خبرگزاری کار ایران

تداوم چهارده‌سال حمایت هنرمندان کودک و نوجوان از بیماران سرطانی

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۲۶۷۴

چهاردهمین نمایشگاه ۶۴ هنرمند کودک و نوجوان از هنرجویان آکادمی تارا بهبهانی، با عنوان «من پیروزم» به صورت آنلاین و مجازی برگزار شد.

به گزارش ایلنا، چهاردهمین نمایشگاه ۶۴ هنرمند کودک و نوجوان از هنرجویان آکادمی تارا بهبهانی، با عنوان «من پیروزم» از سوم بهمن ماه ۱۳۹۹، برای نخستین‌بار به صورت آنلاین و مجازی برگزار شد.

این نمایشگاه که در سیزده دوره‌ی قبلی هرساله همراه با آغاز فصل بهار، باهمراهی ۵۰ تا ۷۵ هنرجوی ۶ تا ۱۷ ساله در گالری محک برگزار شده، توانسته به یک رویداد مهم هنری برای کودکان و نوجوانان کشورمان تبدیل شود. عواید این نمایشگاه در طول این سالیان، تماماً صرف درمان کودکان مبتلا به سرطان در موسسه محک شده است.

تارار بهبهانی، هنرمند نقاش و برگزارکننده‌ی این رویداد باتوجه به مداومت و برپایی هر ساله‌ی آن که اینک تبدیل به یک سنت شده است، می‌گوید:‌ «این نمایشگاه جدا از جنبه‌ی هنری آن، از جنبه‌ی جمع‌آوری کمک‌ برای درمان کودکان مبتلا به سرطان نیز شاخص و قابل توجه است. در آخرین نمایشگاه که در سال ۹۸ برگزار شد (در بهار سال ۱۳۹۹ به دلیل شیوع بیماری کرونا این نمایشگاه برگزار نشد) نزدیک به ۱۰۰ میلیون تومان از نمایشگاه دو روزه نقاشی کودکان و نوجوانان برای درمان کودکان مبتلا به سرطان جمع‌آوری شد که در نوع خود و باتوجه به سن و سال شرکت‌کنندگان در یک نمایشگاه موضوعی تجسمی، رکورد جدیدی محسوب می‌شد. و با توجه به شیوع کرونا در امسال، برگزاری این نمایشگاه به ماه‌های پایانی سال موکول شد.»

بهبهانی با اشاره به تعویق نمایشگاه امسال به دلیل کرونا اظهار داشت: «امسال، این نمایشگاه در سوم بهمن و روی وبسایت موسسه محک به آدرس http://mhak.ir/onlinegallery-b وصفحه اینستاگرامtarabehbahaniacademy به صورت مجازی برگزار شد.»

این مُدرس هنر، شرکت در فعالیت انسان‌دوستانه با نیت کمک به کودکان مبتلا به سرطان و همدلی؛ رشد اعتماد به نفس با حضور در یک فعالیت هنری با درک مفهوم مسئولیت‌اجتماعی و رشد خلاقیت درآفرینش اثر هنری را از دستاوردهای این نمایشگاه برای نقاشان کودک و نوجوان برمی‌شمارد.

به گفته‌ی این نقاش و فعال فرهنگی‌اجتماعی، «انتخاب «عنوان واحد» در هر سال برای هر نمایشگاه که حاوی پیام امید به آینده‌ای روشن همراه با صدای مهربانی‌است جزو ایده‌ی این نمایشگاه است و برای امسال، این عنوان، آرزوی پیروزی بر دیو سرطان را در کودکان مبتلا به سرطان بیدار می‌کند.»

تارا بهبهانی ادامه می‌دهد: «نقاشان کودک و نوجوان، برداشت خود را از پیروزی، چه با کشیدن آرزوی شخصی و چه از طریق بیان مسئله‌ای اجتماعی یا محیط‌زیستی و یا آرزوی صلح برای دنیا یا «دنیای بدون جنگ» به تصویر کشیده‌اند و بیان بچه‌ها و نوع به‌تصویر کشیدن ایده‌هایشان در این نمایشگاه، مورد توجه رسانه‌های داخلی و بین‌المللی قرار گرفته‌ است. حضور حدوداً ۱۴۰۰ نفری بازدیدکنندگان در هرسال طی سیزده دوره گذشته، نشان از اهمیت برگزاری چنین رویدادهایی‌است ک متاسفانه تعداد آنها به انگشتان یک دست در هر سال نمی‌رسد.»

این بانوی هنرمند، درباره نمایشگاه «من پیروزم»، آن را بهانه‌ای می‌داند که دست به دست هم دهیم و به کوه‌های بالای اراج در دارآباد تهران نگاهی بیاندازیم و بیمارستان تخصصی سرطان کودکان را که استوار ایستاده ببینیم و چشمان امیدوار به آینده بیماران کوچکش را دریابیم و کمک کنیم تا مخارج سهمگین بیماری‌شان تامین شود. وی امیدوار است که امسال، با روش جدید برگزاری آنلاین بتواند گامی در جهت تحقق آرزوها و رویاهای خود و کودکان و نوجوانان هنرمند همراهش برای کمک به کودکان مبتلا به سرطان بردارد.

تارا بهبهانی، نقاش و پژوهشگر هنر که ۱۸ سال است در زمینه‌ی آموزش نقاشی به کودکان و نوجوانان فعالیت می‌کند تاکنون بیش از ۶۰۰ هنرجوی کودک و نوجوان را در این سال‌ها در زمینه نقاشی و خلاقیت هنری پرورش داده و و با حضور در نمایشگاه‌های داخلی و بین‌المللی، جوایز متعددی از بی‌ینال‌های مختلف در خارج از کشور گرفته است.

شرکت‌کنندگان در چهاردهمین نمایشگاه من پیروزم عبارتند از: آوینا بوترابی، ملینا اسفندیاری، لاوینا سلامی، لیلین اسلامی، بهار اعتمادی، دیبا افتاده، هلیا افصحی، آرتینا الحانی، تینا امیرآبادی، باران امینایی، روشا ایمانی، نامی آذرییگانه، نفس آذرییگانه، بهار آقازاده، پارمیس باب السلام، الینا برزنونی، مدیسا بهشتی، فاطمه پروین، لیلین پزشکی، نیکا توکلی‌زاده، آیدا جنابیان، روشا جعفری، نیلا چیذری، آرمیتا حکمت‌پور، باران حکمت‌پور، رها حمیدخانی، ساینا خدام، هلنا خرقانی، آریو رایمند، وندا رایمند، پارمیس شباک، رها شعبانی، دیبا شلویری، یاس شیرانی، هانا صامت، لیلی صلاحی، آرتا صیدگر، آرتینا صیدگر، حانیه طلوعی، امیرحسین عرفانی، آرتا عطایی، مهگل عفتیان، ملینا غم‌خواری، تارا فربود، ملینا فرخ‌منش، شیرین فرشته‌خو، آرنیکا فرنودی، هیدیکا فقیهی، دایانا قرمسینی، تیام گوهربین، آرین لاهیجی، پارمیس محرابی، هونام مقصودی، تارا منصوری، مهشاد منصوری، مهرو منصوری، کیان موجبی، آوا میراب‌زاده، صبا میراب‌زاده، عسل میرفارسی، ثمین ناظمی، مدیا نصیری، دیبا نعمتی، روشا نیک‌زاده.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز