خبرگزاری کار ایران

‏۶۳ اثر به مرحله نهایی داوری رشته مجسمه‌سازی راه یافتند

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۵۴۵۱

طاهر شیخ‌الحکمایی از راه‌یابی ۶۳ اثر برای مرحله نهایی داوری رشته مجسمه در جشنواره هنرهای تجسمی فجر توسط داوران خبر داد.

به گزارش ایلنا، طاهر شیخ‌الحکمایی ‌که با همراهی محمد بهرامی و محمودپور نصری نژاد داوری این دوره از آثار رشته مجسمه جشنواره تجسمی فجر را به عهده داشتند در خصوص نتیجه نهایی داوری و آثار راه یافته به جشنواره تجسمی فجرگفت: در بخش ‌۳۴۴ اثر از ۱۷۵ هنرمند در جشنواره شرکت کرده بودند که در نهایت ۶۳ اثر به بخش نهایی داوری جشنواره راه یافتند. 

وی که عضو شورای سیاست‌گذاری این دوره از جشنواره نیز هست در خصوص کیفیت آثار رسیده و معیارهای داوری نیز بیان کرد: یک سری از آثار رسیده ماکت بودند و یک سری دیگر نیز به صورت تصاویر سه بعدی ارائه شده بودند. در مجموع نیز کیفیت آثار مناسب بود و رشد خوبی به لحاظ کیفیت نسبت به دوره قبل داشت. در مرحله اول ۸۰ اثر را انتخاب کردیم اما در نهایت به ۶۳ اثر رسیدیم که باید آثار به دستمان برسد تا انتخاب نهایی انجام شود. 

شیخ‌الحکمایی بیان کرد: طبیعتاً اینکه کار اصیل باشد و تا به حال به جشنواره دیگری ارائه نشده باشد از معیارهای ما بود. همچنین تکنیک و استفاده درست از متریال. با توجه به شرایط نمایشگاه جشنواره فجر و وجود نگاهی اجتماعی در آثار کارها انتخاب شدند. 

وی اظهار کرد: خوشبختانه با توجه به امکاناتی که وجود دارد شاهد اجراهای خوبی در حوزه مجسمه‌سازی هستیم و فکرها و ایده‌های هنرمندان راحت‌تر می‌تواند اجرایی خوب داشته باشد. الان فضای بین رشته‌ها نیز کم شده است و خیلی از آثار مجسمه آهنگ و حرکت و رنگ دارند. از همین جهت نمی‌توانیم بگوییم غلبه با استفاده از کدام متریال است چون عموماً از تمام امکانات و مواد و مصالح استفاده می‌شود. 

این عضو شورای داوری گفت: واقعیت این است که الان رشته‌های هنری به نوعی بهم پیوسته هستند و وقتی به اثری هنری نگاه می‌کنید مثل وقتی به یک فیلم نگاه می‌کنید که صوت و تصویر و نور و… دارد گویی همه امکانات را هنرمند در اختیار گرفته است تا به مقصودش برسد. این روزها سرعت و نور نقش مهمی در حوزه مجسمه دارد. نگاه‌ها و ایده‌ها متنوع شده است و مرزهای بین هنرها شکسته شده است. 

شیخ‌الحکمایی در خصوص کارکرد جشنواره تجسمی فجر نیز بیان کرد: به نظرم جشنواره تجسمی فجر کارکردی متفاوت از بی‌ینال و … دارد. بی‌ینال می‌تواند به کشف استعداد بپردازد یا کارهای تازه یکسال و دوسال اخیر یک هنرمند را نمایش دهد اما جشنواره فجر که می‌تواند ملی یا بین المللی باشد باید یک مشارکت عمومی را داشته باشد و دست و دلباز‌تر به حوزه مخاطبانش نگاه کند و کسی در دور افتاده‌ترین بخش کشور هم ممکن است مایل باشد در این رویداد حضور پیدا کند. البیته ما از نظر فضا در تنگنا هستیم و زمانمان هم محدود است برای همین پیشنهادم این است که در طول سال آثار جشنواره بتواند در جاهای مختلف و نمایشگاه‌های متعدد در معرض دید عموم قرار بگیرد. 

سیزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر بهمن ۹۹ در مرکز فرهنگی و هنری صبا برگزار ‌می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز