خبرگزاری کار ایران

حضور ۷ فیلم اولی در بخش «سودای سیمرغ» / کدام بازیگران رکورددار جشنواره امسال هستند؟

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۰۱۶۱

اسامی فیلم‌های راه‌یافته به بخش «سودای سیمرغ» سی‌ونهمین جشنواره فجر در حالی اعلام شد که نام ۷ فیلم اولی در میان آن‌ها به چشم می‌خورد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، پس از گذشت دو هفته جلسات داوران جشنواره فجر ۳۹، بالاخره اسامی ۱۶ فیلم بلند داستانی حاضر در مسابقه «سودای سیمرغ» سی‌ونهمین جشنواره فیلم فجر اعلام شد. 

فیلم‌های «ابلق»، «بی همه‌چیز»، «تک تیرانداز»، «تی‌تی»، «خط فرضی»، «رُمانتیسم عماد و طوبا»، «روزی روزگاری آبادان»، «روشن»، «زالاوا»، «ستاره بازی»، «شیشلیک»، «گیج‌گاه»، «مامان»، «مصلحت»، «منصور» و «یدو» فیلم‌هایی بودند که حداقل در یک بخش کاندیدا داشتند و به همین علت حائز شرایط اکران در جشنواره شدند. 

در بین این فیلم‌ها یکی از نکاتی که به چشم می‌آید حضور ۷ کارگردان فیلم اولی برای حضور در مسابقه «سودای سیمرغ» است. 

عادل تبریزی با فیلم «گیج‌گاه»، فرنوش صمدی با فیلم «خط فرضی»، حمیدرضا آذرنگ با فیلم «روزی روزگاری آبادان»، ارسلان امیری با فیلم «زالاوا»، حسین دارابی با فیلم «مصلحت»، سیاوش سرمدی با «منصور» و آرش انیسی با فیلم «مامان» اولین حضور خود در جشنواره را در قامت کارگردان تجربه می‌کنند. 

جدای از برخی اسامی شناخته شده مانند نرگس آبیار، مهدی جعفری، هاتف علیمردانی و کاوه صباغ‌زاده امسال محمد حسین مهدویان کارگردان فیلم‌های «ایستاده در غبار»، «ماجرای نیمروز» و «درخت گردو» با ظاهری متفاوت در جشنواره حضور پیدا کرده و با فیلم کمدی «شیشلیک» در بخش سودای سیمرغ جشنواره شرکت می‌کند. 

امسال شاید سال متفاوت برخی چهره‌ها باشد. رضا عطاران اگر چه تجربه بازی در یک کاراکتر جدی را پیش از این در فیلم «دهلیز» بهروز شعیبی داشته، اما در جشنواره سی‌ونهم هم با چهره‌ای متفاوت ظاهر شده و در فیلم «روشن» ساخته سید روح‌الله حجازی شخصیتی جدی را بازی می‌کند. او البته در فیلم مهدویان که درونمایه طنز دارد هم به ایفای نقش پرداخته است و از این جهت یکی از بازیگران پرکار در میان فیلم‌های بخش سودای سیمرغ است. بهرام رادان هم بنا بر اخبار منتشر شده، نقش و گریم متفاوتی در فیلم «ابلق» ساخته نرگس آبیار دارد. حامد بهداد هم بنا بر امسال در فیلم «گیج‌گاه» شخصیتی را بازی کرده که جدای از رضا عطاران که در دو فیلم «روشن» و «شیشلیک» به ایفای نقش پرداخته، الناز شاکردوست با دو فیلم «ابلق» و «تی‌تی»، هوتن شکیبا با دو فیلم «ابلق» و «تی‌تی»، باران کوثری با دو فیلم «بی‌همه چیز» و «گیج‌گاه»، پژمان جمشیدی با دو فیلم «خط فرضی» و «شیشلیک» و البته جمشید هاشم‌پور در دو فیلم «گیج‌گاه» و «شیشلیک» بازیگران پرکار این دوره جشنواره هستند. 

در جشنواره امسال البته نام بازیگران سرشناس سینما از جمله «پرویز پرستویی»، «فاطمه معتمد آریا»، «حامد بهداد»، «فرهاد اصلانی»، «مهران احمدی»، «هدیه تهرانی»، «مهتاب نصیرپور»، «آزیتا حاجیان»، «حسن پورشیرازی»، «فرهاد آئیش» و «پارسا پیروزفر» در میان کسانی که به ایفای نقش پرداخته‌اند هم به چشم می‌خورد. 

امسال در کنار چهار فیلم «یدو»، «تک‌تیر انداز»، «منصور» و «مصلحت» که با موضوع انقلاب و دفاع‌مقدس است، فیلم‌های با موضوع کمدی، معمایی، ترسناک و با درون‌مایه و مضامین اجتماعی به چشم می‌خورد. 

سی‌ونهمین جشنواره فیلم فجر ۱۲ تا ۲۲ بهمن ماه در برج میلاد و پردیس سینمایی ملت برگزار می‌شود. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز