خبرگزاری کار ایران

یک فعال تئاتر کودک:

دولت، تئاتر کودک و رویدادهایش را حمایت کند/ جای خالی یک آیتم درسی مستقل برای تئاتر در مدارس

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۰۲۳۱

مدیر یک آموزشگاه تئاتر کودک و نوجوان می‌گوید: با اینکه از نظر تعداد افراد تحصیل کرده و متخصص این حوزه کمبودی نداریم اما به نظر می‌رسد مدیران و تصمیم‌گیران علاقه‌ای به تئاتر کودک و نوجوان ندارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، شیوع کرونا، کرکره مشاغل زیادی را پایین کشید؛ اما این تعطیلی برای بعضی، کوتاه و برای بعضی دیگر، ادامه‌دار بود. علاوه بر سالن‌های تئاتر، آموزشگاه‌های هنری هم با توجه به ضرورت تشکیل اجتماعات، جزو آخرین مشاغلی بودند که اجازه بازگشایی مجدد گرفتند و با اوج گرفتن دوباره بیماری برای بار چندم تعطیل شدند. «آموزش آنلاین» راهکاری بود که آموزشگاه‌های بسیاری برای ادامه فعالیت در دوره طولانی‌مدت کرونایی در پیش گرفتند.

«رکسانا خلوتی» که مدیر یکی از همین آموزشگاه‌های تئاتر برای کودکان است، با اشاره به اینکه این آموزشگاه از نیمه فروردین وارد بحث آنلاین شد و بازخوردها خوبی هم گرفت، یادآور شد: اول در قالب واتساپ و بعد با اسکای روم و از این طریق آموزش را ادامه دادیم و برخلاف انتظار، هم در کارهای عملی و هم تئوری متوجه شدیم که کلاس آنلاین، دست‌کمی از کلاس‌های حضوری ندارد.

او ادامه داد: با توجه به اینکه بازیگری کار عملی است و نیاز به حضور مدرس و هنرجو کنار هم دارد اما با علاقه هر دو طرف، با افت کیفیت کلاس‌ها مواجه نبودیم. برای این کار هر یک ساعت و نیم مدرس و آیتم عوض می‌شد تا کلاس خسته کننده نشود.

خلوتی با تاکید بر اینکه دوره‌های آموزشی این آموزشگاه تنها به کلاس خلاصه نشده و تمرین آنلاین و جشنواره مونولوگ آنلاین هم در این مدت برگزار شده است، گفت: تمام اتفاقاتی که در زمینه حضوری داشتیم را به بستر آنلاین منتقل کردیم.

این فعال تئاتر کودکان در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به معضلات پیش روی تئاتر کودک و نوجوان گفت: نبود سالن مختص تئاتر کودک و نوجوان نیازی است که به شدت احساس می‌شود اما ظاهراً مسئولان اهمیتی به آن نداده و دلسوزی به خرج نمی‌دهند.

خلوتی خاطرنشان کرد: هنرمندان زیادی دلسوزانه فضای تئاتر کودک را سر پا نگه می‌دارند اما به تنهایی و با دست خالی و عدم حمایت نمی‌توانیم تئاتر کودک و نوجوان را زنده نگاه داریم. با اینکه از نظر تعداد افراد تحصیل کرده و متخصص این حوزه کمبودی نداریم اما به نظر می‌رسد مدیران و تصمیم‌گیران علاقه‌ای به تئاتر کودک و نوجوان ندارند.

او با اشاره به اینکه نیاز است که نهادهای دولتی هنرمندان، دلسوزان و آموزشگاه‌های تخصصی تئاتر کودک و نوجوان را یاری کنند، گفت: تئاتر کودک به حمایت و امکانات بهتری از نظر سالن و تبلیغات نیاز دارد. انتظار داریم دولت، تئاتر کودک و رویدادهایش را مانند جشنواره‌های بزرگسالان حمایت کند و اجازه دهد با این عشق و ظرفیت، استعدادهای نو را پیدا کنیم.

خلوتی همچنین درباره جای خالی آموزش تئاتر در مدارس به صورت یک آیتم درسی مستقل، گفت: باید ایجاد یک آیتم تئاتر درمانی و آموزش تئاتر در مدارس جا بیفتد چون نیازش به شدت احساس می‌شود؛ تئاتر ابزاری است که از طریق آن می‌توان روی فکر، ایده و خلاقیت کودکان مانور و آن را رشد داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز