خبرگزاری کار ایران

تشکیل انجمن موسسات و آموزشگاه‌های فرهنگی هنری تهران و معرفی هیات مدیره

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۳۳۵۲

هیئت مدیره اولین انجمن موسسات و آموزشگاه‌های فرهنگی هنری استان تهران با برگزاری نخستین نشست رسمی خود در تالار رودکی انتخاب شدند.

به گزارش ایلنا، اولین انجمن مؤسسات و آموزشگاه‌های فرهنگی هنری استان تهران با هدف حمایت و توسعه کسب و کارهای مرتبط با هنر و رونق اقتصاد هنر در قالب تشکل‌های عضو اتاق بازرگانی آغاز به کار کرد. 

در ابتدای این جلسه، مهدی افضلی (بنیان‌گذار انجمن و مدیرعامل بنیاد رودکی) به رسالت‌های تشکیل انجمن مؤسسات و آموزشگاه‌های فرهنگی هنری استان تهران پرداخت. 

کاربردی‌سازی روش‌های مدیریت کسب‌وکارهای هنری

وی گفت: در گفتمان اقتصاد هنر، نیازمند به‌روزرسانی دانش و کاربردی‌سازی روش‌های مدیریت کسب‌وکارهای هنری چه از منظر مدیریتی و چه از منظر اقتصادی هستیم. یعنی راهبردی بدون تصدی‌گری و تولی‌گری دولتی. ما معتقدیم اگرمی‌خواهیم هنر را زنده و بالنده نگه داریم اقتصاد هنر در این دیار باید جدی گرفته شود. در این راستا تلاش کردیم کانونی ایجاد کنیم تا اهالی هنر بتوانند با دانش روز اقتصاد و مدیریت کسب‌وکار آشنا شوند؛ دعوت از متخصصین امر و برگزاری جلسات گفتمانی، انجام پژوهش‌های تخصصی و برنامه‌های دیگری که در این چارچوب برنامه‌ریزی شده‌اند، اقتصاد هنر و اقتصاد کسب‌وکارهای هنری را به دست خودِ اهالی هنر رشد داده و شکوفا می‌کند. 

مدیرعامل بنیاد فرهنگی هنری رودکی ادامه داد: امیدواریم انجمن مؤسسات و آموزشگاه‌های فرهنگی هنری بتواند به صورت درون‌زا، بنیانِ اقتصادیِ فعالان حوزه فرهنگ و هنر را به گونه‌ای تقویت کند که اندیشه، فرهنگ و هنر ایرانی اسلامی هر چه بیشتر بین‌المللی شود. رسالت اصلی انجمن موسسات و آموزشگاه‌های فرهنگی هنری شناخت فاکتورهای اقتصادی در کسب‌وکارهای فرهنگی هنری در جهت تقویت بنیه اقتصادی این مجموعه‌ها، در قالب گفتگو، هم‌اندیشی، مشاوره و پژوهش است و در این راستا دستِ اندیشمندان و پژوهشگران این حوزه را به گرمی می‌فشاریم. 

اقتصاد هنر باید از طریق انجمن‌های بخش خصوصی پیگیری شود

در ادامه مهدی کرباسیان (عضو اتاق بازرگانی) در رابطه با مورد توجه قرار گرفتن بحث اقتصاد هنر در اتاق بازرگانی گفت: امروزه بخش اعظمی از اقتصاد در جهان به چرخش مالی هنر برمی‌گردد. همان‌طور که در سال‌های گذشته مشاهده شده، کشورهای پیشرفته دنیا که توانسته‌اند به رشد و توسعه برسند، هنر را با اقتصاد تلفیق کرده‌اند. البته در کشور ما اقتصاد هنر به بخش‌های دولتی متصل است که اگر این اقتصاد از طریق انجمن‌های حوزه خصوصی پیگیری شود قطعاً می‌تواند نقش موثرتری داشته باشد. 

غلامرضا ملکی (مدیر امور تشکل‌ها و مسئولیت‌های اجتماعی اتاق تهران) نیز در سخنانی ضمن ارائه توضیحاتی درباره ظرفیت‌های این اتاق برای کمک به اقتصاد هنر گفت: اتاق تهران در تلاش برای بهبود فضای کسب و کار و حل چالش‌های پیش روی فعالان اقتصادی در گفت‌وگو با دولت است. 

وی با اشاره به قانون بهبود فضای کسب وکار گفت: انجمن‌ها و تشکل‌های اتاق بازرگانی در فهرست ملی جایگاه سازمانی داشته و تکلیف قانونی برآن وارد شده و می‌توان در بهبود فضای کسب و کار از آن بهره برد. در این چارچوب انجمن موسسات و آموزشگاه‌های فرهنگی و هنری استان تهران یک تشکل مستقل با هیئت مدیره و با بودجه مشخص است که مورد حمایت اتاق بازرگانی تهران بوده و امیدواریم بتوانید مدافع خوبی برای تشکل خویش در تعالی اهدافتان باشید. 

مدیر امور تشکل‌ها و مسئولیت‌های اجتماعی اتاق تهرانبا اشاره به ۲۵۰ تشکل ثبت شده و موجود در اتاق بازرگانی از حضور ۱۰ کمیسیون این اتاق یاد کرد و گفت: ما با ایجاد این کمیسیون با ساختار و آئین نامه‌های مدون با ارتباط با دولت و مجلس و نهادهای حاکمیتی در رفع موانع و بهبود فضای کسب و کار تلاش می‌کنیم. 

اعضای هیات مدیره انجمن تازه تاسیس چه کسانی هستند؟ 

در این جلسه پس از به رأی گذاشتن بخش‌هایی از اساسنامه، انتخابات هیئت مدیره انجمن برگزار شد و بر این اساس مهدی افضلی، حسین مسافرآستانه، علی متقیان، اصغر همت، احسان آقایی سیدمحمد عمرانی و علیرضا مسگرخویی به عنوان اعضای هیات مدیره انتخاب شدند. 

مهدی افضلی (مدیرعامل بنیاد رودکی)، مهدی کرباسیان (نماینده اتاق بازرگانی)، غلامرضا ملکی (مدیر امور تشکل‌ها و مسئولیت‌های اجتماعی اتاق تهران)، اصغر همت، پیام دهکردی، اسماعیل آذر، علی متقیان، کامبیز صبری، ستاره اسکندری، امیر راد، احسان آقایی از جمله حاضران در مراسم بودند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز