خبرگزاری کار ایران

جشنواره بتالوگ برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۷۰۷۰

خانه هنر کاج در راستای مسئولیت هنری و اجتماعی خود تصمیم به برگزاری اولین دوره از جشنواره تئاتر خود نمود.

به گزارش ایلنا، جشنواره بتالوگ که با شکلی متفاوت قرار است به اجرا درآید تاکنون مشابه‌ای در کشور نداشته است. وجهه تمایز این جشنواره دو پرسوناژ بودن تمامی آثار راه یافته است.

بدین صورت که کلیه آثار می‌بایست فقط با دو بازیگر به روی صحنه روند، از این رو نام این جشنواره «بتالوگ» در نظر گرفته شد.

همچنین نحوه برگزاری آن به دلیل شیوع کرونا ویروس به دو صورت حضوری و آنلاین می‌باشد، بدین صورت که آثار راه یافته به بخش رقابتی به صورت اجرای صحنه‌ای در سالن موسسه خانه هنر کاج مقابل دیدگان داوران اجرا خواهند داشت و همزمان اجرای آن‌ها به صورت انلاین بر روی پلتفرم سایت «لنز» برای عموم به صورت رایگان پخش خواهد شد.

فراخوان اولیه این جشنواره در آذر ماه منتشر شد و از میان ۸۳ اثر متقاضی ورود به جشنواره به داوری «ناصر عاشوری» و «مهدی بجستانی» از بازیگران به نام تئاتر کشور ۱۵ اثر جهت پخش مسابقه انتخاب شده اند. لیست آثار پذیرفته شده در سایت «خانه هنر کاج» منتشر شده است. کلیه آثار از تاریخ ۴بهمن ماه لغایت ۹ بهمن ماه اکران می‌شوند که توسط اساتیدی همچون خانم «افسانه ماهیان» و آقایان «محمد امیر یاراحمدی» و «حسین کیانی» داوری می‌گردد. همینطور آقای «حسام الدین مختاری» به عنوان دبیر جشنواره حضور دارند.

اختتامیه جشنواره بتالوگ در تاریخ ۱۰ بهمن ماه برگزار میگردد، نفرات برتری که توسط هیات داوران انتخاب شده‌اند معرفی می‌گردند، همچنین برای اولین بار در کشور هیات داوران پس از برگزاری جشنواره میزگردی با اجرای «منوچهر اکبر لو» برگزار خواهند کرد که طی آن نسبت به رای صادره به آثار برتر گفتگو و از تصمیم خود دفاع کرده و در ادامه نسبت به مسائل و مشکلات

پیرامون تئاتر گفتگویی خواهند داشت. هر ۵ اثر اجرا شده در جشنواره نیز توسط منوچهر اکبرلو نقد می‌گردد تا شرکت کنندگان امکان در معرض نقد حرفه‌ای بودن را تجربه کنند، که در مجموع ۳ برنامه نقدر در پلتفرم «لنز» پخش خواهد شد.

از دیگر بخش‌های مورد توجه این جشنواره قرار دادن یک جایزه برای «بهترین بازیگر» بدون در نظر گرفتن جنسیت است.

در مجموع ۴ جایزه با عناوین «بهترین بازیگر»، «بهترین کارگردانی»، «بهترین نمایشنامه» و «بهترین اثر از دید تماشاگران» که ملاک آن، بیشترین بازید هر اثر در پلتفرم لنز می‌باشد، به شرکت کننده‌گان تعلق می‌گیرد که هریک شامل ۰۰۰/۰۰۰/۳۰ ریال وجه نقد و تندیس جشنواره می‌باشد. دبیرخانه جشنواره تئاتر بتالوگ ضمن تشکر از حمایت‌های مادی و معنوی موسسه کاج امیدوار است که این جشنواره در سال‌های آینده نیز پر قدرت‌تر از قبل به کار خود ادامه دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز