خبرگزاری کار ایران

در سومین روز جشنواره فیلم فجر چه گذشت؟

نظر آبیار درباره فیلمساز‌های ارزشی/ وقتی تک تیرانداز ایرانی شهرت جهانی می‌گیرد/ سانس‌های ویژه به جشنواره اضافه شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۳۵۵۹

در سومین روز از سی و نهمین جشنواره فیلم فجر دو فیلم «ابلق» و «تک تیر انداز» در سالن سینمای رسانه‌ها به نمایش درآمد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سومین روز از برگزاری جشنواره فیلم فجر در سالن سینمای رسانه‌ها با نمایش دو فیلم «ابلق» به کارگردانی نرگس آبیار و «تک تیرانداز» ساخته علی غفاری برای اهالی رسانه به پایان رسید. 

فیلمساز ارزشی از نظر آبیار

نرگس آبیار با ساخت فیلم «ابلق» به سراغ جنبش مبارزه با تجاوز به زنان رفته است. فیلم با تعریف داستانی از یک خانواده فقیر که در حاشیه یکی از مناطق شمالی تهران در منطقه زورآباد زندگی می‌کنند به نقد نگاه‌های آزاردهنده که موجب می‌شود زنان احساس ناامنی کنند، پرداخته است. آبیار در نشست خبری فیلمش خودش را یک فیلمساز ارزشی نمی‌داند و معتقد است دایره ارزش‌ها آنقدر گسترده است که حتی اصغر فرهادی هم جزو فیلمسازان ارزشی به حساب می‌آید. 

بازی‌های بازیگران فیلم از نقاط قوت آخرین ساخته نرگس آبیار است. حضور بهرام رادان و الناز شاکردوست و هوتن شکیبا به سرپا ماندن فیلم «ابلق» که در زمینه فیلمنامه دارای ضعف‌های ساختاری است کمک کرده است. 

تک تیراندازی که شهرت جهانی داشت

علی غفاری امسال با «تک تیرانداز» به جشنواره فیلم فجر آمده است. تک تیرانداز روایت زندگی شهید رسول زرین تک تیرانداز لشگر اصفهان در دوران دفاع مقدس است که آوازه جهانی داشته است. کامبیز دیرباز بعد از بازی در نقش مجید سوزوکی در «اخراجی‌ها» برای دومین بار نقش یک شهید را در فیلمی بازی می‌کند. از نکات جالب توجه نشست خبری فیلم این بود که تهیه‌کننده فیلم هزینه ساخت آن را ۱۰ میلیارد تومان اعلام کرد. «تک تیرانداز» روایتی از یک قهرمان ملی است که فیلمساز به خوبی از پس تعریف قصه برآمده است. 

رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در برج میلاد تأیید شد

کارشناس بهداشتی با حضور در مرکز همایش‌های برج میلاد، مقر جشنواره و سینمای اهالی رسانه، در نامه‌ای به دکتر هاله احمدنیا رئیس مرکز بهداشت شمال غرب تهران، رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در این مکان را تأیید کرد. 

در این نامه آمده است: پیرو اعلام کارشناس محترم ستادی مبنی بر نظارت بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در محل برگزاری جشنواره فیلم فجر در سالن همایش بین‌المللی برج میلاد مورخ ۱۳/۱۱/۹۹ کارشناسان بهداشت محیط این مرکز (مهندس امیر حسینی و مهندس دهقانی) به محل مذکور مراجعه کرده، مشاهده شد مدعوین در ابتدا با رعایت فاصله و انجام تب‌سنجی وارد سالن می‌شوند. 

در بخش دیگری از این نامه آمده است: فاصله‌گذاری‌ها در داخل سالن رعایت شده (صندلی‌ها ۲ نفر در میان)، دستگاه و محلول ضدعفونی به تعداد کافی در سالن موجود است. 

این نامه به امضای آرزو امیرحسینی کارشناس بهداشت محیط مرکز بهداشت شمال غرب تهران رسیده است. 

دو سانس فوق‌العاده به جدول نمایش جشنواره اضافه می‌شود

«محمدرضا فرجی» مدیر امور سینماهای جشنواره گفت: برای چند سینما در تهران در روزهای آخر هفته سانس فوق‌العاده در نظر گرفتیم. 

محمدرضا فرجی گفت: به واسطه تذکرات جدی که اداره امور سینماهای جشنواره به مدیران سینماها داده بود، خوشبختانه در همه سینماها پروتکل‌های بهداشتی امروز به شکل صحیح رعایت شد و از این جهت هیچ تخلفی از سوی نمایندگان ما در سینماها گزارش نشده است. 

او ادامه داد: با تأکید مجدد دبیر جشنواره امروز مقادیری تب‌سنج در سینماهای اکران مردمی ذخیره شد تا بتوانیم بعد از این هم به شکل درستی پروتکل‌ها را اجرا کنیم. 

مدیر امور سینماهای جشنواره گفت: امروز نمایندگان وزارت بهداشت هم به شکل سر زده به تعدادی از سینماهای مردمی آمدند که از عملکرد مدیران رضایت داشتند و تأکید کردند که مقررات مدنظر وزارت بهداشت در این سینماها به درستی اعمال شده است. 

فرجی با بیان اینکه سه فیلم «شیشلیک»، «ابلق» و «بی‌همه‌چیز» با استقبال مخاطبان مواجه شده است، گفت: به دلیل این که تعداد سانس‌ها برای فروش بلیت محدود بود، به این نتیجه رسیدیم که اگر تعداد درخواست‌های اضافه بر گنجایش برای تماشای فیلم به تعداد هزار نفر برسد برنامه سانس فوق‌العاده را هم به برنامه جشنواره اضافه کنیم. 

او با اشاره به اینکه سانس‌های فوق‌العاده به احتمال زیاد برای روز پنج‌شنبه و جمعه در نظر گرفته شده است، گفت: به دلیل آن که ما از ساعت ۲۱ منع تردد داریم نمی‌توانیم در ساعات بعد از هشت شب اکران فوق‌العاده داشته باشیم. به همین منظور سانس فوق‌العاده را به ناچار باید در ساعات قبل از سانس اول اکران و وقت صبح در نظر بگیریم. 

مدیر امور سینماها عنوان کرد: این سانس‌ها بعد از بررسی و آماده‌سازی سالن‌ها به جدول نمایش اضافه خواهد شد و بلیت فروشی آن از طریق سامانه‌های فروش جشنواره صورت می‌گیرد. 

آغاز بلیت‌فروشی سینماهای مردمی شهرستان‌ها

بلیت‌فروشی سینماهای مردمی شهرستان‌ها در سی‌ونهمین جشنواره فیلم فجر با اعمال برخی تغییرات نسبت به سال گذشته از ساعت ۲۰ امروز سه‌شنبه ۱۴ بهمن آغاز می‌شود. 

با توجه به اینکه جشنواره فیلم فجر به عنوان یک رویداد فرهنگی همه‌ساله در ایام پیروزی انقلاب شکوه‌مند اسلامی برگزار می‌شود و در شرایطی که همه‌گیری ویروس کرونا، رویدادهای فرهنگی و تولیدات سینمایی را در ایران و جهان با محدودیت‌های متعددی مواجه کرده، این رویداد فرهنگی، با اتخاذ تدابیر خاص و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی انجام خواهد شد. 

براساس شرایط «کرونا» و فاصله‌گذاری‌های اجتماعی حداکثر سی درصد به ظرفیت میزبانی سالن‌های سینماهای مردمی از این دوره جشنواره در استان‌ها اختصاص داده شده است و جزئیات و مشخصات جدول نمایش فیلم‌ها از طریق سایت جشنواره و سامانه‌های فروش اطلاع‌رسانی می‌شود. 

در این دوره بلیت‌فروشی سینماهای جشنواره در استان‌ها از طریق سه سامانه ایران تیک، سینما تیکت و گیشه هفت انجام خواهد شد. 

قیمت بلیت سینماها در استان‌ها فارس، اصفهان، البرز و خراسان رضوی، ۳۰ هزار تومان و باقی سینماهای استان‌ها ۲۰ هزار تومان تعیین شده است. 

بلیت‌فروشی اکران مردمی تا روز پایانی جشنواره ادامه دارد و علاقه‌مندان تا لحظه نمایش فیلم، می‌توانند بلیت‌های موردنظر خود را خریداری کنند. 

همچنین بر اساس شیوه‌نامه بلیت‌فروشی سی و نهمین جشنواره فیلم فجر، پس از خرید بلیت از طریق سامانه‌های تعیین شده، کدی برای خریداران ارسال می‌شود و افراد با ارائه آن به سینما، می‌توانند بلیت خود را تهیه کنند. 

گفتنی است امسال امکان فروش بلیت حضوری به مخاطبان سینما وجود ندارد و بلیتی در گیشه‌ها فروخته نخواهد شد. 

همچنین امروز جدول برنامه نمایش فیلم‌های سی و نهمین جشنواره فیلم فجر در ۳۳ استان دارای شرایط میزبانی از جشنواره با تأیید وزارت بهداشت در هشتاد سالن سینما منتشر شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز