خبرگزاری کار ایران

‏44 اثر سرامیک به مرحله نهایی داوری جشنواره تجسمی فجر راه یافتند

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۵۴۲۶

منیژه آرمین (عضو هیات داوری بخش سرامیک جشنواره) از راه‌یابی ۴۴ اثر برای مرحله نهایی داوری رشته سرامیک در جشنواره هنرهای تجسمی فجر توسط داوران خبر داد.

به گزارش ایلنا، منیژه آرمین ‌که با همراهی پیمان سجادی ویاسر رجبعلی داوری این دوره از آثار رشته سرامیک جشنواره تجسمی فجر را به عهده داشتند در خصوص نتیجه نهایی داوری گفت: در بخش سرامیک ۱۲۷ اثر از ۷۶ هنرمند در جشنواره شرکت کرده بودند که در نهایت ۴۴ اثر به بخش نهایی داوری جشنواره راه پیدا کردند. 

وی درباره کیفیت کارهای ارائه شده گفت: من امسال در حوزه سفال و سرامیک آثار بهتری دیدم. یک اتفاق خوب این بود که بیشتر شرکت کنندگان بیشتر جوان هستند، یعنی خیلی خوب است که جوانان به این رویکرد توجه کرده و انرژی خود را برای شرکت در آن صرف می‌کنند. البته حدود ۴۴ اثر برای مرحله دوم داوری انتخاب شد که تعداد کمی است، اما تعداد شرکت کننده‌ها زیاد بود. به نظرم موقعیت جشنواره هنرهای تجسمی فجر روز به روز و سال به سال بهتر شده است. 

آرمین درباره نحوه داوری توضیح داد: سه داور با سلیقه‌های مختلف بودیم اما در مورد آثار توافق خوبی صورت گرفت. خوشبختانه داوری در یک جو آرام انجام شد و داوران در انتخاب آثار حساس بودند. از آنجایی که آثار هر شخص، شیوه‌های مخصوص خود را برای خلق اثر دارد، داوران این تفاوت‌ها را هم جزو معیارها در نظر گرفتند و در نهایت آثاری انتخاب شد که هم از نظر محتوا و هم تکنیک کارهای خوبی محسوب می‌شوند. 

این عضو شورای داوری تاکید کرد: جشنواره تجسمی فجر در این چند سال رشد زیادی داشته و نگاه بینارشته‌ای که در نظر گرفته، یک پیامد خوبی برای هنرهای تجسمی داشته است. البته جا دارد که بیشتر از این کار کند. اما در مورد سفال بیشتر جوانان می‌آیند و بستر مناسبی برای عرضه آثار جوانان است. در کل جشنواره‌ها فرصت خوبی برای شناسایی استعدادها و پروش آن‌هاست. 

سیزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر بهمن ۹۹ در مرکز فرهنگی و هنری صبا برگزار ‌می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز