خبرگزاری کار ایران

نمایش پنج فیلم ایرانی در جشنواره فیلم هند

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۶۳۸۳

جشنواره فیلم هند در حال برگزاری است و پنج فیلم از سینمای ایران در این جشنواره به نمایش در می‌آید.

به گزارش خبرنگار ایلنا، پنجاه و یکمین جشنواره بین المللی فیلم هند از ۲۷ دی تا ۵ بهمن/۱۶ تا ۲۴ ژانویه در جزیره گوا در حال برگزاری است و پنج فیلم ایرانی در این رویداد الف جهانی به نمایش در می‌آیند.

فیلم‌های «رویای سهراب» ساخته علی قوی تن و «سگ‌ها دیشب نخوابیدند» ساخته رامین رسولی کارگردان اهل افغانستان به عنوان محصول ایران و افغانستان در اولین نمایش جهانی خود در بخش مسابقه و فیلم‌های «سه کام حبس» ساخته سامان سالور در اولین نمایش بین المللی، «فیگور» ساخته پویا پارسا مقام در اولین نمایش جهانی و «خط فرضی» ساخته فرنوش صمدی در بخش پانوراما جشنواره به نمایش در می‌آیند.

جشنواره فیلم هند از قدیمی‌ترین رویدادهای سینمایی قاره آسیا محسوب می‌شود که اولین دوره آن با حمایت جواهر لعل نهرو در بهمن ماه ۱۳۳۰ در بمبئی برگزار شد و پس از آن به تناوب در شهرهای دهلی نو، کلکته، چنای، بنگلور، حیدرآباد و تریوندروم برپا شد.

این جشنواره از سال ۲۰۰۴ تاکنون تنها در جزیره گوا برگزار شده است و جایزه اصلی جشنواره با عنوان طاووس طلایی تاکنون نصیب اصغر فرهادی و رضا میرکریمی شده است.

جالب آنکه اولین دوره جشنواره در سال ۱۹۵۲ و دومین دوره آن پس از نه سال فاصله در ۱۹۶۱، سومین دوره در ۱۹۶۵، چهارمین دوره در ۱۹۶۹ و ششمین دوره جشنواره در ۱۹۷۵ و پس از جشنواره همه‌ساله، جز سال ۲۰۰۱، برپا شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز