خبرگزاری کار ایران

راهیابی ۲۱ اثر به دهمین سمپوزیوم مجسمه‌سازی تهران

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۸۳۸۲

دومین مرحله از داوری دهمین سمپوزیوم مجسمه‌سازی تهران برگزار شد و آثار منتخب سه بخش داخلی، بین‌الملل و دانشجویی انتخاب شدند.

به گزارش ایلنا، مجید حقیقی (مدیر هنری و اجرایی دهمین سمپوزیوم مجسمه‌سازی تهران) درباره این مرحله از داوری گفت: ۱۶۵ اثر از ۸۷ هنرمند ایرانی به دست ما رسیده بود که چندی پیش در مرحله نخست داوری آثار داخلی ۱۶ اثر از روی تصویر اولیه کارها انتخاب شد و به مرحله دوم راه یافتند. پس از ساخت مدل‌های سنگی آثار و بررسی آن‌ها توسط داوران، در نهایت ۱۰ اثر به عنوان منتخبان شرکت‌کننده در سمپوزیوم انتخاب شدند. در بخش دانشجویی نیز ۵۶ اثر از ۲۸ دانشجوی مجسمه‌سازی در فراخوان شرکت کردند و ۸ اثر برای شرکت در سمپوزیوم انتخاب شد. با توجه به اینکه در این بخش شرط دانشجو بودن وجود دارد، هنرمندان انتخاب شده باید گواهی اشتغال به تحصیل ارائه دهند و اگر کسی این گواهی را نداشته باشد در سمپوزیوم پذیرفته نمی‌شود. 

حقیقی ادامه داد: در بخش بین‌الملل با استقبال خیلی خوبی مواجه شده بودیم و ۲۲۴ اثر از ۱۲۴ هنرمند بین‌المللی از ۳۸ کشور مختلف آثار خود را ارسال کرده بودند و برای ما بسیار دشوار بود که ۳ اثر را از این میان انتخاب کنیم. با توجه به شیوع کرونا و مشکلاتی که برای رفت و آمد وجود دارد تصمیم گرفته شد که هنرمندان کمتری در این بخش انتخاب شوند. پس از داوری آثار، هنرمندانی از ترکیه، یونان و ایتالیا در این بخش انتخاب شده‌اند. البته با توجه به شرایط موجود نمی‌دانیم که در زمان برگزاری سمپوزیوم شدت بیماری و امکان رفت و آمد به کشورهای مختلف به چه صورت است اما امیدواریم که شرایط برای حضور هنرمندان خارجی در کشورمان فراهم باشد زیرا در غیر این صورت ممکن است بخش بین‌الملل قابل اجرا نباشد. 

حقیقی افزود: در هر بخش تعدادی هنرمند رزرو نیز انتخاب شده است تا در صورتی که منتخبان اصلی امکان حضور در سمپوزیوم را پیدا نکنند افراد دیگری جایگزین آن‌ها شوند. 

وی با اشاره به اینکه در این دوره سمپوزیوم برای اولین بار مدل‌ها به وسیله سنگ ساخته شده بود، گفت: همه داوران از این مسئله هیجان زده بودند زیرا مدل‌ها بسیار حرفه‌ای و تمیز اجرا شده بود و آن‌ها توانستند داوری دقیق‌تری داشته باشند. داور ژاپنی نیز همکاری خوبی با ما داشت و نگرش او نسبت به آثار بسیار جالب بود. در نهایت همه آثاری که انتخاب شده‌اند توانستند رأی مثبت همه داوران را به دست آورند. 

حقیقی در پایان اضافه کرد: در ادامه باید به انتخاب دستیاران بپردازیم و با توجه به اینکه ۶۴ نفر متقاضی بخش دستیاری هنرمندان شده‌اند، انتخاب آن‌ها بر اساس سوابق و توانایی‌هایشان انجام می‌گیرد. در این بخش معمولاً به دانشجویان یا افراد فارغ‌التحصیل توجه می‌شد تا آن‌ها بتوانند نوعی دوره کارآموزی را در سمپوزیوم بگذرانند اما امسال با توجه به اینکه ۲ هنرمند مدعو در سمپوزیوم حضور دارند و این ۲ هنرمند از پیشکسوتانی هستند که حضور آن‌ها باعث افتخار سمپوزیوم است، انتظار ساخت و اجرای اثر را از آن‌ها نداریم، بلکه آن‌ها فقط بر مراحل ساخت اثرشان نظارت می‌کنند. بنابراین ممکن است دستیاران آن‌ها هنرمندان حرفه‌ای باشند. 

دهمین دوره سمپوزیوم بین‌المللی مجسمه‌سازی تهران یکم تا ۲۲ اسفندماه در محل «گذر فرهنگی تاراز» واقع در منطقه ۲۲ برگزار می‌شود و محل نصب مجسمه‌ها باغ سنگی دریاچه خلیج‌فارس خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز