خبرگزاری کار ایران

ضرورت توجه بیشتر به نقش طراحان و گرافیست‌ها در جشنواره چاپ

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۵۲۵۶

نایب رییس سابق اتحادیه چاپخانه‌داران تهران گفت: باید به نقش طراح‌ها و گرافیست‌‌ها در جشنواره صنعت چاپ توجه بیشتری شود زیرا آن‌ها در طراحی و تولید یک محصول نقش مهمی دارند و به همین دلیل جایگاه آ‌ن‌ها در صنعت چاپ بسیار ویژه است.

به گزارش ایلنا، بهمن پورمند، نایب رییس سابق اتحادیه چاپخانه‌داران تهران با اشاره به نتایج مثبت جشنواره صنعت چاپ بر صنف و فعالان این حوزه، عنوان کرد: برپایی این جشنواره برای صنعت چاپ مفید است زیرا انگیزه‌ای برای رقابت چاپخانه‌ها با یکدیگر همچنین بهتر شدن کیفیت محصولات و تولیدات هر واحد صنفی می‌شود.

وی افزود: هر واحد برای اینکه در رقابت با سایر همکاران هم‌صنف خود پیروز شود تلاش می‌کند خدمات و کیفیت کارهای چاپی که ارایه می‌دهد بهتر باشد و همین موضوع یکی از مزیت‌های رقابتی جشنواره به شمار می‌آید.

پورمند همچنین درباره بخش تقدیر از فعالان و پیشکسوتان صنعت چاپ در این جشنواره نیز توضیح داد: این بخش که سالیان سال است در جشنواره چاپ اجرا می‌شود یکی از بخش‌های مهم آن به شمار می‌آید که نوعی قدردانی و سپاس از افرادی است که سال‌های سال در این صنف زحمت کشیده و برای پیشرفت آن تلاش کرد‌ه‌اند.

پورمند یادآور شد:‌ در این زمینه فکر می‌کنم در این جشنواره باید به نقش طراح‌ها و گرافیست‌‌ها توجه بیشتری شود زیرا آن‌ها در طراحی و تولید یک محصول نقش مهمی دارند و به همین دلیل جایگاه آ‌ن‌ها در صنعت چاپ بسیار ویژه است.

وی با بیان اینکه طراح‌ وظیفه آماده‌سازی یک محصول و تولید چاپی را به عهده دارد، گفت: آن‌ها تلاش می‌کنند که طرح‌ها و ایده‌های خلاقانه و کاربردی بسیار خوبی تولید شود و پیشنهادات خود را به کارفرما ارایه می‌دهند و در این میان فکر می‌کنم که باید توجه بیشتری به آنان داشت.

به گفته پورمند، هرچه طراحی‌ زیباتر باشد و با صنعت چاپ و فناوری‌هایی که در ایران وجود دارد هماهنگ‌تر باشد می‌تواند نتیجه بهتر و موفق‌تری به همراه داشته باشد و به همین دلیل باید به نقش آن‌ها در پروسه طراحی و تولید یک اثر در کنار سفارش‌دهنده و چاپخانه‌دار توجه کرد.

بیستمین جشنواره ملی چاپ در زمستان 1399 برگزار می‌شود و متقاضیان حضور در بخش مسابقات چاپی می‎توانند برای شرایط حضور در رقابت و ثبت‎نام در بخش مسابقات به پایگاه  جشنواره ملی چاپ به آدرس https://nppf.farhang.gov.ir/ مراجعه کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز