خبرگزاری کار ایران

عضو شورای داوری رشته نقاشی جشنواره تجسمی فجر:

۱۵۶ اثر به مرحله دوم انتخاب آثار رشته نقاشی راه یافتند

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۳۱۴۶

رضوان صادق‌زاده گفت: با انتخاب ۱۵۶ اثر در مرحله اول بخش نقاشی مخاطبان این بخش از جشنواره شاهد آثار با کیفیتی خواهند بود.

به گزارش ایلنا، رضوان صادق‌زاده ‌که با همراهی احمد وکیلی و غلامعلی طاهری داوری این دوره از آثار رشته نقاشی را به عهده داشتند در خصوص نتیجه نهایی داوری بخش اول گفت: در بخش نقاشی، ۱۹۷۰ اثر از ‌۸۳۹ هنرمند در جشنواره شرکت کرده بودند که در نهایت قریب به ۱۵۶ اثر به مرحله داوری نهایی راه یافتند. ما با صرف زمان بسیار این آثار را دیدیم و آثار راه یافته به بخش داوری نهایی با رای اکثریت به این بخش راه یافتند. 

وی ادامه داد: در مرحله بعد باید برگزیدگان مرحله اول اصل آثار را ارسال کنند تا داوری نهایی صورت بگیرد. 

صادق زاده درباره کیفیت آثار ارسالی نیز گفت: در مجموع درباره آثار رسیده باید بگویم آثار کمتر به بیان معاصر رسیده بودند. آثاری که انتخاب شدند سطح قابل قبولی در عرصه نقاشی دارند و کسی که به تماشای آثار در جشنواره فجر می‌آید می‌تواند شاهد آثار خوبی از نقاشان عموما زیر سی سال کشورمان باشد. 

وی درباره معیار انتخاب آثار نیز گفت: ما آثاری را که در حوزه‌های دیگر مثل چاپ دستی، ‌خوشنویسی، طراحی، نقاشی قهوه خانه‌ای و. . بود رد کردیم اما اگر کسی با رویکرد نقاشی قهوه خانه‌ای اثری معاصر ارائه کرده بود آن را پذیرفتیم. برای من شخصا مهمترین معیار نوآوری در کار است و اینکه اثر لحن و لهجه خودش را داشته باشد و هنرمند به زبان خود دست پیدا کرده باشد. 

صادق زاده که چندین دوره دبیر جشنواره تجسمی جوانان بوده است درباره حضور آثار ‌برگزیدگان سه دوره این جشنواره نیز گفت: این یکی از نکاتی بود که سال‌ها به آن فکر کرده ‌بودیم که پیگیر برگزیدگان این جشنواره باشیم. این اتفاق بسیار خوبی است که برآیند برگزیدگان همه جشنواره‌ها و بی‌ینال‌ها را بتوانیم در یک جشنواره معتبر ببینیم. 

سیزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر بهمن ۹۹ در مرکز فرهنگی و هنری صبا برگزار ‌می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز