خبرگزاری کار ایران

فیلم‌تئاتر «دختر کدو تنبل» در پایگاه اینترنتی کانون اکران شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۲۶۱۱

فیلم‌تئاتر «دختر کدو تنبل» به کارگردانی علی پاکدست و مریم اقبالی از روز چهارشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ در پایگاه اینترنتی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به نمایش گذاشته می‌شود.

به گزارش ایلنا، نمایش «دختر کدو تنبل» بر اساس کتابی با همین عنوان نوشته‌ی افسانه شعبان‌نژاد از انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تولید شده است.

این نمایش داستان خاله پیرزنی است که سال‌های درازی را در آرزوی داشتن فرزندی با تنهایی سپری کرده و پیر شده است. او صاحب باغچه‌ای زیباست که از قضا شبی مهتابی، پری باغچه از دل خاک بر او ظاهر می‌شود و در ازای مهربانی خاله با باغچه، جادویی را به او می‌آموزد که صاحب فرزند شود. در میانه جادو اشتباهی رخ می‌دهد و دختری از دل کدو تنبل به دنیا می‌آید. بدین‌گونه خاله پیرزن اسیر دختری خسته، بی‌خیال و پرتوقع و تنبل می‌شود که...

این نمایش به نویسندگی شادی پورمهدی از تولیدات سال ۱۳۹۳ مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است که در قالب طرح «نمایش‌نما» اکران اینترنتی می‌شود.

بازیگران و بازی‌دهندگان عروسک در این نمایش مریم اقبالی، مونا کیانی‌فر، هانی حسینی، الهام عابدی، علی باروتی و علی ابوالخیریان هستند.

صداپیشگی عروسک‌ها را شادی پورمهدی، محمدرضا مالکی، سلما محسنی اردهالی، معصومه کاظمی، مونا کیانی‌فر، الهام عابدی و سارا اقبال انجام داده‌اند.

طراحی صحنه و نور را سینا ییلاق‌بیگی، سرایندگی اشعار را هنگامه مفید، طراحی و ساخت عروسک را مریم اقبالی و علی پاکدست، طراحی لباس را مونا کیانی‌فر و طراحی پوستر و بروشور و ساخت اکسسوار عروسک و دکور را سحر امیراقبالی بر عهده داشته‌اند.

بر اساس این خبر، نیما حسین‌زاده به عنوان آهنگ‌ساز و کاوه رفاهی، امیر شکرابی، مهرناز شربت‌خوری و نیما حسین‌زاده به عنوان گروه نوازندگان، فرزانه عاقلی به عنوان دستیار طراح صحنه و ساخت اکسسوار دکور، امیرحسین و احمد بابائیان به عنوان سازندگان دکور و سپیده قلی‌زاده در دوخت لباس بازیگرها در تولید این نمایش همکاری داشته‌اند.

همچنین علی باروتی دستیار کارگردان، امیر محمدی نورپرداز، حافظه اقبالی دوخت لباس عروسک‌ها، پیام سوری و ‌خشایار بستان‌شیرین میکس و مسترینگ موسیقی و صدا، میرآمیر میری ناظر ضبط و پروانه نوایی روابط عمومی گروه در تولید این نمایش حضور داشتند.

یادآوری می‌شود طرح «نمایش‌نما» تا پایان سال جاری روزهای چهارشنبه هر هفته، یک فیلم‌تئاتر را در پایگاه اینترنتی کانون به نشانی th.kpf.ir  برای علاقه‌مندان قرار می‌دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز