خبرگزاری کار ایران

تخریب ساخت و ساز غیرمجاز در عرصه تاریخی شهر کهن نیشابور

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۲۵۶۱

فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی خراسان رضوی از تخریب ساخت و ساز در عرصه تاریخی شهر کهن نیشابور خبر داد.

به ‌گزارش ایلنا، سرهنگ محمدعلی مدیر (فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی خراسان رضوی) از تخریب ساخت و ساز در عرصه تاریخی شهر کهن نیشابور خبر داد. 

او با اعلام این خبر، گفت: با اقدام سریع یگان حفاظت میراث‌فرهنگی نیشابور و برابر دستور مقام قضایی با مشارکت شهرداری، تغییر کاربری و دیوارگذاری در عرصه تاریخی شهر کهن نیشابور تخریب شد.

او با اشاره به ضوابط مصوب و ابلاغی حفظ عرصه تاریخی شهر کهن نیشابور، ادامه داد: هرگونه تغییر کاربری اراضی کشاورزی، دیوارگذاری و ساخت و ساز روی این محوطه تاریخی ممنوع است. 

فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی خراسان رضوی اظهار کرد: مالکان این اراضی قبل از هرگونه اقدام برای ساخت و ساز، باید از مراجع قانونی نظیر میراث‌فرهنگی، شهرداری و جهاد کشاورزی استعلام لازم را دریافت کنند.

شهر کهن نیشابور با وسعت بیش از ۳۵۰۰ هکتار، به‌عنوان بزرگترین عرصه تاریخی کشور محسوب می‌شود که قدمت آن به دوره ساسانی قبل از اسلام و سده‌های اولیه اسلامی تا اواخر دوره سلجوقی برمی‌گردد، در سال ۲۰۵ هجری در زمان به قدرت رسیدن سلسله طاهریان شهر کهن نیشابور به‌عنوان اولین پایتخت بعد از ورود اسلام به ایران انتخاب شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز