خبرگزاری کار ایران

۱۴۳ شهر در مرحله نهایی انتخاب شهر خلاق فرهنگ و هنر

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۲۳۵۳

۱۴۳ شهر در مرحله نهایی طرح شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر ارزیابی و شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر معرفی می‌شوند.

به گزارش ایلنا، پس از ارزیابی و انتخاب مرحله نخست از بین ۳۶۷ شهر که طرح‌های خود را برای دبیرخانه طرح شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر ارسال کرده بودند، ۱۴۳ شهر انتخاب شد، که پس از ارزیابی و انتخاب نهایی شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر در بخش‌های ۹گانه معرفی می‌شوند. 

جلسات انتخاب و ارزیابی نهایی طرح شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر در بخش هنرهای نمایشی، موسیقی، هنرهای تجسمی و مد و لباس با حضور دبیر علمی و دبیر اجرایی طرح شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر و کارشناسان تخصصی هر حوزه برگزار شد و انتخاب و ارزیابی نهایی شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر در بخش‌های سینما، صنایع دستی و سنتی، ادبیات، چاپ و بسته‌بندی و رسانه و مطبوعات در روزهای آینده انجام می‌شود. 

پس از ارزیابی و انتخاب مرحله نخست ۲۲ شهر در حوزه موسیقی، ۲۹ شهر در حوزه ادبیات، ۱۹ شهر در حوزه صنایع‌دستی و سنتی، چهار شهر در حوزه چاپ و بسته‌بندی، ۹ شهر در حوزه مد و لباس، ۱۰ شهر در حوزه سینما، ۲۲ شهر در حوزه هنرهای تجسمی، چهار شهر در حوزه رسانه و مطبوعات و ۲۴ شهر در حوزه هنرهای نمایشی به مرحله نهایی راه یافتند. 

پس از انجام طرح مطالعاتی طرح شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر فراخوان نخستین دوره این طرح تابستان سال ۱۳۹۸ اعلام شد و ۳۶۷ شهر طرح‌های خود را به دبیرخانه ارسال کردند. 

شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر عنوان طرحی برای شناسایی ظرفیت‌های فرهنگی و هنری در شهرها و مناطق جغرافیایی ایران با نگاه آمایش سرزمینی و ایجاد شبکه‌هایی برای تعریف همکاری‌ها و برنامه‌های مشترک میان آن‌ها است. این طرح با محوریت معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با مشارکت نهادها و دستگاه‌های فعال فرهنگی و هنری در حوزه شهری از جمله سازمان شهرداری و دهیاری‌های کشور، وزارت میراث فرهنگی و گردشگری و کمیسیون ملی یونسکو در حال اجراست. بر اساس فراخوان هر شهر در سه رشته مجاز به شرکت در رقابت بود. گروه‌های نه‌گانه هنری برای بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت‌های فرهنگی و هنری شهرها در رقابت شهرهای خلاق فرهنگ و هنر دیده شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز