خبرگزاری کار ایران

معرفی اردبیل به عنوان نخستین شهر گردشگری کشور

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۲۳۴۸

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: اردبیل به عنوان نخستین شهر گردشگری کشور ارزیابی شد و به زودی لوح ارزیابی این شهر در آیینی از سوی این وزارتخانه به شهرداری و اداره‌کل میراث فرهنگی این استان اعطا می‌شود.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل، علی‌اصغر مونسان گفت: براساس معیارهای تعیین‌شده و روند بررسی شهرهای گردشگری کشور، شهر اردبیل به عنوان نخستین شهر گردشگری کشور ارزیابی شده است.

وی افزود: طرح ارزیابی شهرهای گردشگری بر اساس استانداردهای جهانی گردآوری و تهیه شده است که بر مبنای آن، شهرها در چندین سطح درجه‌بندی می‌شوند و در این راستا اردبیل به عنوان نخستین شهر ارزیابی شد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به آغاز طرح بررسی و ارزیابی شهرهای گردشگری ایران بیان کرد: همه شهرهای گردشگری کشور بر اساس این طرح و معیارهای تعیین‌شده ارزیابی می‌شوند و لوح مورد نظر به آن‌ها اعطا خواهد شد.

طرح جامع گردشگری استان اردبیل در سال ۷۸ تدوین شده که در راستای نقشه راه توسعه این استان نیازمند به‌روزرسانی و بازنگری است.

اردبیل با حدود یک میلیون و ۲۴۸ هزار نفر جمعیت با استان‌های گیلان، زنجان و آذربایجان‌شرقی همسایه است و گردشگری در کنار کشاورزی و صنعت به عنوان سه محور توسعه این خطه به شمار می‌رود.

پیش از شیوع ویروس کرونا ۳۲ واحد هتل، ۸۷ واحد هتل آپارتمان، ۹۸ واحد مهمان‌پذیر، سه واحد کمپینگ و ۲ مجتمع گردشگری در کنار ۲ واحد اقامتگاه بوم‌گردی مسافران داخلی و گردشگران خارجی این استان را میزبانی می‌کردند.

پل معلق مشگین‌شهر، کوه سبلان با ظرفیت کوهنوردی، وجود پیست اسکی آلوارس و سرعین به عنوان شهر چشمه‌های بهشتی از جاذبه‌های پر بازدید استان اردبیل است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز