خبرگزاری کار ایران

اهدای ۴ هزار جلد کتاب به نهاد کتابخانه‌های عمومی غرب کشور

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۰۳۰۷

مدیر‌کل اسناد و کتابخانه ملی منطقه غرب کشور از اهدای ۴ هزار جلد کتاب به نهاد کتابخانه‌های عمومی استان‌های تحت پوشش این مرکز، توسط سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران خبر داد.

به گزارش ایلنا، میثاق گودرزی مدیر‌کل اسناد و کتابخانه ملی منطقه غرب کشور با اعلام این خبر گفت: سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران با هدف ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، تقویت منابع عمومی و تخصصی و ارتقای سطح کیفی کتابخانه‌های عمومی استان،‌ بیش از ۴ هزار جلد کتاب از تازه‌های نشر به اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان‌های تحت پوشش مرکز اسناد و کتابخانه ملی منطقه غرب کشور اهدا کرده است.

وی ادامه داد: کتاب‌های اهدایی از موضوعات متنوع و مختلف در زمینه کودک و نوجوان، کمک درسی، ادبیات، تاریخ، فلسفه، عرفان، بهداشت و دین برخوردار است. همچنین هشت اهداگر برتر اسناد و منابع منطقه غرب کشور مورد تقدیر قرار گرفتند و ۲ نفر از آنها که بیش از ۲۵ هزار برگ سند نفیس و قدیمی برای نگهداری در آرشیو به مرکز اسناد و کتابخانه ملی منطقه غرب کشور اهدا کرده بودند؛ با حضور اشرف بروجردی رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران و سید سعید شاهرخی استاندار همدان تقدیر شدند.

گودرزی اظهار داشت: با توجه به اهمیت ترویج فرهنگ اهدای کتاب و اسناد در راستای غنی سازی مجموعه سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران  و همچنین به منظور بهره مندی اصحاب علم و دانش، ۳۰ تن از اهداگران  منطقه غرب کشور شامل پنج استان شناسایی شدند و ۸ نفر از اهداگران منطقه غرب کشور کتاب، اسناد نفیس و قدیمی و تعداد قابل توجهی سند را اهدا کرده بودند که این تعداد از اهداکنندگان شایسته تقدیر شناخته شدند.

وی افزود: یوسف رجبی، علی اشرف اسفندیاری، حیرت سجاد، پرویز شکری، علی تصویری، ایرج هندسی و امیرحسین فتاحی از اهداگران برتر اسناد و منابع در منطقه غرب کشور بودند؛ که مورد تقدیر قرار گرفتند.

مدیر‌کل اسناد و کتابخانه ملی منطقه غرب کشور در ادامه با اشاره به توافق صورت گرفته بین مرکز اسناد و کتابخانه ملی منطقه غرب کشور با دانشگاه بوعلی گفت: در دیدار با رئیس دانشگاه بوعلی همدان به عنوان دانشگاه مرجع در استان، موارد متعددی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت که استفاده از منابع عظیم تاریخی موجود در آرشیو ملی ایران و مرکز اسناد همدان در پروژه‌های تاریخ پژوهی و پایان‌نامه‌های دانشجویان از این جمله است.

وی ادامه داد: بر اساس این توافق پایان نامه‌های دانشجویان مقاطع کارشناسی‌ارشد و دکتری در رشته‌های مرتبط، به موضوعات تاریخی و سند پژوهی به خصوص تاریخ محلی اختصاص خواهد یافت و بر اساس این توافق میلیون‌های برگ اسناد تاریخی موجود در آرشیو ملی ایران در اختیار دانشجویان و تاریخ پژوهان قرار خواهد گرفت.

گودرزی خاطرنشان کرد: اسناد تاریخی منبع بسیار ارزشمندی برای تحقیق و پژوهش در حوزه‌های مختلف علوم انسانی و اجتماعی است که بر اساس توافق صورت گرفته، اساتید دانشگاه در راهنمایی و انتخاب موضوعات پایان نامه‌های مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری دانشجویان رشته‌های مرتبط، سند پژوهی و استفاده از اسناد تاریخی را مد نظر قرار خواهند داشت. ضمن اینکه نکته‌های تاریخی، فرهنگی و اجتماعی بسیاری در منطقه غرب کشور و استان همدان مورد مطالعه قرار نگرفته و لازم است به همت محققان بیش از پیش تبیین و برای عموم مردم به‌خصوص نسل جوان تشریح شود. دانشجویان می‌توانند با راهنمایی کارشناسان مرکز اسناد همدان، به صورت کاملا غیرحضوری به منابع موجود دسترسی داشته و اسناد مورد نیاز خود را دریافت کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز