خبرگزاری کار ایران

اشتغال ۳۴۴ نفر در بخش صنایع‌دستی خراسان شمالی طی 9 ماه گذشته

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۵۲۹۵

به گفته معاون صنایع‌دستی خراسان شمالی طی ۹ ماهه سال جاری در بخش صنایع‌دستی استان، برای ۳۴۴ نفر اشتغال ایجاد شده است.

به ‌گزارش ایلنا، محمدرضا قهرمانیان (معاون صنایع‌دستی خراسان شمالی) گفت: در ۹ ماهه سال جاری با استفاده از پرداخت تسهیلات و حجم سرمایه‌گذاری انجام‌ شده در بخش صنایع‌دستی استان، برای ۳۴۴ نفر اشتغال ایجاد شد.

او افزود: در سال جاری ۳۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در بخش صنایع‌دستی استان سرمایه‌گذاری و هفت میلیارد ریال نیز تسهیلات مشاغل خانگی به متقاضیان و فعالان این بخش پرداخت شد.

او با بیان اینکه حمایت از فعالان این حوزه در قالب پرداخت تسهیلات و ارائه آموزش‌های لازم و تشویق به فروش مجازی سبب شد تا تولید صنایع‌دستی در شرایط شیوع کرونا متوقف نشود، عنوان کرد: هیچ‌یک از کارگاه‌های تولید صنایع‌دستی استان به‌دلیل کرونا تعطیل نشد و فعالان این حوزه توانستند با ورود به بازار فروش مجازی به فعالیت خود ادامه دهند.

معاون صنایع‌دستی خراسان شمالی میزان تولیدات صنایع‌دستی استان در ۹ ماهه سال جاری را یازده تُن برشمرد و اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۵۰ مورد بازدید از کارگاه‌های صنایع‌دستی استان انجام و مشکلات آن‌ها احصا شده است. 

او با اشاره به اینکه هم‌اکنون ۶۱ رشته صنایع‌دستی در استان فعال است و بیش از ۱۵ هزار صنعتگر و هنرمند در زمینه‌ی تولید این صنایع فعالیت می‌کنند، گفت: ۱۹ رشته صنایع‌دستی استان خراسان شمالی در فهرست میراث معنوی کشور به ثبت رسیده است، چهار اثر نیز دارای مهر اصالت یونسکو و ۶۴ اثر مهر اصالت ملی دریافت کرده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز