خبرگزاری کار ایران

بررسی پیوستگی تئاتر و جامعه در نشست دوشنبه‌های نقد کتاب سوره

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۷۰۵۷

پیوستگی تئاتر و جامعه در نشست دوشنبه‌های نقد کتاب سوره نقد و بررسی می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کتاب «تئاتر (و) جامعه (و) تئاتر» که به کوشش رضا کوچک‌زاده منتشر شده، در برنامه‌ی دوشنبه‌های نقد کتاب با حضور پدیدآور، فرهاد مهندس‌پور در جای‌گاه منتقد و به میزبانی رامتین شهبازی روز دوشنبه ششم بهمن برگزار می‌شود.

کتاب «تئاتر (و) جامعه (و) تئاتر» مجموعه‌ای از نوشتارها و گفتارهایی‌ست که به بررسی رابطه‌ی دوسویه‌ی نهادهای تئاتر و جامعه می‌پردازد و برهم‌کنش این دو را در فرهنگ‌ها و زمان‌های گوناگون می‌کاود.

این کتاب که به کوشش رضا کوچک‌زاده (کارگردان و پژوهش‌گر تئاتر) در ۴۷۰ صفحه نخستین‌بار دی‌ماه ۱۳۹۸ در مجموعه‌ی «گستره‌ی خیال» و در نشر نو منتشر شده است، از سه بخش اصلی به هم رسیده است؛ بررسی‌های ما (شامل هفت مقاله از پژوهش‌گران جامعه‌شناسی و هنرهای نمایشی ایران)، پیوست یک: نگرش‌های دیگران (شامل هفت مقاله از پژوهندگان جهانی) و پیوست دو: گفت‌وگو (گفت‌وگو با سه تن از کارگردانان مهم تئاتر اجتماعی) .۱۹ نویسنده و ۹ مترجم (و نیز گفتار سه کارگردان نام‌دار) در این کتاب ویژه هم‌کاری کرده‌اند.

نشست بررسی کتاب تئاتر (و) جامعه (و) تئاتر به همت معاونت پژوهشی و دانشکده‌ی هنر دانشگاه سوره در قالب برنامه‌ی دوشنبه‌های نقد کتاب، هم‌زمان با نخستین نمایش‌گاه مجازی کتاب ایران، دوشنبه ۶ بهمن‌ماه ۱۳۹۹ ساعت ۱۸ تا ۲۰ با حضور پدیدآور و فرهاد مهندس‌پور در جای‌گاه منتقد و به میزبانی رامتین شهبازی به‌شکل زنده در وب‌گاه دانش‌گاه پخش می‌شود.

این نشست در حالی برگزار می‌شود که کتاب یادشده چندماهی‌ست در بازار کتاب کم‌یاب شده است و نیازمند بازچاپ است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز