خبرگزاری کار ایران

آمادگی تمام قد «زیسکو» برای همکاری با میراث فرهنگی زرند/ حمایت از تولید گلیم مخصوص شعبجره

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۷۲۷۰

ضمن نشستی با حضور سهراب نژاد مدیرعامل فولاد زرند ایرانیان، فعالی مدیر کل میراث فرهنگی استان، محمد اسلامی رئیس میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی زرند راه‌های همکاری دو جانبه بین زیسکو و میراث فرهنگی مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد اسلامی با اشاره به قابلیت‌های منحصربفرد شهرستان در بخش‌های گردشگری و صنایع دستی گفت: بعنوان شهروند زرندی ابتدا باید از حجم قابل توجه سرمایه گزاری «زیسکو» در زرند قدردانی کنم چراکه این موضوع به رشد اقتصادی؛ ایجاد اشتغال و کاهش آسیبهای اجتماعی منجر شده است.

رییس میراث زرند افزود: حضور زیسکو علاوه بر این توانسته نگاه‌ها را به سمت قابلیت‌های دیگر شهرستان جلب کند و باید اعلام کنم که این اتفاق بزرگ با حضور زیسکو توانسته باعث تشویق و ترغیب سرمایه گزاری در بخش گردشگری شود و ظرفیت بسیار بزرگی را در سایر زمینه‌ها هم فراهم آورد همچنین اطلاع کافی دارم که این مجموعه همواره از مشتریان صنایع دستی هنرمندان زرندی بوده که کمک خوبی هم به رونق این هنر-صنعت شده است.

اسلامی ضمن تقدیر از نگاه فرهنگی مدیرعامل فولاد زرند ایرانیان گفت: همیشه تصور می‌کردم صنعت سخت و سنگین فولاد باعث می‌شود تا نگاه‌های این مجموعه صرفا به مسائل اقتصادی و منافع زیسکو معطوف شود حال آنکه در این نشست متوجه‌ی نگاه عمیق مهندس سهراب نژاد به مباحث گردشگری فرهنگی و اجتماعی شهرستان شدم و قطعا با این نگاه باید در انتظار اتفاقات ارزشمندی در شهرستان باشیم.

فریدون فعالی مدیرکل میراث استان هم گفت: میراث فرهنگی یک دستگاه فرهنگی است ولی در عین حال ما در انعقاد تفاهم نامه بدنبال نفع دو طرف هستیم و آمادگی هر گونه همکاری و تعامل با این مجموعه‌ی بزرگ را داریم.

مدیرکل میراث فرهنگی استان با اشاره به تعدد و تکثر آثار و جاذبه‌های تاریخی استان گفت: استان کرمان یک استان بزرگ در بحث جاذبه‌های تاریخی طبیعی و معنوی است و وجود ۷اثر جهانی در این استان نشان دهنده‌ی عظمت تاریخی و اهمیت این نقطه از ایران اسلامی است و توانسته نگاه‌ها را به سمت این استان جلب می‌کند و انشاءالله پس از دوران کرونا شاهد رونق بیش از پیش گردشگری در این استان و خصوصا شهرستان زرند که بعنوان شهر ۱۰۰۱جاذبه و شهر جشنواره‌های ایران معروف است باشیم و خوشبختانه تاکنون فعالیتهای بسیار خوبی در بحث زیرساختهای گردشگری شهرستان انجام شده و بیش از ۲۵واحد بوم گردی و چندین مجتمع گردشگری راه اندازی و خصوصا ساخت هتل توسط بخش خصوصی و تحت نظارت میراث در حال احداث است و هچنان جا برای توسعه‌ی این فضاها با توجه به تبدیل شدن شهرستان به یک شهرستان صنعتی وجود دارد.

فعالی از آمادگی واگذاری برخی از آثار تاریخی تحت نظارت میراث به معین‌های اقتصادی استان برای استفاده در حوزه‌های گردشگری خبر داد.

در این دیدار، سهراب نژاد مدیر عامل فولاد زرند ایرانیان با اشاره به حجم بالای سرمایه گذاری زیسکو در شهرستان زرند گفت: بیش از ۵۰درصد از کل سرمایه گزاری بزرگ از طرف این مجموعه در شهرستان زرند شده و علاوه بر بحث اشتغال و رونق اقتصادی شهرستان ما تیمی را مامور به بررسی ظرفیتهای مختلف دیگری که در سایه‌ی این سرمایه‌گذاری برای شهرستان بوجود آمده، کردیم و سال گذشته هم ۱۸ طرح کارشناسی شده که از قِبَل ایجاد این مجموعه در شهرستان توجیه‌پذیر است را برای سرمایه‌گذاری سایر شرکت‌ها و موسسات دولتی و غیر دولتی به استاندار وقت و در حضور دکتر پورمند مدیر محترم «میدکو» پیشنهاد کردیم و بدلیل بزرگی پروژه‌هایی که در دست اجرا داریم عملا نمی‌توانیم مستقیما در این طرح‌ها مشارکت کنیم اما این ظرفیت و فرصت را پدید آورده‌ایم تا سایرین هم بتوانند به موازات فعالیت‌هایی که ما در حال انجام هستیم در این پروژه‌ها سرمایه‌گذاری مطمئنی را شروع کنند.

مدیرعامل فولاد زرند ایرانیان با تاکید بر به ثمر رسیدن فازهای مختلف این پروژه هم گفت: البته ما دوران سختی را تجربه می‌کنیم و بحث تحریم این مجموعه که اخیرا از سوی آمریکا انجام شده مشکلاتی را بوجود آورده ولی ما با توکل به خدا و همت تمام عوامل در ساختار زیسکو به آینده‌ی بسیار روشنی در تولید و عرضه‌ی محصولات‌مان باور داریم و افقی روشن برای شهرستان زرند متصوریم.

سهراب نژاد افزود: درست است که ما یک مجموعه‌ی صنعتی هستیم و صنعت همیشه با مشکلات خاص خود روبرو است اما نگاه ما همواره به مسائل اجتماعی از بدو سرمایه‌گذاری تا به امروز نگاهی مبتنی بر حمایت از مسائل فرهنگی هم بوده است.

 سهراب نژاد در پایان افزود: با فعالیتهای میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی شهرستان آشنا هستیم و با توجه به اینکه این سه بخش با خیل عظیمی از جامعه در ارتباط است آمادگی داریم تا برای رونق این بخش‌ها همکاری کنیم.

در این نشست طرفین بر انعقاد تفاهم نامه‌ی همکاری بین این دو بخش در آینده‌ای نزدیک تاکید کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز