خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دفتر موسیقی در نشست هیئت داوران جایزه موسیقی و رسانه:

ضرورت توجه به تعامل رسانه و موسیقی

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۲۰۴۲

نشست هیأت داوران جایزه موسیقی و رسانه سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر با حضور محمد اله‌یاری (مدیرکل دفتر موسیقی)، سعید میرمحمد صادق (دبیر) و اعضای هیئت داوران برگزار شد.

به گزارش ایلنا، نشست هیأت داوران جایزه موسیقی و رسانه سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر با حضور محمد اله‌یاری (مدیرکل دفتر موسیقی)، سعید میرمحمد صادق (دبیر)، آروین صداقت کیش، سید علیرضا میرعلی نقی، عبدالرضا سپنجی، ویدا همراز، نرگس ذاکر جعفری و ایلناز رهبر برگزار شد. 

در ابتدای این جلسه محمد اله‌یاری گفت: در جشنواره موسیقی فجر به حوزه‌هایی که با موسیقی در تعامل و ارتباط هستند، توجه می‌شود و با همین نگاه از سال گذشته دو بخش به جشنواره موسیقی فجر اضافه شد که جایزه موسیقی و رسانه و جایزه ترانه است. در افکار عمومی این فضا وجود دارد که کیفیت ترانه‌ها تنزل کرده است و به همین خاطر جایزه ترانه با هدف انجام یک کار کیفی در زمینه ترانه و معرفی ترانه‌های باکیفیت برنامه ریزی شد. 

اله‌یاری با اشاره به جایزه موسیقی و رسانه گفت: یکی از حوزه‌های مهم که ارتباط و تعامل جدی با موسیقی دارد رسانه است. اینکه رسانه‌ها در طول سال چقدر و چگونه به موسیقی می‌پردازند و اهمیت و کیفیت مطالب و تولیدات رسانه‌ها در زمینه موسیقی در جایزه موسیقی و رسانه مورد توجه است. 

مدیرکل دفتر موسیقی عنوان کرد: در این دوره جایزه موسیقی و رسانه حوزه برنامه‌سازی صداوسیما و رسانه‌های جدید نیز اضافه شده است و با توجه به شرایط و تحولات رسانه‌ها این جایزه می‌تواند در بخش‌های مختلف تعریف شود. جایزه موسیقی و رسانه می‌تواند در جشنواره موسیقی فجر برگزار شود یا در سال حتی مستقل از جشنواره برنامه‌ریزی و برگزار شود اما به دلیل اهمیت تعامل رسانه‌ها با موسیقی پرداختن به این موضوع مهم است. 

در ادامه سعید میرمحمد صادق دبیر جایزه موسیقی و رسانه با اعلام اینکه هیأت داوران یک آیین‌نامه تدوین کرده‌اند، گفت: آیین‌نامه تدوین شده توسط هیات داوران اساس ارزیابی و داوری آثار است و بر اساس این آیین‌نامه پس از پایان مهلت ثبت نام در جایزه موسیقی و رسانه هیچ اثر دیگری پذیرفته نشد. 

جایزه موسیقی و رسانه با هدف افزایش نقش رسانه‌ها در توجه عمومی به موسیقی و کلام، تجلیل از نقش اهالی رسانه در نقادی و هم‌افزایی حوزه موسیقی، فرهنگ‌سازی با موسیقی و توجه به گونه‌های مختلف موسیقی به‌ویژه موسیقی نواحی و خرده‌فرهنگ‌ها در راستای فرهنگ‌سازی در سه حوزه «موسیقی، بینارشته‌ای و نگاه ویژه» برگزار می‌شود. 

سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر ۲۸ بهمن تا ۳ اسفندماه سال جاری به دبیری حسن ریاحی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز