خبرگزاری کار ایران

برگزاری ۲۷ کارگاه آموزشی کسب‌وکارهای فرهنگی و هنری برای روستاییان

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۳۸۴۴

کارگاه‌های آموزش کسب‌وکارهای فرهنگی و هنری برای روستاییان سراسر کشور از ۲۳ دی به مدت یک ماه در حال برگزاری است.

به گزارش ایلنا، ابراهیم حیدری، مدیر کل دفتر مطالعات و برنامه ریزی فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده  از  ۲۳ دی تا ۲۳ بهمن قریب بیست و هفت کارگاه آموزشی کسب‌وکارهای فرهنگی روستاییان با حضور دهیاران، کار آفرینان روستاها، بخشداران و مدیران فرهنگ و ارشاد اسلامی در بیست و پنج استان و در شصت روستا در حال برگزاری است.

وی تاکید کرد: کارگاه‌های به دلیل شیوع کرونا به صورت آنلاین برگزار می‌شود و زمان هر کارگاه قریب پنج ساعت است و در هر کارگاه به طور میانگین ۵۰ فعال فرهنگی و کارآفرین و علاقه‌مند به اقتصاد فرهنگ حضور دارند و مجموعا ۴ هزار ساعت نفر آموزش ارائه می‌شود. از جمله مباحث آموزشی در این کارگاه‌ها می‌توان به شناسایی ظرفیت‌های فرهنگی و هنری و تدوین طرح توجیه اقتصادی، نگارش برنامه اقتصادی، شناخت ابعاد و ظرفیت‌های  متنوع اقتصاد فرهنگ، چگونگی تامین اعتبار و منابع مالی کسب و کار و... در روستاها و نحوه تدوین برنامه‌ریزی مشارکتی اشاره کرد.

این مقام مسئول یادآور شد: طرح راه‌اندازی کسب و کارهای فرهنگی در روستاها در بعد کیفی با هدف شناسایی ظرفیت هاو رفع موانع و دشواری‌های فعالیت‌های فرهنگی و هنری در روستاها، شناسایی نهادها و سازمان‌های دولتی و غیردولتی موثر و فعال در توسعه فرهنگی روستاها، کمک به توانمندسازی روستاییان برای راه‌اندازی کسب و کار فرهنگی و هنری، حمایت از راه‌‍اندازی مجموعه کسب و کارهای روستایی فرهنگ محور، ارتقای کیفیت زندگی در میان روستاییان، شناسایی و شکوفایی استعدادها و خلاقیت‌های فرهنگی و هنری روستاییان، ایجاد زمینه و فرصت مناسب برای جلب مشارکت مردمی در امور فرهنگی و هنری روستاها، تشکیل انجمن‌های فرهنگی و هنری و در بعد کمی با هدف کاهش نرخ بیکاری در کشور، ایجاد  فرصت‌های شغلی مستقیم در روستاها، آموزش مهارت شغلی و دانش کارآفرینی به مردان و زنان  روستایی، و برگزاری کارگاه برنامه‌ریزی مشارکتی در این روستاها  طراحی و برنامه‌ریزی شده است.

طرح کسب و کارهای فرهنگی در روستاها با مشارکت صندوق کارآفرینی امید، سازمان دهیاری‌ها و شهرداری‌های کشور و معاون توسعه مناطق محروم ریاست جمهوری طی تفاهمنامه‌ای چهار جانبه در حال انجام است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز