خبرگزاری کار ایران

آلبوم «حرف بی‌حروف» را منتشر شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۰۳۰۲

آلبوم «حرف بی‌حروف» با همکاری زکریا یوسفی (خواننده و نوازنده سازهای کوبه‌ای) و تینا لاجوردیان (نوازنده‌ی عود) توسط موسسه «رهگذر هفت اقلیم» منتشر شد.

به گزارش ایلنا،‌ آلبوم «حرف بی‌حروف» با هنرمندی زکریا یوسفی (خواننده و نوازنده سازهای کوبه‌ای) و تینا لاجوردیان -نوازنده‌ی عود منتشر شد. در این اثر قطعاتی چون «سریانی»، «پیدایش»، «آوازی بیداد»، «عشوایی»، «آوازی دیلمان»، «رها»، «گفتگو»، «گریز»، «طره»، «ناتمام»، «نوا» و «سماع» آمده است. 

در توضیح این اثر  آمده است:

 «غرض از ساخت این آلبوم نیز ارائه موسیقی شرقی توام با سلیقه شخصی و با توجه به مرزهای موسیقی دستگاهی ایرانی است. دستگاه در موسیقی ایرانی نظامی چند مدی است که اساس و پایه موسیقی کلاسیک ایرانی محسوب می‌شود و در آن پیوند مدها از نظامی مدون و هماهنگ پیروی می‌کنند. از این رو با توجه به شناختی که از موسیقی ایرانی و خصوصاً موسیقی عرب و ترک داشتیم و بر آن شدیم تا تلفیقشان قطعاتی بسازیم که برای شنوندگان غیرایرانی هم ناآشنا به گوش نباشند. وجود این قطعات بی‌کلام و بیان صحبت‌هایمان به زبان موسیقی باعث شد که نام «حروف بی‌حروف» را برای این آلبوم برگزینیم. باشد که حرف‌هایمان بر دل‌هایتان بنشیند و با زبان موسیقی فراتر از کلام و سخن با یکدیگر گفتگو کنیم. »

گفتنی است، ‌آلبوم «حرف بی‌حروف» با شماره مجوز ۱۳۹۹.۳۶۵ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شماره ثبت ۳۰۲۶ کتابخانه ملی ایران توسط موسسه «رهگذر هفت اقلیم» در دسترس شنوندگان قرار گرفته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز