خبرگزاری کار ایران

برگزیدگان جایزه عکس «روایت سرباز» معرفی شدند

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۲۲۳۹

مراسم اختتامیه نمایشگاه و جایزه عکس «روایت سرباز» به مناسبت اولین سالگرد شهید حاج قاسم سلیمانی عصر روز شنبه ۲۰ دی‌ماه در تالار وحدت تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مراسم اختتامیه نمایشگاه و جایزه عکس «روایت سرباز» به مناسبت اولین سالگرد شهید حاج قاسم سلیمانی عصر روز شنبه (۲۰ دی ماه) در تالار وحدت تهران برگزار شد.

سیدعباس صالحی (وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی)، سیدمجتبی حسینی(معاون هنری ارشاد)، مهدی افضلی (مدیرعامل بنیاد رودکی) به همراه عوامل برگزاری این رویداد و شرکت‌کنندگان، در مراسم حضور یافتند. 

در ابتدای مراسم حمید فروتن، دبیر نخستین دوره مسابقه عکس «روایت سرباز» گزارشی از روند برگزاری این رویداد ارائه داد. او خطاب به حاضران گفت: عکاسی از شهید سلیمانی به لحاظ موقعیت نظامی و امنیتی‌اش در زمان حیاتش کار بسیار دشوار و حتی ناممکن بود. اما پیشنهادم این است که عکاسان و تیم‌های تصویری در تمام شرایط فرهنگی و نظامی بدون محدودیت به عکاسی در مکان‌های مختلف بپردازند که البته برای انتشار آثار این چنینی ملاحظاتی نیز وجودو دارد که باید به این موضوع توجه کنیم. 

فروتن ضمن ابراز امیدواری نسبت به برگزاری دوره‌های بعدی نمایشگاه و مسابقه عکس «روایت سرباز» گفت: باید از مسئولان و مدیران بنیاد فرهنگی هنری رودکی قدردانی کنم که شرایط برگزاری این رویداد را فراهم کردند. 

در ادامه مراسم سیدعباس صالحی (وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی) نیز با حاضران صحبت کرد. او گفت: از مدیران و برگزارکنندگان نمایشگاه و مسابقه «روایت سرباز» تشکر می‌کنم و لازم می‌دانم سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی و ابولمهدی مهندس و سالگرد شهادت مسافران هواپیمایی اوکرراینی، همچنین شهدای مراسم تشییع سردار سلیمانی را تسلیت گویم. 

برگزیدگان جایزه عکس «روایت سرباز» معرفی شدند

صالحی افزود: برگزارکنندگان این مراسم دلدادگی و ارادت خود را به سردار دل‌ها نشان دادند. این دلدادگی همچنان وجود و ادامه دارد و این داغ تازه است و در هر مقطعی خود را نشان می‌دهد. 

سیدعباس صالحی گفت: شهید سلیمانی کمتر در قاب‌های رسانه‌ای حاضر می‌شد اما با این وجود محبوب بود. به راستی رمز این محبوبیت چیست؟ سردار سلیمانی با شهادتش چنین شعله‌ای را برافروخت. قطعا ارتباط عاطفی و احساسی عمیقی میان سردار سلیمانی و مردم وجود داشته و همچنان نیز همینطور است. 

صالحی در ادامه گفت: به تازگی وصیت نامه شهید قاسم سلیمانی را دوباره خواندم. او در وصیت نامه‌اش نسبتش با مردم را ترسیم کرده است. او مردم را از پدر و مادر و برادر و خواهر خود بیشتر دوست می‌داشته است به این دلیل که با مردم بیشتر از خانواده‌اش زندگی کرده است. 

او با اشاره به اینکه نسبتهای دیگر حاج قاسم با مردم انسانی و سیاسی بوده است، گفت: شهید سلیمانی به دور از خط کشی‌های مرسوم سیاسی به مردم ایران و دنیا نگاه می‌کرد. زمانی که اینگونه باشد و فردی مردم را خط کشی نکند مردم نیز او را از خودشان می‌دانند و نسبت او را با خود مساوی می‌نگرند. این موضوع نیز در وصیت نامه حاج قاسم دیده می‌شود. 

وی اذعان داشت: شهید قاسم سلیمانی رنگ و لعاب‌های سطحی را از سیاست‌های مرسوم کنار زد و از خود تفسیری مردمی را بروز داد و در این قالب جلوه‌گر شد. موضوع دیگر اینکه ایشان به مردم و احترام می‌گذاشت و از سربازی تا سرداری این حرمت را حفظ کرد و اهل تصنع نبود. 

صالحی ادامه داد: حاج قاسم در وصیت نامه‌اش به مسئولان توصیه کرده در دوره حکومت و حاکمیت احترام به مردم را نوعی عبادت بدانند و این موضوع را از یاد نبرند. حتی مردم نیز این موضوع را می‌دانستند زیرا این منظر بخشی از شخصیت حاج قاسم شده بود. 

وی با تاکید بر اینکه آخرین موضوع در وصیت نامه حاج قاسم احساس دین به مردم است، گفت: ایشان همواره احساس می‌کرد به مردم بدهکار است. او عمر خود را صرف جهاد و مجاهدت کرد و اما بر سر کسی منت نگذاشت. این شهید طمع قدرت نداشت و نسبت به شرایط موجود خود را طلبکار نمی‌دانست تا آنجا که از مردم و آدمهای اطرافش طلب مغفرت کرده بود. 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان صحبت‌هایش گفت: سردار سلیمانی توانست محبت انسانی را تبدیل به ویژگی و خصوصیتی پایان ناپذیر کند و عکاسان نیز این فرصت را داشتند که انسانیت و بزرگی انسانی بزرگ را به نمایش بگذارند و ثبت کنند. 

برگزیدگان جایزه عکس «روایت سرباز» معرفی شدند

در ادامه مراسم اسامی برگزیدگان نخستین دوره جایزه عکس «روایت سرباز» اعلام شد و در حضور وزیر ارشاد، معاون هنری و مدیر عامل بنیاد رودکی جوایز خود را دریافت کردند.

اسامی برگزیدگان و تقدیر شدگان به قرار ذیل است:

مهدی قاسمی از تهران با عکس حضور سردار شهید قاسم سلیمانی و شهید جهاد مغنیه (پسر ارشد شهید عماد مغنیه) در مجلس ترحیم مادر شهید سلیمانی

رتبه دوم: حسن یار احمدی از کرمان با عکس تشییع پیکر شهید سلیمانی در شهر کرمان

رتبه سوم: سعید قاسمی از آذربایجان شرقی با عکس هوراند – روستای لروم

تقدیرشدگان:

احمد بلباسی از استان خوزستان با عکس حضور سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس برای سیل شادگان واقع در استان خوزستان

مجید عسگری‌پور از تهران با عکس مراسم تشییع سردار حاج قاسم سلیمانی در تهران

پویا بازارگرد از استان گیلان با عکس سه پیرمرد در یک قهوه خانه سنتی قدیمی در بازار سنتی شهر رشت در حال تماشای مراسم تشییع شهید سلیمانی در تلویزیون

جواد میرحسینی از استان گیلان برای پوستر شهید سلیمانی در رشت یک روز پس از مراسم تشییع.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز