خبرگزاری کار ایران

«سوزنبان» ایرانی بهترین انیمیشن جشنواره هلندی شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۶۰۰۳

فیلم انیمیشن «سوزنبان» ساخته مهدی خرمیان که در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی تهیه شده، برنده جایزه بهترین فیلم انیمیشن بخش مسابقه بین‌الملل جشنواره FluXus هلند شد.

به گزارش ایلنا، در جشنواره بین‌المللی انیمیشن FluXus هلند که امسال به دلیل پاندمی کرونا بصورت آنلاین برگزار شد، فیلم انیمیشن «سوزنبان» به کارگردانی «مهدی خرمیان» موفق به دریافت تندیس بهترین فیلم بخش بین‌المللی این رویداد شد. 

در وب‌سایت FAFF پیرامون این فیلم انیمیشن آمده است: «سوزنبان» فیلمی با یک فرم هنری و جزئیات عالی است؛ یک فیلم جهانی که همه می‌توانند حس کنند که چگونه و به شکلی زیبا، با کاراکتر اصلی فیلم که هنوز به عشق زندگی‌اش پایبند است، همراه شوند…

انیمیشن «خورده شده» از تولیدات مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به کارگردانی «محسن رضاپور» هم یکی دیگر از ۱۸ فیلم بخش مسابقه بین‌الملل این جشنواره تخصصی انیمیشن بود. 

جشنواره FluXus مختص فیلم‌های کوتاه انیمیشن کودکان و بزرگسالان است که همه‌ساله صدها فیلم به این جشنواره ارائه می‌شود و آثار منتخب به سه بخش رقابتی بین‌الملل، بنلوکس (هلند، بلژیک، لوکزامبورگ) و تمام سنین راه یافته و در نهایت بهترین فیلم‌ها توسط تماشاگران آنلاین جشنواره انتخاب می‌شوند. 

این جشنواره به تکنیک‌های مختلف انیمیشن هنری توجه کرده و اولویت انتخاب، فیلم‌های خلاقانه‌ای است که از نظر تکنیک و داستان، از کیفیت هنری بالایی برخوردار هستند. 

«لیندا ویلمزون» دبیر جشنواره FluXus هلند است، «یورن لیوورینک» مدیر هنری و «آن میجر» هماهنگ‌کننده‌ی تولید این رویداد است. 

گفتنی است: انیمیشن «سوزنبان» درباره‌ی سوزنبان پیری است که سال‌ها به انتظار زنی در یک ایستگاه نشسته است تا این که متوجه می‌شود این زن در تخیل اوست…

این فیلم پیشتر برنده‌ی جایزه «آقای رُوسی» Signor Rossi Award از سی و چهارمین دوره جشنواره بین‌المللی «کارتون کلاب» ایتالیا شده است. آقای رُوسی مشهورترین کاراکتر خلق شده توسط انیماتور مشهور ایتالیایی «برونو بوزتو» است. 

«سوزنبان» همچنین برنده‌ی جایزه بهترین انیمیشن جشنواره فیلم‌های ایرانی سانفرانسیسکو نیز شده است؛ ضمن این که این فیلم منتخب بخش مسابقه جشنواره بین‌المللی کارتون و انیمیشن «سئول» کره‌جنوبی (SICAF) بوده و به مرحله فینال یازدهمین جشنواره فیلم‌های شهری و معماری «استانبول» ترکیه هم راه یافته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز