خبرگزاری کار ایران

افتتاح اقامتگاه بوم‌گردی «لیلاز» در شهرستان اردستان

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۰۳۳۰

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان اردستان از افتتاح اقامتگاه بوم‌گردی «لیلاز» در این شهرستان، با حضور معاون حقوقی و امور مجلس و استان‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خبر داد.

به ‌گزارش ایلنا، مهدی مشهدی (رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان اردستان) از افتتاح اقامتگاه بوم‌گردی «لیلاز» در این شهرستان، با حضور معاون حقوقی و امور مجلس و استان‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خبر داد. 

مهدی مشهدی با اعلام این مطلب گفت: این اقامتگاه بوم‌گردی در راستای توسعه گردشگری روستائی و موضوع مهاجرت معکوس و اقامت در روستاها، در حاشیه کویر مرکزی ایران و در روستای علی‌آباد از توابع بخش زواره شهرستان اردستان افتتاح شد.

او افزود: این روستا با قرار داشتن در کنار جنگل‌های «تاق» و رمل‌های کویری و همچنین مزارع کشاورزی از موقعیت و ظرفیت بسیار مناسبی در زمینه توسعه صنعت گردشگری برخوردار است. 

مشهدی تاکید کرد: این اقامتگاه سنتی با اعتباری بالغ بر ۸ میلیارد ریال توسط بخش خصوصی و اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد ریال تسهیلات در زمینی به مساحت ۷۰۰ مترمربع با زیربنای ۴۱۰ مترمربع و همچنین زمینه اشتغال سه نفر به‌صورت مستقیم امروز و با حضور معاون حقوقی و امور مجلس و استان‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی افتتاح شد. 

رئیس میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان اردستان گفت: با توجه به پیگیری‌های انجام شده توسط اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان و شهرستان، هشت اقامتگاه دیگر نیز در این شهرستان در مرحله صدور پروانه بهره‌برداری بوده که به‌زودی افتتاح خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز