خبرگزاری کار ایران

حسینیه مشیر شیراز مرمت می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۸۱۵۴

معاون بهره‌وری اقتصادی اوقاف و امور خیریه استان فارس از مرمت و بازسازی حسینیه موقوفه مشیر یا قوام (مدرسه سلطانی) در بافت تاریخی شیراز با اعتباری بالغ‌بر یک‌میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال خبر داد.

به ‌گزارش ایلنا، (معاون بهره‌وری اقتصادی اوقاف و امور خیریه استان فارس) سعید شریفی اظهار کرد: با مرمت حسینیه تاریخی موقوفه مشیر این بنای تاریخی‌مذهبی در مسیر بازسازی و احیا قرار گرفته است.

او ادامه داد: یک‌ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات عمرانی دولتی برای مرمت این بنا اختصاص پیدا کرده که تاکنون حدود ۷۰ درصد آن هزینه شده است.

معاون بهره‌وری اقتصادی اوقاف و امور خیریه استان فارس عنوان کرد: این اعتبار صرفا برای سردر و راهروی ورودی حسینیه مشیر بوده است که در حال حاضر کار مرمت سردر به پایان رسیده است.

او اضافه کرد: در سال‌های قبل از انقلاب در این مکان آتش‌سوزی رخ داده است و بخش زیادی از ساختمان چوبی این بنا در آتش‌سوزی سوخته است، سعی این است که بنای فعلی حفظ و بخش‌های آسیب دیده حسینیه مجدد مرمت و احیا شود. 

شریفی بیان کرد: هم‌اکنون نگهبان به‌صورت ۲۴ساعته در محل حسینیه مستقر شده است و این مکان حراست می‌شود. این موقوفه با کاربری حسینیه و مذهبی است، در حال حاضر تمامی برنامه‌های اداره‌کل اوقاف فارس برای حفظ بخش‌های تاریخی مجموعه است.

او بابیان اینکه مسئولیت حفظ و نگهداری این حسینیه با اوقاف است و در این زمینه با اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همکاری و هماهنگی‌های لازم انجام می‌شود، اعلام کرد: هرگونه فعالیت در حوزه مرمت این بنا زیر نظر کارشناسان میراث‌فرهنگی انجام خواهد شد.

حسینیه مشیر مربوط به سده ۱۳ ه. ق و در شیراز، خیابان قاآنی واقع شده است. این اثر در تاریخ ۲۸ فروردین ۱۳۵۱ با شماره ثبت ۹۱۰ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز