترین رای مردمی را اخذ کرده است. 

این دوره از جشنواره در اقدامی که برای اولین‌بار انجام می‌شود، تعداد لحظه‌ای آرای مردمی و تعداد بلیت فروش رفته برای هر فیلم را از طریق سامانه سمفا اعلام می‌کند. بر این اساس در ششمین روز از جشنواره تا این لحظه فیلم «شیشلیک» به کارگردانی محمدحسین مهدویان با ۷۳۹ رای مردمی از سراسر ایران جایگاه نخست تعداد رای مردمی را به خود اختصاص داده است. این فیلم با حدود ۱۴ هزار بلیت فروش رفته، پرفروش‌ترین فیلم تا به اینجا است. 

«بی‌همه چیز» ساخته محسن قرایی با ۶۱۴ رای مردمی در رتبه دوم و با فروشی در حدود به ۱۳ هزار بلیت جایگاه سوم فیلم‌های پرفروش این دوره را به خود اختصاص داده است. 

تازه‌ترین اثر نرگس آبیار هم رتبه سوم در اخذ آرای مردمی تا به این لحظه را دارد. ۵۷۰ رای مردمی تا به این لحظه آمار مربوط به فیلم «ابلق» است. این اثر با فروشی در حدود ۱۴ هزار بلیت رتبه دوم در فیلم‌های پرفروش این دوره است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز