خبرگزاری کار ایران

تأکید «شورای نظارت» بر پرهیز از اغراق در تبلیغات بازرگانی صداوسیما

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۲۶۴۰

شورای نظارت بر صداوسیما طی جلسه‌ای خواستار پرهیز از اغراق و افراط در پیام‌های بازرگانی صداوسیما شد.

به گزارش ایلنا، جلسه ۴۸۶ شورای نظارت بر سازمان صداوسیما به ریاست حجت الاسلام محسنی اژه‌ای و با حضور اعضای شورای نظارت با موضوع بررسی عملکرد مالی و بودجه‌ای سال ۱۳۹۹ و نیز پیش‌بینی‌های برنامه‌ای و بودجه‌ای سال ۱۴۰۰ سازمان صداوسیما با حضور معاون منابع مالی و سرمایه انسانی، مدیرکل بازرگانی و رئیس مرکز طرح و برنامه سازمان صداوسیما در محل دبیرخانه شورای نظارت برگزار شد. 

در این جلسه مسئولین حوزه‌های مالی و برنامه و بودجه سازمان صداوسیما کمک و مساعدت به ایجاد رونق در تولید و بهبود کسب و کار را با توجه به سال جهش تولید و تأکیدات مقام معظم رهبری از جمله سیاستگذاری‌های جدید مدیریت پخش آگهی‌های بازرگانی عنوان کردند. 

در این راستا از ابتدای سال جاری پخش پیام‌های بازرگانی که هم موجب افزایش تولید و هم کمک به ایجاد اشتغال و کارآفرینی شود در دستور کار قرار گرفته است که در نتیجه این اقدامات با پخش آگهی‌های کارخانجات و صنایع، تعدادی از کارخانجات که تعطیل شده بود رونق گرفته و هم چنین اقبال مردم به استفاده از محصولات آن‌ها افزایش پیدا کرده است. 

با پخش پرحجم آگهی‌های بازرگانی محصولات داخلی گرایش به استفاده از لوازم خانگی داخلی افزایش پیدا کرده، سهم سبد خانوارها از مصرف لبنیات افزایش پیدا کرده و موجب توسعه فعالیت‌های موسسات آگهی دهنده شده است. 

همچنین با سیاستگذاری‌های انجام شده سهم تبلیغ محصولات و لوازم صنعتی و فنی نسبت به خدمات افزایش پیدا کرده است. 

در این جلسه برخی از برنامه‌های پیشنهادی سال ۱۴۰۰ سازمان از جمله اینکه: سازمان صداوسیما قصد دارد تا سهم پخش آثار انیمیشن ایرانی به داخلی را به سه چهارم افزایش دهد و حدود ۷۰۰ قسمت سریال نیز برای باکس‌های شبانه در نظر بگیرد، مورد بحث و بررسی قرار گرفت. 

علاوه بر این تولید و پخش برنامه‌های جذاب و پرمخاطب فعلی شبکه‌ها ادامه پیدا خواهد کرد و نسبت به تقویت سیگنال‌رسانی به ویژه افزایش سرانه دریافت HD اقدامات لازم انجام خواهد شد. 

اعضای شورای نظارت پس از استماع گزارشات فوق و برنامه‌های حوزه مالی و بودجه‌ای سازمان، رونق تولیدات رسانه ملی بویژه در حوزه نمایشی و بهبود کیفیت آثار را خواستار شده و بر ضرورت افزایش برنامه‌های جذاب و پرمخاطب تأکید کردند. 

در ادامه اعضای شورا بیان کردند که با توجه به رقابت رسانه‌ای، شایسته است مدیران بخش‌های مختلف رسانه ملی مستمراً مناسب با نیاز و ذائقه مخاطب برنامه‌های گوناگون و متنوع در موضوعات و ساختارهای مختلف خصوصاً در موضوعات اجتماعی و خانوادگی بویژه برنامه‌های مفرح و شاد تولید و پخش کنند. 

نمایندگان قوای سه‌گانه در شورای نظارت رعایت برخی شئون اجتماعی و فرهنگی در پخش آگهی‌های بازرگانی و پرهیز از اغراق و افراط را مهم برشمردند و اعتماد مردم به صداوسیما را یک اصل خدشه ناپذیر دانستند که می‌بایست در تمامی اقدامات و برنامه‌ها مورد عنایت جدی قرار گیرد. 

اعضای شورای نظارت مدیریت صحیح مالی و استفاده بهینه و مطلوب از امکانات و نیروی انسانی و افزایش بهره‌وری و همچنین رضایت‌مندی مردم از برنامه‌های سازمان صداوسیما و کارکنان رسانه ملی از دست‌اندرکاران را اصلی مهم و اساسی دانستند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز