خبرگزاری کار ایران

ضرورت به روز رسانی واحدهای چاپی در سیتان و بلوچستان/ کارشناس برتر بیستمین جشنواره چاپ انتخاب شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۳۱۹۳

رییس اتحادیه چاپخانه‌داران سیستان و بلوچستان گفت: اگر توان خرید دستگاه‌های مدرن و جدید وجود داشت بسیاری از همکاران ما در سیستان و بلوچستان که بیش از نیم قرن است که در حوزه چاپ فعالیت می‌کنند می‌توانستند تولیدات با کیفیت و خوبی داشته باشند.

به گزارش ایلنا، محمدجواد اصغری رییس اتحادیه چاپخانه‌داران سیستان و بلوچستان با اشاره به قدمت ورود صنعت چاپ به این استان، گفت: مساله اینجا است که با وجود حدود ۵۴ سال از ورود صنعت چاپ به سیستان و بلوچستان اما توان کار و فعالیت چاپی در این استان به شدت پایین است و در یک نگاه کلی اگر توان خراسان رضوی ۱۰۰ است، توان استان ما ۳۰ تا ۴۰ است.

وی افزود: دلیل بروز این موضوع این است که در این سال‌ها حمایتی از صنعت چاپ نشده است و چون در طول این سال‌ها در اتحادیه تلاش کردیم چاپخانه‌داران را تشویق کنیم تا دستگاه‌های خود را به روز کرده و در صنعت نوآوری داشته باشند یکی - دو سال است که چاپ در این استان جا افتاده است.

اصغری با بیان اینکه تا سه سال قبل بسیاری از چاپخانه‌ها با دستگاه‌های ملخی و قدیمی ۵۰ سال قبل کار می‌کردند، عنوان کرد: با این وجود کارهای با کیفیت نسبتا خوبی از چاپخانه‌ها بیرون می‌آمد اما ورود دستگاه‌های جدید و مدرن توانست توان رقابتی چاپخانه‌داران را ارتقا دهد.

وی تاکید کرد: البته فکر کنم کمتر کسی از استان سیستان و بلوچستان تاکنون در جشنواره شرکت کرده باشد زیرا با توجه به قدیمی بودن دستگاه‌ها امکان مشارکت بسیار پایین است.

اصغری همچنین درباره راه‌های تقویت مشارکت استان‌ها در جشنواره صنعت چاپ گفت: استان‌ها بر اساس توان خود در جشنواره‌ها شرکت می‌کنند اما وقتی یک استان در حد چاپ تک رنگ و دو رنگ است باید در همان اندازه از آن‌ها توقع داشته باشیم.

وی با بیان اینکه مساله اینجا است که در این استان کمتر کسی در حوزه چاپ سرمایه‌گذاری می‌کند، ادامه داد: در این سال‌ها هیچ مجموعه‌ای برای سرمایه‌گذاری از اهالی چاپ پشتیبانی نکرده و برای دریافت وام و تسهیلات حمایتی نشده است، اگر هم سرمایه‌گذاری شود کار نیست و همه پولی که گذاشته‌ایم بدون کار باقی می‌ماند همچنین شرکت و کارخانه تولیدی هم در سیستان فعال نیست.

اصغری همچنین درباره اهمیت برگزاری جشنواره چاپ عنوان کرد: این جشنواره در افزایش توان رقابتی چاپخانه‌ها و ارتقای کیفیت نهایی حوزچاپ تاثیر زیادی دارد از سوی دیگر نوآوری در ارایه خدمات و طراحی را نیز بیشتر می‌کند و به همین دلیل معتقدم باید به درستی در میان صنف معرفی شود.

به گفته وی، معمولا وقتی یک محصول جدید تولید شود همکاران نیز به دنبال این کار می‌روند تا مثل او کار خوب و نو ارایه کنند اما به‌روزرسانی دستگاه‌ها هم اهمیت دارد و مساله اینجا است که اگر توان خرید دستگاه‌های مدرن و جدید وجود داشت بسیاری از همکاران ما در سیستان و بلوچستان که بیش از نیم قرن است که در حوزه چاپ فعالیت می‌کنند می‌توانستند تولیدات با کیفیت و خوب داشته باشند.

بیستمین جشنواره ملی چاپ در زمستان 1399 برگزار می‌شود و متقاضیان حضور در بخش مسابقات چاپی می‎توانند برای شرایط حضور در رقابت و ثبت‎نام در بخش مسابقات به پایگاه  جشنواره ملی چاپ به آدرس https://nppf.farhang.gov.ir/ مراجعه کنند. 

کارشناس برتر بیستمین جشنواره چاپ انتخاب شد

مدیر اجرایی بیستمین جشنواره ملی چاپ از برگزاری جلسه و انتخاب کارشناس برتر چاپ خبر داد.

محسن شمس، مدیر اجرایی بیستمین جشنواره ملی چاپ گفت: جلسه‎ای با حضور امیرحسین پیشان، مسعود حاجی حسینی و ابراهیم خدا دوست از همکاران اداره چاپ و نشر به منظور انتخاب کارشناس برتر جشنواره چاپ روز دوشنبه (13 بهمن ماه) برگزار شد.

وی ادامه داد: در این جلسه با در نظر گرفتن شاخص‎های تدوین شده و بررسی عملکرد کارشناسان در استان‎های سراسر کشور بحث و بررسی شد و در پایان کارشناس برتر این حوزه مشخص شد.

محسن شمس خاطرنشان کرد: کارشناس برتر چاپ همزمان با برگزاری مراسم اختتامیه جشنواره چاپ معرفی خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز