خبرگزاری کار ایران

​نوید محمودی: پژوهش آثار سینمایی را سنددار می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۰۰۴۶

نوید محمودی کارگردان و تهیه کننده سینما معتقد است: تحقیق و پژوهش نیاز سینمای امروز است زیرا آثار را سنددار می‌کند و نتایج خوبی به همراه خواهد داشت.

به گزارش ایلنا، نوید محمودی کارگردان و تهیه کننده سینمای ایران درباره اهمیت پژوهش در آثار سینمایی گفت: تحقیق و پژوهش در همه آثار فرهنگی و هنری لازم و ضروری است و درباره سینما این اهمیت بیشتر نیاز است زیرا در نهایت موضوعی را تبدیل به تصویر و اثر را ماندگار می‌کند. 

وی ادامه داد: باید توجه داشت که اگر پژوهش صحیحی برای آثار انجام نشود، ممکن است درباره موضوعی حرف بزنیم که بدون سند باشد و این سند به دلیل ماندگار بودن اگر فاقد ارزش و اعتبار باشد معنا ندارد به همین دلیل در هر حوزه‌ای نیاز به تحقیق و پژوهش است. 

کارگردان فیلم سینمایی «شکستن همزمان بیست استخوان» ادامه داد: اغلب فیلم‌هایی که ساختم همراه با پژوهش بوده است زیرا درباره موضوعاتی از زندگی مهاجرین و مشکلاتشان حرف می‌زنیم که در آینده نیز ممکن است درباره آن گفتگو می‌شود. درحال حاضر نیز وقتی درباره مهاجرین صحبت می‌شود افرادی هستند که دلسوزند و می‌خواهند موانع و مشکلات مرتفع شود بنابراین خوب است که برای آن‌ها سند و مدرکی وجود داشته باشد. 

وی یادآور شد: با قاطعیت می‌توان گفت پژوهش در حوزه سینما برای فیلمسازی نیاز است زیرا اثر را به نوعی سنددار می‌کند. 

گفتنی است، اختتامیه چهارمین دوره پژوهش سال سینمای ایران فروردین ماه ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز